Brněnští taxikáři? Poctiví podnikatelé, alespoň podle ČOI

13. 10. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Brno vs. Praha je 1:0. Skóre však platí pouze pro taxikáře. Ti brněnští jsou bez problémů. Vyplývá to z kontrol České obchodní inspekce.

Kontrolní noc v Brně, která byla zaměřena na taxikáře, dopadla bez problémů s jedinou výjimkou. Česká obchodní inspekce (ČOI) proto tvrdí, že brněnští taxikáři jsou bez problémů.

Inspektoři brněnské ČOI vyrazili do ulici společně s pracovníky odboru dopravy magistrátu města. Provedli náhodné jízdy, během kterých kontrolovali dodržování zákona. Prohřešek našli pouze u jednoho řidiče, který na místě neměl platné živnostenské oprávnění k provozování taxislužby a další doklady požadované zákonem. Pozitivním výsledkem akce je skutečnost, že naprostá většina kontrolovaných poskytovatelů taxislužby provozuje svoji činnost v souladu s platnými zákony, komentoval výsledky kontrol Karel Havlíček, ředitel ČOI Inspektorátu pro Jihomoravský a Zlínský kraj.

Tip: Máte jiné zkušenosti s brněnskými taxikáři? Podělte se o ně v diskuzi pod článkem

Kontroly proběhyl v září a týkaly se především dodržování zákona o ochraně spotřebitele a zákona o silniční dopravě v souvislosti s poskytování taxislužby v nočních hodinách.

Během jízd stačili inspektoři zkontrolovat ještě místní hudební klub, který svým hostům nabízí také odvoz taxislužbou. Inspektoři provedli kontrolní objednávku lihovin. Zde však k porušení zákona došlo. Nápoje byly podány do sklenic s ledem. Tímto nesprávným podáním nápoje došlo k porušení zákona o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb., kdy prodávající je povinen prodávat výrobky ve správném množství a umožnit spotřebiteli jej překontrolovat, což při podání nápoje do sklenic s ledem není možné, doplnil Havlíček.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).