Autorka je zcela v područí reklamy a není již schopná samostatně uvažovat. Jinak by se nepozastavovala nad chováním obchodníků ale stěžovala by si na podmínky vydavatelů karet. Ti totiž neumožňují přenést náklady na transakci na bedra zákazníka.
Proč bych já, jako obchodních s marží cca 12%, měl polovinu své marže předávat za prostý převod peněz? Až budu moci na terminálu zaškrtnout "naúčtovat poplatek zákazníkovi", budu se na možnost platby kartou dívat jako na službu zákazníkovi.
Ale to by autorka asi velmi rychle přehodnotila svůj přístup a zcela samozřejmě by vše platila hotovostí.
Jinak jako zákazník běžně kartou platím v podstatě cokoliv nad 200,-. Jen si jsem vědom, že je to vykoupeno vyšší cenou v řádu procent. Takže potraviny nebo značkové boty to ani nezaznamenají.
To je až příliš slušně řečeno, já sám bych spíše napsal, že je autorka kráva blbá.
Co mě překvapuje je to, že je něco takového vůbec možné, že může vydavatel karty rozhodovat o tom, co obchodník zákazníkovi naúčtuje. Že ještě žádný soud nerozhodl o protizákonnosti takového počínání?
A jestliže není možné mít oficiálně pro zákazníka poplatek za platbu kartou, může někdo obchodníkovi zakazovat slevu za hotovostní platbu? Protože proč bych se tím, že platím v hotovosti, měl de facto skládat na kartové poplatky jiným zákazníkům, těm, kdo jsou tak "chytří" jako tato paní?
Uvažujte se mnou: Obchodník inkasuje řekněme polovinu plateb kartou a polovinu v hotovosti. Ceny musí nastavit tak, aby se mu to vyplatilo. Kdyby všichni platili hotově, mohl by zlevnit, kdyby všichni kartou, musel by naopak zdražit. Z toho je zřejmé, že se zákazníci platící hotově efektivně skládají těm druhým na část jejich poplatků.
Tohle už by měl jednou někdo oficiálně přiznat, a na základě toho zakázat diskriminaci obchodníků a nekartových zákazníků karetnímí firmami.