Také drsní stavaři užijí oblek místo montérek. Prohlédněte si změnu image

14. 9. 2010
Doba čtení: 10 minut

Sdílet

Autor: 258398
[Business (duo) Proměny] Přinášíme vám první díl jedinečného seriálu, který představí postupně 8 párů (manažer a jeho asistentka), které podstoupily změnu image. Tu můžete ve čtenářské soutěži vyhrát i vy.

Představujeme první finálový pár projektu Business (duo) Proměny. Podnikatele pana Marcela (34 let) a jeho asistentku, paní Barboru (34 let), oba z Prahy. Na proměnu dorazili ve veselé náladě a celý den si opravdu užívali. Marcel již deset let vlastní stavební firmu, kde Barbora pátým rokem pracuje jako jeho asistentka. Jak Marcel s úsměvem dodal, když vstoupil po proměně do kanceláře jeho stěžejního obchodního partnera, se kterým si tyká, ten ho pozdravil slovy dobrý den.

VIDEO

Světlejší odstín vlasů nemusí vždy omladit

Jako první zamířili Marcel a Barbora do kadeřnického salónu. Odborníci říkají, že kvalitní střih a slušivý účes pozvedne sebevědomí každému. Zároveň však upozorňují, že se sice dá experimentovat, zkoušet nejnovější módní trendy a výstřelky, ale je třeba mít na paměti, že by účes měl vždy korespondovat s osobním stylem, s přihlédnutím k věku a zaměstnání.

Barbora až doposud dávala přednost světlejším odstínům a přirozeným tónům, jelikož měla pocit, že v tmavším odstínu by vypadala starší. Jenže kadeřnice s tímto názorem příliš nesouhlasila. Paní Barboře byla aplikována lehce tmavší barva s lehkými barevnými efekty podél tváře, místo klasického světlého melíru jsme použili barvení po plátech, aby efekt byl zajímavější a modernější. Střih jsme lehce upravili a posunuli pěšinku více na bok, vysvětlila kadeřnice Jaroslava Čechová, majitelka salónu Nous l´assumons.

Marcela zase nikdy nenapadlo si nějak upravovat či barvit šediny, které se mu s přibývajícím věkem začaly objevovat. V salónu Nous l´assumons tak zažil svoji obarvovací premiéru Marcelovi byl aplikován pánský přeliv cover 5, který mu lehce zakryl šedé vlasy. Je to velmi vhodná procedura pro pány, trvá jen 5 minut a vypadá velmi přirozeně. Navíc podtrhne mladistvější vzhled osobnosti, doplnila Jaroslava Čechová.

Podle Čechové potřebovali Marcel a Barbora nicméně pouze lehce upravit, aby jejich vzhled byl více důvěryhodný a reprezentativní. Čtěte více na Asistentka.cz: První proměna: Vlasy a účes

Pozor na sluneční UV záření

Hned po změně účesu čekala na Marcela a Barboru vizážistka a stejně jako u kadeřnice byli oba příjemně překvapeni. Cítila jsem se se velmi příjemně. Nejsem zvyklá příliš používat make-up a pudr, ale musím říci, že jsem byla s výsledkem velmi spokojena. Make-up se krásně vstřebal, nezanechal žádné fleky a v kombinaci s pudrem mou pleť krásně rozzářil, komentovala úpravu vizážistky Bára.

Barboře byl nejprve aplikován denní krém pro normální pleť se silným antioxidačním a zklidňujícím účinkem. „Dále jsme použili fluidní make-up SOFT BEIGE, který sjednotil nedokonalosti pleti. Jemným kompaktním pudrem MEDIUM jsme make-up zafixovali. Paní Bára má horní víčka jemně převislá, očním stínem jsme se tedy snažili tuto nedokonalost zakrýt,“ vysvětlila Martina Křížová, přední vizážistka společnosti Zepter Cosmetics.

U Marcela byl zase kvůli suché pleti, kterou často vystavuje slunečnímu záření, aplikován přípravek pro regeneraci buněk, který dodává hydrataci a chrání před UV zářením. Jak navíc poradila vizážistika Martina Křížová, sluncem vysušené pokožce též pomůže, když člověk denně vypije alespoň 1,5 vody. Čtěte více na Asistentka.cz: První proměna: Kosmetika a líčení

Na obchodní jednání v šedém obleku

Po návštěvě kadeřníka a vizážistky přišlo na řadu oblečení. Každá firma má jisté vžité zásady týkající se úpravy a oblékání svých zaměstnanců. Záleží především na odvětví, ve kterém se ta která společnost pohybuje. V angličtině se takovýto psaný či nepsaný „usus“ nazývá „Dress code“. Některé společnosti jsou v této otázce velmi striktní a tvoří přesné manuály, co se smí a co už ne. Pravidla ale nemusí být nutně psaná. I když společnost nemá určená pravidla oblékání a styl je spíše neformální, neznamená to, že si zaměstnanec může na sebe vzít cokoliv. Bez ohledu na povahu podnikání, je nutné aby oblečení bylo vždy čisté a vyžehlené. Čisté a vyleštěné boty jsou pak samozřejmostí.

Marcel míří zanedlouho na obchodní jednání do Londýna, a proto pro něj odborníci z Domu módy vybrali oblek šedivé barvy, který je ušitý čistě z přírodních materiálů. Univerzální šedou barvu obleku doplnila bílá košile, kterou si pan Marcel pochvaloval co do pohodlí. Aby působil reprezentativně, má též růžovou kravatu se šedým proužkem, dodal Petr Limberg z pánského oddělení Domu módy. Oblek, který se výborně hodí na cesty, doplnily jednoduché tmavé boty. Boty jsou pohodlné na cestování a při tom vhodné pro obchodní jednání. Barevně se navíc hodí k černému pásku.

Barboru oblékl salon Lady Moda v pražské Vodičkově ulici. Z Barbory se stala elegantní žena, které moc sluší sportovně-elegantní sako v jemné kostce. Stojáček opticky prodlužuje krk. Druhá varianta, kterou zvolila, je sportovnější bundička kalhoty, top v pudrové barvě; je oblečením na celý den, na jednání i cestování. Barboře oba modely velice padnou. Béžové lodičky zapůjčila prodejna obuvi v Jungmannově ulici v Praze. Jedná se o kvalitní italskou obuv z přírodního materiálu – kůže v módním odstínu s přijatelnou výškou podpatku. Čtěte více na Asistentka.cz: První proměna: Oblečení a obuv

7 otázek pro Marcela a Báru

Co vás přimělo k účasti v projektu Proměny?

Marcel: O proměnách jsem se dozvěděl od kamarádky, která navštěvuje vaše stránky Asistentka.cz. Už delší dobu jsem cítil, že by bylo vhodné při obchodních jednáních za firmu více reprezentovat. Prostě se u nás hodně změnilo. Když jsem podnikání rozjížděl, prakticky jsem ze sebe nesundaval montérky. Dneska jsem víc a víc v kanceláři nebo na obchodní schůzce a méně a méně na stavbě. Ruku v ruce s tím, jak roste firma, musím se přizpůsobit i já.

Barbora: Jako každá žena se chci líbit. Jak říká šéf, naše firma se už posunula trochu dál a tomu musí odpovídat i náš image. Před dvěma měsíci se naše firma přestěhovala do nové, reprezentativní kanceláře, tak jsem se rozhodla, že i já budu „nová“. Chtěla jsem také podpořit pana majitele. Obdivuji, že měl jako muž odvahu se do proměn přihlásit a moc si vážím jeho přístupu k budování naší firemní image.

Co jste od Proměn očekával/a?

Marcel: Že mi pomohou najít pohodlný a dostatečně reprezentativ­ní styl.

Babora: Že o mě bude někdo hezky pečovat a třeba se něco i přiučím.

Považujete změny po absolvování Proměn za pozitivní?

Marcel: Pokud můžu hodnotit já, tak určitě. Po proměně jsem si připadal o deset let mladší.

Barbora: Bylo to moc prima. Ani nepamatuji, kdy jsem naposledy strávila tak příjemný den a vypadala tak dobře.

V čem konkrétně vám účast v projektu Proměn pomohla v rámci vašich pracovních/pod­nikatelských aktivit?

Marcel: Hned po proměně jsem vyrazil na nákup obleku, pořídil jsem si nové boty a krásnou koženou aktovku a trendy brýle. Když jsem vstoupil do kanceláře mého stěžejního obchodního partnera, s kterým si tykám, tak mě pozdravil slovy dobrý den.Mám v plánu účast na velkém kontraktačním veletrhu v Hamburku a pak v Londýně. Věřím, že budu dobře připravený po všech stránkách.

Barbora: Snažím se líčit a česat, jak mi poradili odborníci, také jsem doplnila šatník o pár elegantních kousků a je fakt, že mi už několik návštěv ve firmě polichotilo, jak mi to sluší. To potěší každou ženu. Už přesně vím, v čem budu šéfa do Londýna doprovázet.

Co vy osobně vnímáte jako největší pokrok?

Marcel: Můj nový pohled na módu jako takovou a nutnost dbát o svůj zevnějšek. Dříve by mě nikdy nenapadlo zajít si do kosmetického salónu ošetřit pleť či upravit obočí. Dnes jsem pochopil, že je to „normální“ i pro muže a salón budu navštěvovat pravidelně. Zajdu si i na manikúru.

Barbora: Po neformálním rozhovoru se stylistkou jsem se myslím naučila lépe kombinovat barvy oblečení a doplňků, moc mě pomohly rady vizážistky, od které jsem se naučila lépe líčit. Díky proměnám jsem také objevila skvělý obchod s kvalitním oblečením. Všechny modely mi padly jako ulité, i když nemám zrovna postavu modelky.

Jaký význam vy sama/sám přikládáte vaší image? Jakou roli hraje vizáž a vystupování ve vaší profesi?

Marcel: Stavařina je chlapský obor, takže se ani nedá jít do nějakých módních extrémů. Stále je nejpodstatnější to, aby se člověk cítil pohodlně. Nic se nemá přehánět, ale upravený a čistý zevnějšek je v i v tomto podnikání velmi důležitý. Budíte tak větší důvěru u svých obchodních partnerů.

Barbora: Jasně že celkem velký. Pokud člověk vypadá dobře, také se i tak cítí. U kolegů a zaměstnanců dělnických profesí jsem si získala i větší respekt. Jako asistentka firmy bych měla jít všem příkladem a to se snažím plnit.

Jak celkově hodnotíte absolvování Proměn a jaká část se vám nejvíce líbila?

Marcel: Skvělý zážitek. Já osobně jsem si nejvíc užil oblékání.

Barbora: Moc prima! Užívala jsem si úplně všechno.

Nepodceňujte tvar dioptrických brýlí

Důležitou součástí business oblékání tvoří rovněž doplňky. Podle nich se často určuje sociální úroveň. Pokud si někdo oblékne kvalitní značkový oblek, nemusí to hned znamenat, že je úspěšný a tzv. na „úrovni“. Dojem lze pokazit nekvalitními hodinkami nebo starou omšelou aktovkou.

Manažerská aktovka je prvním z doplňků, které utváří dojem o osobě manažera. Ke skvělé proměně Marcela byla jednomyslně vybrána velkorysá manažerská aktovka v černé kůži s krokodýlím vzorem. Klasický elegantní design, krásná kůže a dokonalá kvalita podtrhovaly tuto proměnu na jedničku. K dokonalému manažerovi patří též špičkový organizér, odborníci pro Marcela vybrali černý ve velikosti A5 z prvotřídní kůže z obchodu Arde.cz.

Brýle patří k doplňkům, které mohou výrazně změnit „image“ podnikatele. S nimi člověk působí intelektuálněji. Někteří nosí brýle bez dioptrií jen kvůli svému vzhledu. Marcel nosí dioptrické brýle, které mu podle odborníků příliš nelichotí. Vzhledem k tomu, že se mu firma rozrůstá, potřebuje mít kvalitní značkové brýle kvůli image. Z tohoto důvodu se vybraly brýle s originálním designem, ale také kvalitním ručním zpracováním. Tento model je jednolité hnědé barvy zvýrazněné tyrkysovým podbarvením. Nejvýraznějším prvkem jsou bezpochyby stranice, které jsou široké a zajímavě zpracované podélnými průřezy, brýlový střed je řešen bez spodní části obruby, je proto vcelku nenápadný a brýle tak působí jemným a elegantním dojmem. Brýle poskytla Oční optika Milana Poláka.

Stejně jako u Marcela i u Barbory odborníci zvolili pohodlnou aktovku vyrobenou z pravé kůže. Úchvatný dojem, který tato aktovka přináší na dotek, doplňuje krásné vnitřní polstrování, vnitřní kapsička na klíče, jež se vždy snadno nalezne i v té nejplnější aktovce. Díky šňůrce umístěné skrze aktovku majitelka snadno najde vnitřní odepínatelné pouzdro, kdykoli potřebuje.

Vzhledem ke zvolenému účesu a tvaru obličeje Barbory byly vybrány jednoduché, mírně prodloužené náušnice v barvě stříbra. Ve skutečnosti se ale o stříbro nejedná, povrchová úprava náušnic je provedena z drahého kovu rhodia (rhodiování). S náušnicemi koresponduje ve stejné barvě také silnější náramek. Výrazné a nápadné náušnice by Barboře zbytečně zvýrazňovaly kulatý obličej. Šperky pocházejí z dílny šperkové designérky Terezy Holáskové z módního salonu Otto Blanc. Čtěte více na Asistentka.cz: První proměna: Doplňky sjednocující vzhled

Fotogalerie

Vybavení kanceláře jako stylový doplněk

Pracoviště manažera je místem koncepční práce. Tomu by mělo odpovídat technické i prostorové uspořádání. Místo manažera by mělo odrážet jeho postavení a úlohu v hierarchii firmy. Správným a vkusným uspořádáním prostředí v kanceláři podporuje manažer svoji profesionální image. Jednu z hlavních roli zde hraje samozřejmě pracovní stůl. Základním pravidlem pro pracovní stůl je, že má být pevný a dostatečně velký. Pracovní plocha by měla být přehledná. Uspořádané pracoviště má vliv na výkon manažera, a také pomáhá uspořádat jeho myšlenky. Nemělo by se zapomínat také na zdraví. Ergonomické uspořádání pracovního stolu může předejít některým zdravotním problémům.

Odborníci z firmy 3M proto doporučují několik vhodných pracovních pomůcek. Mezi ně patří například ergonomický podstavec pod notebook. Při dlouhodobé práci na počítači je zrak nejvíce namáhanou částí lidského těla. Je to dáno především dvěma faktory: zaostřením oka na jednu vzdálenost a špatným nastavením zobrazovacího zařízení. Díky ergonomickému podstavci si může podnikatel nastavit monitor do úrovně očí. Dosáhne tak příjemného nastavení svého monitoru do správně zdravé polohy.

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Kanceláře podnikatelů či manažerů mohou prosvětlit i moderní kancelářské výrobky, které se v dnešní době mění v doplňky image. Děrovačka i sešívačka už nemusí být pouze obyčejným ošklivým zařízením, nýbrž stylovým doplněním pracovního stolu. Jak doplňuje partner Business (duo) Proměn, firma Esselte, sešívačky a děrovačky jsou dostupné nejen v klasických barvách, tedy v červené, modré, šedé nebo černé, ale též v barvě bílé perleti a metalických odstínů růžové, modré, zelené nebo oranžové. Kancelářské vybavení též poskytuje hlavní partner projektu firma Office Depot. Čtěte více na Asistentka.cz: Kancelář – tipy pro manažerský pracovní stůl

Před proměnou

BSP: Marcel a Barbora

Po proměně

BDP: Marcel a Barbora

Marcel i Barbora ohodnotili oba svoji profesní proměnu veskrze kladně, a jak se líbila vám? Přidejte svůj komentář v diskuzi.

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).