Střihy oděvů pro tyto příležitosti zůstanou v klasické siluetě, ovšem trendově štíhlé a s promyšlenými detaily. Businessové prostředí a módní trendy se tak spojují ve stylově čistém, sofistikovaném podání.
Krása vědy
Výrazným tématem, které se pro toto léto objevuje, je inspirace krásami vědy. Typickými barvami jsou temná vesmírná modř a odstíny stříbřitě šedé a antracitové, doplněné bílou. Pláště, kostýmy se sukněmi, krátkými i dlouhými kalhotami, šaty, halenky, topy i svetříky jsou velmi ženské, najdeme zde řadu detailů, například zdvojené klopy a manžety, zkřížené lemy na rukávech nebo prošívané saténové lemy.
Objevuje se zde nová nebo spíše znovuobjevená silueta kabátků do A, které se nosí v kombinaci s úzkými sukněmi nebo kalhotami. Na druhé straně je zde silueta velmi štíhlého saka s kalhotami, které jsou širší, s pukem a záložkami. Pokračuje trend dámských „pánských” kostýmových vestiček, zdůrazňujících pas. U kabátů se vrátil ve velkém stylu klasický trenčkot, přepásaný a ve štíhlé, přiléhavé siluetě. Tyto trendy jasně dokazují, že i businessová móda může být výsostně ženská… Samozřejmostí pro luxusní businessové kolekce je použití kvalitních, zejména přírodních materiálů, zaručujících komfort při celodenním nošení.
Elegantní a uvolněný jako Alan Delon
V létě je možno i v klasickém pánském oblečení přidat na neformálnosti a sáhnout po stylu „smart casual”, což přesně vystihuje spojení elegantního (smart) s uvolněným (casual) stylem. Tento trend je určen mužům, kteří nemusí do práce chodit každý den v obleku s kravatou, ale vyhovuje jim ležérně elegantní styl. Ten je založený zejména na kombinacích formálních oděvů jako je oblek, košile a kravata, s neformálními, jako je svetr nebo tričko.
V létě tak ovlivní šatník „smart casual” mužů například inspirace kultovními filmy z 50. let a nedbalá elegance hvězd jako Alain Delon nebo Robert Redford. Luxus, aristokratický šarm, jachta kotvící v Cannes. Barvami tohoto trendu jsou stylová černá, tmavě šedá a námořnická modř, doplněné světle šedou, bílou a růžovou, použitou například na košilích a tričkách. Materiály jsou převážně přírodní s jemným zpracováním: bavlna, měkčený len, pravá kůže, směs s hedvábím.
Obleky mají mladistvě štíhlou siluetu, košile jsou s měkkými límci, umožňujícími nošení s kravatou i bez kravaty. Tento trend vyjadřuje přesvědčení, že v jednoduchosti je pravá mužnost a ležérnost je osobitou formou elegance.
Jsou však samozřejmě příležitosti, při kterých je třeba držet se klasiky. Ani v nadcházející sezóně se nesplete nikdo, bude-li se držet neutrální barevné škály černých, šedých a hnědých odstínů, odvážnější mohou sáhnout i po světlém obleku například v béžové nebo světle hnědé. Tyto barvy však sluší zejména vyšším a štíhlým mužům. Ke světlým oblekům se nosí hnědé boty i opasek. Mezi prvotřídními materiály budou hrát prim 100% vlna u obleků, 100% hedvábí u kravat a 100% bavlna u košil. Tyto materiály často procházejí speciálními úpravami, které zaručují jemnost, teplotní komfort při celodenním nošení a nemačkavost.
- Návrhář pietro filipi: Klidně si vezmu tričko za 80 korun
- Jdete na jednání? Pořiďte si nové boty a parfém, který je IN
U obleků je velmi žádaná úprava „twisted” – jedná se o kroucené vlákno z čisté vlny. Díky tomu získá „tvarovou paměť” a po zmačkání se velmi rychle vrací do původní podoby. Nově se v létě objevuje i použití směsí s bavlnou nebo lnem, které dodávají oděvům ležérnější vzhled. Charakteristickým znakem kvalitních obleků jsou propracované detaily, jako je například náznak ručního prošívání na sakách, a to jak např. na klopách, tak i ve vnitřním vypracování. Zákazníkům, jejichž životním stylem je „business”, poskytuje kvalitní oblek stylový vzhled od pracovního dne až formální večerní příležitosti.
Autorka je Marketing Manager společnosti