Dámská a pánská business móda: Co se nosí v létě?

17. 6. 2008
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: 293493
Dámská móda pro formální příležitosti, ať už pracovní či společenské, přináší v letní sezóně řadu nových trendů. Ty doslova rozjasní dámský šatník. Nosit se totiž budou elegantní kovové a perlové lesky, objeví se lurexová vlákna, satén a další materiály se třpytivou povrchovou úpravou.

Střihy oděvů pro tyto příležitosti zůstanou v klasické siluetě, ovšem trendově štíhlé a s promyšlenými detaily. Businessové prostředí a módní trendy se tak spojují ve stylově čistém, sofistikovaném podání.

Krása vědy

Výrazným tématem, které se pro toto léto objevuje, je inspirace krásami vědy. Typickými barvami jsou temná vesmírná modř a odstíny stříbřitě šedé a antracitové, doplněné bílou. Pláště, kostýmy se sukněmi, krátkými i dlouhými kalhotami, šaty, halenky, topy i svetříky jsou velmi ženské, najdeme zde řadu detailů, například zdvojené klopy a manžety, zkřížené lemy na rukávech nebo prošívané saténové lemy.

pietro1_small

Objevuje se zde nová nebo spíše znovuobjevená silueta kabátků do A, které se nosí v kombinaci s úzkými sukněmi nebo kalhotami. Na druhé straně je zde silueta velmi štíhlého saka s kalhotami, které jsou širší, s pukem a záložkami. Pokračuje trend dámských „pánských” kostýmových vestiček, zdůrazňujících pas. U kabátů se vrátil ve velkém stylu klasický trenčkot, přepásaný a ve štíhlé, přiléhavé siluetě. Tyto trendy jasně dokazují, že i businessová móda může být výsostně ženská… Samozřejmostí pro luxusní businessové kolekce je použití kvalitních, zejména přírodních materiálů, zaručujících komfort při celodenním nošení.

pietro_4_small

Elegantní a uvolněný jako Alan Delon

V létě je možno i v klasickém pánském oblečení přidat na neformálnosti a sáhnout po stylu „smart casual”, což přesně vystihuje spojení elegantního (smart) s uvolněným (casual) stylem. Tento trend je určen mužům, kteří nemusí do práce chodit každý den v obleku s kravatou, ale vyhovuje jim ležérně elegantní styl. Ten je založený zejména na kombinacích formálních oděvů jako je oblek, košile a kravata, s neformálními, jako je svetr nebo tričko.

pietro_3_small

V létě tak ovlivní šatník „smart casual” mužů například inspirace kultovními filmy z 50. let a nedbalá elegance hvězd jako Alain Delon nebo Robert Redford. Luxus, aristokratický šarm, jachta kotvící v Cannes. Barvami tohoto trendu jsou stylová černá, tmavě šedá a námořnická modř, doplněné světle šedou, bílou a růžovou, použitou například na košilích a tričkách. Materiály jsou převážně přírodní s jemným zpracováním: bavlna, měkčený len, pravá kůže, směs s hedvábím.

Obleky mají mladistvě štíhlou siluetu, košile jsou s měkkými límci, umožňujícími nošení s kravatou i bez kravaty. Tento trend vyjadřuje přesvědčení, že v jednoduchosti je pravá mužnost a ležérnost je osobitou formou elegance.

pietro5_small

Jsou však samozřejmě příležitosti, při kterých je třeba držet se klasiky. Ani v nadcházející sezóně se nesplete nikdo, bude-li se držet neutrální barevné škály černých, šedých a hnědých odstínů, odvážnější mohou sáhnout i po světlém obleku například v béžové nebo světle hnědé. Tyto barvy však sluší zejména vyšším a štíhlým mužům. Ke světlým oblekům se nosí hnědé boty i opasek. Mezi prvotřídními materiály budou hrát prim 100% vlna u obleků, 100% hedvábí u kravat a 100% bavlna u košil. Tyto materiály často procházejí speciálními úpravami, které zaručují jemnost, teplotní komfort při celodenním nošení a nemačkavost.

Móda
Čtěte více

U obleků je velmi žádaná úprava „twisted” – jedná se o kroucené vlákno z čisté vlny. Díky tomu získá „tvarovou paměť” a po zmačkání se velmi rychle vrací do původní podoby. Nově se v létě objevuje i použití směsí s bavlnou nebo lnem, které dodávají oděvům ležérnější vzhled. Charakteristickým znakem kvalitních obleků jsou propracované detaily, jako je například náznak ručního prošívání na sakách, a to jak např. na klopách, tak i ve vnitřním vypracování. Zákazníkům, jejichž životním stylem je „business”, poskytuje kvalitní oblek stylový vzhled od pracovního dne až formální večerní příležitosti.

Autorka je Marketing Manager společnosti
logo

Jakou módu a kde nejčastěji nakupujete?

Autor článku

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).