naprosto ůčelové lživé tvrzení mající vzbudit ve veřejnosti že většina takových pracovníků je nesvéprávná a jinak nespolehlivá a mající navodit větší šikanu
podřízených,každý občan ví že vše je ošetřeno občanským zákoníkem a předpisy a smlouvami pracovními a protože zaměstnavatelé se od převratu snaží vnutit pracovníkům otrokářský řád jenž si zvolili jako jedině správný pro řízení jim vyhovující tak takový tendenčním ponižování a znevěrohodnováním podřízených si chtějí udržet nadřazenost a výsledek jste vyděli při televizním vysílaním o zvýšení minymální mzdě kdy představitel zamestnavatelů řekl veřejně občanům nezajímají je že platí podřízeným takovou mzdu ze které nemůže občan zaplatit vše co je potřeba zaplatit aby mohl přežít, arogance ,a mafie vládních ůředníků bankéřů a podnikatelů ve snaze potlačit práva většiny obyvatel je neoddiskutovatelná a pravdivá
Tak toto je naprosto zmatený výlev uživatele "zoro (neregistrovaný), který asi moc sleduje jistou TV a jistý pořad.
Jako IT mohu potvrdit, že uhlídat data je prakticky nemožné. A bez legislativního ošetření je jen otázkou času, kdy k něčemu dojde.
Malinký příklad: Zaměstnanec má přístup na vzdálenou plochu terminálu v zaměstnání a v rámci pohodlnosti si nechal zapamatovat heslo na svém PC. Ten si půjčí synek, nainstaluje jakési hry a "zkusí" tu ikonku, co vypadá jako počítač.
"Jéééé, další Windows", tak to projdeme ... vidí rodiče (jednoho), jak se vrací a tak rychle něco zmáčkne --- co čert nechtěl, bylo to delete - vše je vymazáno protože je to na koš velké.
A druhý den tráví IT Oddělení čas tím, že obnovuje data ze zálohy a zjišťuje, kdo z toho množství lidí, co k tomu mají přístup, to mohl udělat.
Nic dramatického, ale kdo zaplatí vzniklou škodu - práce IT taky není zadarmo.
Nebo: Když jsem paranoik - brigádník pracuje na projektu konstrukční kanceláře a data si synchronizuje na DropBox - kde je záruka, že je v budoucnu nezneužije. (PS: Já osobně DropBox blokuji a uživatelé mají náš vlastní Cloud) ...
Tak .... a do mě "utlačovaní a vykořisťovaní" zaměstnanci.
podle mě jsi nádherně popsal, jak to sice možná z finančních / odborných důvodů mnohde vypadá, ale jak je to zároveň úplně blbě (samozřejmě záleží na kontextu důležitosti těch dat):
- řadový uživatel nemá co mít právo mazat; pouze vytvářet a připisovat; a pokud už někde má mít oprávnění mazat významná data, tak to musí směřovat aspoň do koše; např. i jen levné NASy od Synology mají možnost nastavit, že se nic fakticky nemaže (pouze přesouvá do "termínovaného koše", kde to čeká po nastavenou dobu a teprve pak zahazuje), a pokud dojde místo, musí to vysypat ručně administrátor, pokud možno samozřejmě až po odlití do zálohy
- je-li nastaven provozní audit, tak IT "pachatele" zná během asi půl minuty (z čehož většinu trvá login)
- k produkčnímu TS serveru zaměstnanec nemá co přistupovat z jakéhokoli stroje, nýbrž výhradně ze stroje autorizovaného; tedy domácí počítač nezačleněný do firemních politik to nemá vůbec pustit; stejně tak se doménovou politikou dá vynutit zákaz ukládání přihlašovacích údajů; tam kde to berou aspoň trochu vážně, ještě přidávají nutnost použití druhého přihlašovacího faktoru, ať už je to smartcard, flashka s certifikátem, Google Authenticator, nebo hardwarový RSA token
- a co se týče náhrady škody ... od toho je komerční pojištění odpovědnosti za škodu vzniklou v souvislosti s výkonem povolání (lidově velmi přiléhavě nazývané "blbenka"); s ohledem na poměr pojistného a krytí je to naprosto směšná položka a nemá to fakt jen pako