Bývalý šéf OgilvyInteractive zakládá novou agenturu Dark side

12. 12. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Od nového roku se na trhu objeví nová digitální agentura Dark side, která má ambice se brzy stát významným hráčem celého odvětví.

Na trhu vzniká nové agentura, která se zaměří na nová média a digitální komunikace a za kterou stojí bývalý ředitel a zakladatel OgilvyInteractive Tomáš Jindříšek. Dalšími spoluzakladateli nové agentury jsou Michal Kříž (zakladatel nejstarší české online agentury První multimediální), Pavel Doležal a Petr Dejm (zakladatelé Ataxo) a Jana Žižková (bývalá regionální ředitelka SAS Institute). Agentura dostala jméno Dark side a.s.

Dark side má stát na dvou piliřích, na kreativitě a na oblasti dat a datových analýz. Zakládáme agenturu úmyslně v době krize, je to pro nás výzva a velká obchodní příležitost. Chceme klientům nabídnout zkušené odborníky za rozumnou cenu. V startovacím týmu 14 lidí jsou u nás i šéfové pracující třída, dodává Tomáš Jindříšek z Dark Side. Čtěte také: Máte jako firma průšvih? Víme, jak se z toho rychle dostat ven

Agentura oficiálně zahájí svoji činnost na začátku příštího roku a první měsíce se hlavně chce věnovat shánění klientů. Přesto ale agentura nezačne s prázdným portfoliem. Dark side má již domluveno několik klientů, zatím ale nechce uvádět konkrétní jména, jelikož ještě nedošlo k podepsání kontraktu. Mezi zákazníky je mimo jiné přední hráč v retailovém prodeji, velká banka a co bychom byli za českou agenturu, kdybychom neměli nějaké pivo, doplnil Michal Kříž.

Malé cíle si agentura rozhodně neklade. Během roku 2012 má sice primárně v plánu nabrat stabilní klientské portofolio a získat si respekt trhu, chce se však zároveň obratově pohybovat v řádu desítek milionů korun. Já i Michal Kříž jsme ale vybudovali internetové agentury, které vytvářeli mnohem vyšší zisk, takže tu prostor je. Omezení skýtá český trh, který v tomto segmentu příliš neumožňuje expandovat, upřesnil serveru Podnikatel.cz Tomáš Jindříšek.

Podle Jindřiška proto agentura zamýšlí ve střednědobém horizontu expandovat i do některých zahraničních destinací. Vzhledem k tomu, že společníci agentury Pavel Doležal a Petr Dejm mají rozsáhlé internetové aktivity v Brazílii a Jana Žižková v oblasti dat v Singapuru, bude agentura poskytovat servis i těmto zahraničním projektům. Také z tohoto důvodu bude agentura akciovkou a nikoli eseróčkem. Věříme, že vzhledem k plánované expanzi bude akciová společnost rovněž pro trh více kredibilní než například forma s.r.o, kterou může založit i malý start-up, vysvětlil Tomáš Jindříšek.

Dark side bude sídlit v centru Prahy v gotickém domě U Božího oka spolu se sesterskými vývojářskými firmami Brandz Friendz a Falanxia, které budou částečně Dark Side zajišťovat produkci a programování. Dohromady se skupina společností bude nazývat Digital Eye a bude pod ní spadat i oborový server Tyinternety.cz a mediální zastoupení Best Online Media. Chceme vytvořit takové malé Silicon Valley po česku. A to vše v budově ze 13. století s úžasným geniem loci, kde již v lednu otevřeme vlastní kavárnu pro klienty, přátele a kolegy z trhu, uvádí Dominik Hrodek, další člen manažerského týmu Dark Side.

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).