Banální chyba, která může zkomplikovat podání daňového přiznání

26. 3. 2019
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Poplatníci často zapomínají na jednu z nejdůležitějších věcí. Vyplněné tiskopisy neobstarají podpisem. Pokutuje finanční úřad tuto chybu?

Poplatníci, kteří jsou povinni podávat daňové přiznání a ještě tak neučinili, mají posledních pár dnů. Nejzazší termín připadá na pondělí 1. dubna. Týká se ale pouze těch, kteří nevyužívají služeb daňového poradce. 

Podnikatelé s daňovým poradcem pak mají lhůtu o tři měsíce prodlouženou a přiznání musí odevzdat do pondělí 1. července. Do 1. dubna ale musí příslušnému finančnímu úřadu tuto skutečnost doložit. 

Finanční správa na svém twitterovém účtu upozorňuje na jednu z nejčastějších chyb, která může splnění daňové povinnosti zkomplikovat. Většinou jde o finální fázi. Poplatníci po kontrole správnosti údajů ve velkém zapomínají tiskopis podepsat. V některých případech musí jít o podpisy dva. Jeden podpis patří k přiznání, druhý k žádosti o vrácení přeplatku, připomíná Finanční správa ČR. 

Pokud podpis poplatníka na tiskopisech chybí, úředníci finanční správy je telefonicky upozorní a domluví s nimi nápravu. I proto je dobré ohlídat si správnost kontaktů, ať už mailovou adresu či telefonní číslo. Za toto pochybení žádné sankce nehrozí. 

Poplatníci často chybují i v uplatnění daňových slev a zvýhodnění na dítě. Na co si dát pozor a jak si případné chyby ohlídat, se dočtete v článku 5 nejčastějších chyb v daňovém přiznání podle finanční správy

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).