Díval jsem se kdysi na duel Jančury se zástupcem FlixBusu pro náš trh- nějakým mladíčkem, který spíše připomínal nepřipraveného tiskového mluvčího. Ze souboje vítězně vyšel jednoznačně Jančura. FlixBus je takový zelený Uber. Poskytne provozovatelům know-how, shrábne fixní provizi a má vyděláno.
Tak snad by mu mohl jeho hodný a věrný kamarád Andrej na tu jeho konkurenci trochu kleknout ne?
Kdysi jsem bral Jančuru jako prototyp novodobého českého podnikatele který se vlastní pílí dostal nahoru. Nicméně se spolu s jeho angažovaností v Burešově firmo-politice, jeho alibistickému chování a argumentaci na jím používané praktiky u konkurence ukazuje, že je to jen stejný bezskrupulozní gauner jako jeho věrný přítel Stbák.
Takže hodně štěstí, ať lepší vyhraje.
To je nějaký zaplacený článek Flixbusem? Jako pardon, ale Student Agency tehdy přinesla revoluci do cestování a nabídla sluzby a vozy i kterých se tehdejším socialistickým ČSAD apod ani nezdálo. A Flixbus? Dyt ten nepřináší nic novýho ani kvalitního. Zplacanina všech možných autobusů, není to ani dopravce, jen platforma jako Uber.
Jančura je kvalitní v tom, že přitáhl do veřejné dopravy i lidi, kteří nestáli o to, skákat nějakým ČSAD přes všechny vesnice nepohodlným autobusem. O zákaznickém přístupu si v době, kdy rozjížděl žlutobusy, většina firem nejen v dopravě mohla nechat zdát. Stejně tak jako o velmi dobře řešením rezervačním systému a možnosti nákupu jízdenek bez nutnosti mít u sebe tu jízdenku fyzicky. Ten kdo cestoval častěji to ví i když dneska se nám to jeví jako normální, ale taky je doba o skoro 15 let dál, takže někteří dopravci se aspoň začali snažit a nabízejí kvalitní dopravu také. Zbytek na dálkovku rezignoval, protože neměl co nabídnout. Ale ono je lepší říkat, že Jančura nic nepřinesl, že? Proč ho tedy cestující preferovali i za vyšší cenu oproti konkurenci, když nic nepřináší?
Mám možnost srovnávat, jezdil jsem jak se socialistickým (a postsocialistickým ČSAD), tak dneska bych musel jen s Jančurou. ČSAD jezdilo s Karosami (nic lepšího tehdy nebylo), měly ohromnou výhodu - dostatek místa pro nohy (po plyšáku dost dlouho a někde i dodnes hodně vzácné). V 90. letech nakoupily (asi na leasing) ČSAD i patrové autobusy na linku Liberec - Praha. Děkuji nechci. Přišel jsem později a zbylo na mne místo v zadní části autobusu, kde jsem sice seděl, ale do pohodlnosti to mělo daleko, neb jsem hlavou podpíral horní patro, možná proto jezdily dost krátce. Vetřel se Jančura a přivezl žlutobusy (pravděpodobně na leasing, při skokovém zvýšení cen autobusů asi nikdo v republice neměl na to je koupit za hotové v takovém množství). Do Prahy začal jezdit i místní dopravní podnik. Který musel linku ukončit. Dnes jezdí už jen Jančura. Sedačky jsou prosezené, tak vás tlačí konstrukce sedačky, a snad pro Asiaty, protože dva lidé běžného vzrůstu se dost tísní, takže když sedíte, během jízdy máte být připoutáni bezpečnostními pásy (to za ČSAD nebylo), ale stevard/ka může v případě prudkého brždění volně poletovat mezi cestujícími s horkými nápoji, zavazadlo větší než dámská kabelka je problém, pověsit si bundu nebo kabát je problém, sklopíte stolek, a problém je kabelka na klíně. Pokud jste invalida a potřebujete jet na vozíku, tak za ČSAD měly všechny autobusy místo pro invalidní vozík, nakládání problematické, ale místo bylo, u Jančury jen ty, které získal od místního dopravního podniku po zrušení linky. Nějaké Relax služby jsou k ničemu, protože než prolistujete seznam jste na Černém mostě, řešením je vlastní hudba na mobilu/tabletu apod. Wi-Fi si můžete jen nechat zdát, protože 3/4 cesty nefunguje. Rezervační systém také na exkrement. Nějakou SMSku v nějakém tvaru, pro seniory problém. Můj osobní zážitek odesílám SMS s požadavkem na místa 3 hodiny dopředu (po přejezdu hranic) a reakce žádná, takže v kanceláři na Černém Mostě (ještě že tam nějaká byla, standardně v místech odjezdů spojů není) kupuji jízdenku, za dva dny mi přijde SMSka, že požadavku nelze vyhovět, protože čas odjezdu je v minulosti. Podnikatel typu pana Jančury není podnikatel, ale jen vyzobávač rozinek. Mimochodem to co předváděl, že autobusovou dopravu dotoval z prodeje letenek a pod. je tzv. křížové financování, obecně je to považováno za nekalou hospodářskou soutěž. Za to by měl být patřičně oceněn ÚOHS (Úřad pro ochranu hospodářské soutěže). Mimochodem ještě uvidíme, jak tzv. kvalitně bude jezdit na místních linkách v Ústeckém kraji, kde vyhrál soutěž. Třeba pořídí i nízkopodlažní autobusy. ;)
Tak jasně a když mají delší sekeru jak hodinu tak se vrací jízdné až za 14 dní... Wifi poslední rok a půl vypadává a je nestabilní.
Tak dál co tam máme za super službu?
Když jedu Praha - Brno vyberu si první třídu v ČD. Ano wifi začne vypadávat v těch kopečkách před Brnem ale po zbytek cesty je wifi stabilní. Dostanu vodu, nějaký denní tisk a jídlo z jídeláku mi přinesou až na místo. Nehrozí že řidič s jede na okresky kde pak člověk lítá jako nudle v bandě....
Jo přinesl nové vozy a a konkurence se musela snažit. Ale dnes už to taky není žádná sláva.
Super. Nezačal na Karosách ale na Ayatsech které tehdy zrovna nejlepší nebyly.. Magiq, Starliner, Irizar Century/PB,.. a koneckonců ty Karosy nebyly tak hrozné. LC 757, 957 byly plnohodnotné zájezďáky a LC 9x6 už byly v pohodě taky (Axer to samé... a to nejsem fanda Scánií/Volva a Daimlera.
Upřímně, vybrat si těch pár výdělečných linek v ČR a zlikvidovat na nich konkurenci, která z těchto linek pokrývala ztráty ze zajištění dopravy do okolních vesnic je fakt zhovadilost. Nehledě na to jakou kvalitu a jaké služby? Autobus bude vždy jen autobusem a pro vnitrostátní dopravu mi je tak nějak šumák jak vypadá. Chci se dostat z bodu A do bodu B. A ty jejich služby... noviny, nápoj a sluchátka? Ani jedno nechci, chci klid a ne aby mě někdo každých 10 minut rušil nějakým dotazem. Takže ano, ať jezdí, ale ať neničí konkurenci, která je pro mě z mého hlediska lepší.
Kdo jak zasévá, tak také sklízí... Je to jeho medicína. Moc dobře si to na lince LBC - PHA pamatuji jak to probíhalo, tak ať mlčí a pustí ke korýtku někoho jiného. ;)
Tolik polopravd a nesmyslů v jednom příspěvku... ta dálkovka, která hodným ČSAD pokrývala prý ztrátu na místních linkách a to méně pak chtěli na dotacích, to možná platilo u několika málo exČSAD někdy v začátcích komerční dopravy (ostatně stejné pohádky slýcháme o pár let později ohledně železnice).
Standard nastavený Student Agency zjevně funguje a je úspěšný, jinak by tu nebyl už skoro 15 let s tím, že s výjimkou pár dopravců mu není schopen nikdo konkurovat i když jeho jízdné je naprosto srovnatelné s ostatními, často i o něco dražší. A pokud někoho otravuje to, že na začátku cesty ho 2-3x osloví stewardka a pak párkrát projde kolem, tak si může zalézt od nějakého couráku a "užít" si cestu v "klidu". Co na tom, že každých pár minut ho budou otravovat přistupující a vystupující cestující, neustálé zastavování, rozjíždění nemluvě o stojících cestujících, to je paráda pak cestovat nějakou trochu delší cestu.... ale asi to pro někoho je lepší než kývnout hlavou na personál v autobusu, že nic nepotřebuji....
Jinak když je recept tak jednoduchý, vybrat si "lukrativní" hlavní linky, proč to nikdo jiný prakticky neudělal a neuspěl. A i ten Flix to musí po roce stále těžce dotovat, jen aby nepřiznali, že je porazili někde na divokém východě místní firma...
Cestoval, několikrát ... Praha-Brno, Praha-Ostrava ... došel jsem na hlavní nádraží před půlnocí v Praze, kouknul na vlaky a Flixbus, bus stál polovinu a hned za rohem - tak jsem v aplikaci objednal a poloprázdným autobudes v klidu dojel do Brna ... ono v noci totiž máte jinak smolíka, ve Flixbusu jsem měl pro sebe dvě místa a úplná pohoda. Na nějaký luxus/standard kašlu, než čekat do šesti do rána na RegioJet v luxusu, raději pojedu úplně normálním busem a za dvě hodiny budu tam kde jsem chtěl. Stavarda ani občerstvení nebo klimu fakt nepotřebuju.
Jak to probíhalo na lince LBC - Praha, povídejte (psal jsem to dolů).
Lidi raději stopovali na kraji Liberce než jezdit s ČSAD busem. Určitou úroveň tomu dal Hotliner, jenže jezdil jen párkrát za (tý)den a předčasně to vzdal při neférovém jednání ze strany ČSAD Liberec vůči SA (takže ČSAD nejprve "zrušilo" konkurenta, který jim ani moc nevadil a pak zrušilo sebe taky)
Respektuji Váš názor na výše uvedený článek. Ovšem tvrdit, že je (Vám) "šumák", jak vypadají autobusy na vnitrostátních linkách, je pozérství. Určitě byste se nechtěl z bodu A do bodu B dostat starým RTO, kterému kouří do kabiny, netopí a není slyšet vlastního slova. No, ruku na srdce. Prostě férově uznejte, že "žlutobusy" přinesly na naše linky vyšší standard (který spousta cestujících ocení). Hezký den.
No tak jestli.je vám.jedno rozdíl mezi luxusním Irizarem s klimatizací, systémem funtoro a fungujícím záchodem a nějakým Iveco Karosou, to vás lituju. No a co se týká linky Liberec Praha, to si to už moc asi nepamatujete co. To že ČSAD Liberec odmítalo zhrzeně pouštět žluté autobusy na AN ačkoliv na to nemělo absolutně žádné oprávnění a SA mělo licenci je v pořádku jo??? Zcela oprávněně za to jezdil RegioJet (tehdy ještě SA) za korunu. Takže pozkozeny je tady je student Agency protože jezdil pod cenu a ještě mu bránili ke vjezdu. Takže klid.
No jedině dobře že přišel další subjekt na trh dopravy. Ať si Jančůrák vyžere to co dělal on. V tom článku to je jednoznačně potvrzené co dělal! A nevím co bude dělat až drážní úřad dá strojvedoucím karty na které bude se bude zaznamenávat čas odjezděných hodin a přestávky to mu už ani strojvedoucí od ČD a.s. ani ČD Cargo nebudou moct jezdit na vedlejšáku, protože hnací vozidla nebudou moc nastartovat pokud nebude mít dostatečný odpočinek.
Je to přesně tak. Najednou, díky Jančurovi bylo radost cestovat autobusem. A podobné je to i u vlaků, jen díky Jančurovi a dalším dopravcům nezbývá nic jiného ČD a musí se postupně taky trochu snažit zlepšit. My Češi hodně rychle zapomínáme. A vážně nevím, že by na začátku Jančura někde "něco lehce získal", "zprivatizoval" apod. Já mu hodně fandím, je obdivuhodné, co dokázal a je velká škoda, pokud to nakonec pod tlakem silnějšího vzdá......
Zatím na českém trhu Radim Jančura a jeho žlutý tým nemá konkurenci, služby ,které nabízí jsou a budou bezkonkurenční, dlouhodobě, ostatní je jen a jen schválnost ze strany FLIXBUDU. FLIXBUS, ne něj nemá a že jede pod cenu, hold je to smutné, ale bohužel, tak činí toť otázka jak dlouho jej budou dotovat, jak dlouho bude držet tento tlak,,, " FLIXBUS", kvalita žádná, servis žádný, co stihl odkoukal a jezdí. Ing. Jančura Radim ,ví věděl, a bude vědět jak své služby zdokonalí, jak a co nabídnout ,jezdím jen s REGIO JETEM, neměnila bych, vlak, bus,, využívám dost často, spokojenost na víc jak 100,%. Děkuji RADIME JANČURO A DĚKUJI CELÉMU TÝMU ŽLUTÝCH, NELZE A MUSÍM PODĚKOVAT STROJVŮDCŮM ŽLUTÝCH - jste fakt úžasní,
DĚ K U J I že jste Anett Lukášková
Zaměňujete příčinu a následek. Jak se říká, kde je poptávka, je i nabídka. Takže nebýt poptávky, nejsou ani výrobci (proč taky vyrábět něco, co nikdo nechce, že?). Takže stíhání výrobců nic neřeší, je třeba omezit poptávku. Dnes se to v případě drog dělá naprosto špatně a obchod vesele kvete - možná to je i záměr.
Stačí stíhat pořádně feťáky. Když nebudou feťáci, nebudou výrobci ani distributoři. Jiný pohled je z opačné strany. Nechť si každý činí se svým zdravým co chce. Je jeho. Ale všechnu případnou léčbu si zaplatí sám ze svých příjmů. Pokud bude přistižen při loupeži proto, aby měl na fet, musí dostat "paletu" takovou, že až vyjde z klece, bude čistý jak slovo Boží. No a bude li to svinstvo nabízet dětem, a bude-li chycen, pak ránu dvojnásobnou. A hlavně pak zavřít i bachaře, protože oni jsou ti, co to svinstvo do einclíků feťákům nosí.
O firmu se máte starat s péčí řádného hospodáře. Když vydáváte dluhopisy (jakékoli), musíte si obhájit prospěch pro firmu. Jestliže jediným účelem celé transakce je zkrátit stát na daních (prodával dluhopisy s vysokým úrokem sám sobě), tak to nebylo legální nikdy. Vůbec nezáleží na tom, že totéž provedlo i dalších 450 firem.
Článek je jednostranný a relevantní informace přináší jen z jedné strany. Jakoby o jeho vydání měl někdo konkrétní zájem.
Jakou cenu jízdenek Student Agency vytlačili Asiana? Jezdili za 10 Kč jako nyní Flexibus? A jaká je ta druhá konkurence, kterou údajně vytlačili?
Někdo napsal článek na míru. Od tohoto serveru bych to nečekal
Jojo, podklady by se hodily. Vše bude dohledatelné.
A ani Jančura jezdil i za 1 Kč, sice jako akce, ale i tak... FlexiBus má jinou politiku, ale třeba na trase LBC-PHA snižoval cenu vždy pod konkurenci a když ji vytlačil, tak ceny jízdenek zvedli. Takže třeba z mě je to chování úplně stejné.
1 Kč jezdil z nějakého důvodu a soudní spor s ČSAD dopadl v jeho prospěch (resp. neprospěch ČSAD Liberec). Jízdenkami za 1 Kč vyvrcholilo nepouštění busů na nádraží, nešlo o cílenou cenu jízdenek vůči konkurenci, ale o poměrně velmi dobře vymyšlenou akci, aby se s tím dostal do médií, kde si jednak udělal reklamu a jednak upozornil na problém s nádražími, který se netýkal jen Liberce, kdy vlastník nádraží se snaží uměle omezit konkurenci např. vyššími poplatky za vjezd přímému konkurentovi než spřátelenému dopravci, což je samozřejmě protiprávní jednání.
Asianu jsem psal taky dole, nejprve bylo 95 Kč, pak na vybraných spojích proti Asianě 50 Kč (a ještě myslím jen pro majitele kreditových jízdenek, ne pro všechny, ale to si už teď nejsem jistý)
Docela rozdíl oproti dlouhodobé dotaci Flixu od investorů do již rok těžce ztrátových (vnitro) linek.
Na objednávku to nebude, to si Flixbus umí zařídit líp a jinde s větším dosahem, ale jinak je ten článek (já vím je tam napsáno "komentář") plný neúplných a zavádějících informací a je opravdu jednostranný. Komentář na takovém serveru by měl být věcný a na základě faktů, ne dojmů a osobních preferencí autora. Viz např. níže.
Na Liberecku to napřed bylo několik menších, soukromých podnikatelů, z těch větších myslím HousaCar nebo kdo, taky už to úplně nepamatuji - to držela SA spolu s ČSAD ceny pod 40 Kč, i když se předtím Praha jezdívala za 50 plus, pak šel Student někam ke 30, dokud nepadlo i ČSAD. Pak najednou stálo jízdné 60, 80 a nakonec přes 100 Kč (nárůst za rok a kousek).
Byl jsem v Liberci před pár léty a je možné, že se to nějak od té doby změnio, ale spíše bych sázel na to že ne. Problém Liberce je, že leží mimo hlavní tahy komunikací v ČR. Pokud se člověk chce kamkoliv z Liberce dostat po nějaké delší trase, tak chtě nechtě musí přes Prahu, i kdyby pak po přestupu na hlavní tah se kousek vracel zpátky. Z hlediska problému obchodního cestujícího je prostě Liberec konečný uzel, ze kterého "vede cesta jenom do Prahy". No a to je podle mě důvod, proč se dopravci bijí o Liberec.
Pokud z Liberce jedete na delší cestu, tak ať jedete kamkoliv, příští zastávka je Praha a "přes to nejede vlak".
Ale houby.
ČSAD jezdilo okolo 70 Kč jízdenka (studenti asi s nějakou slevou), SA začalo podobně, ovšem za násobně pohodlnější autobusy a servis a taky žádné poplatky za každý větší batůžek jako u ČSAD. Pak ceny chvíli lítali a díky reakci potrefeného ČSAD s nádražím se jezdilo chvilku marketingově za kačku. Hotliner to odnesl jako první (spíše zbytečně rychle vyklidil prostor) (Housacar ne, ten byl ve Zlíně) a nakonec to i kvůli jiným věcem ČSAD neustálo a chvíli měl Jančura monopol a i v tom monopolu jezdil víceméně za ceny jako původně ČSAD (a to v období, kdy se poměrně dost navýšily náklady na naftu, zavedlo se mýto atd.). Pak zdražil myslím o 5 Kč a bylo z toho haló, že se zdražuje, akorát že pořád to vycházelo stejně jako u ČSAD....
Vidím, že to opojení panem Jančurou již pomíjí, vždy jsem jako cetující profitoval z toho, že nasadil vlaky na trasu Praha - Ostrava ale nikdy jsem nebyl jeho fanoušek, jeho vlakem jsem jel pouze jednou aby s se přesvědčil, že to opravdu není kdoví co. Kdyby teď mlčel, když někdo nový dělá to stejné co on před léty tak bych ho stejně rád neměl, ale řekl bych si, že aspoň mlčí, když někdo požívá stejnou taktiku. Ale on ne, on brečí úplně stejně, ne-li víc něž ti, pro které se právě on stával novou konkurencí. A jsem si jistý, že již brzy se obrátí na soudy jako to dělali ti před tím. P.S. nezlobte se na mě, ale srovnávat Flixbus a Uber je dětinské, Uber dle mého obchází české zákony ( místopisné zkoušky, taxametry atd... ) Flixbus řídí řidiči s řidičákem jako každý jiný autobusák a odvádí daně.
Čím dál víc se přikláním k názoru, že diskutéři jsou někým placeni. Tolik rozohněných podporovatelů jedné či druhé strany, to není normální.
Uvědomte si, aspoň vy normální, že pro vás se nic nezmění, ať už vyhraje Jančura nebo kdokoli jiný.
Vy budete furt platit a platit draze. Tak se tou nehádejte jak vykleštění samci Tura domácího.
Predátorské ceny? Kam na to chodíte? Nejsem si zcela jist,ale Jančura dostal pokutu za chování na trase KV PHA. Kde pouze dorovnal cenu Asiany. Ona tam jezdila tuším za 49,- Kč a Jančura byl v té době o něco dražší. Aby uspěl tak pouze dorovnal cenu na úroveň Asiany. Takže bylo čistě na lidech pro koho se rozhodnou. Do Brna jezdilo svého času víc než dost dopravců o tom jak měli nastaven bussines plán aby přežili nikdo nepíše. Povětšinou jezdili s Karosama a nevím o tom,že by někdo z nich jezdil s čímkoliv modernějším. Pak přijde Jančura a Asiana a voila najednou jezdíme moderními autobusy. Myslím že v obou případech souboje mezi Asianou a SA to bylo oboje stejně. Jenže asi SA mělo v té době lepší marketing než Asiana tak vyhrál SA. Zajímavé je,že v článku není ani řádka o tom jak Jančura jezdil do Liberce za 1 Kč oblíbený argument antijančurovců. Jasně,že zdražil ono se nedá jezdit třeba do Liberce stále za 49 Kč nebo za kolik tam jezdil když tam začínal. Když vše od té doby xkrát zdražilo. Kterou konkurenci máte konkrétně na mysli. Krom Flixbusu mu na těhle trasách moc nikdo konkurovat nemůže. Železnice max v omezených případech. Ať si o něm myslí kdo chce co chce tak lidi chtěj povětšinou jet napřímo bez zbytečných zastávek kdesi v nějakých Kotěhulkách a to je celkem to na čem Jančura vítězí. Mimochodem spousta lidí se už namlsalo a teď už jim Jančura není dost dobrej. Jo a Flixbus a jeho ceny? To jako myslíte vážně? Když jezdíte třeba do Brna za 49 Kč? Sice ne na komplet autobus,ale pár míst takhle prodáte. OK dá se tak jezdit pár měsíců,ale ne většinu roku. A kvalita dopravy je velmi tristní. Článek mi přijde tak na úrovni bulváru na něčeho seriózního.
Moje zkušenost jako vozíčkáře s FlixsBusem je taková že když jsem zjistil že mají ve flotile několik dálkových autobusů se zdvíhací plošinou (což díky Německým předpisům mít musí, jinak by je na jejich území nepustili) tak sem byl nadšený že bude možné dostat se např. do Chorvatska k moři. Po rezervaci jízdenky jsem je tedy požádal o dopravu vozíčkáře nacož mně "odpálkovali" že ji nemůžou zajistit (myslím přepravu vozíčkáře sedícího na vozíku) ale pouze pokud vylezu do autobusu tak mi pomůžou a vozík přepraví v zavazadlovém prostoru?! Nechápu potom k čemu mají některé autobusy plošinou vybavené. Píšu to protože podobně se na stejnou žádost vyjadřoval pan Jančura s tím rozdílem že se o to má postarat stát. Takže pro nás žádná změna bohužel nenastala.
A ma pravdu. Tohle at resi stat (a taky to resi, cpe brutalni penize do vlaku - bus, kdyz uz je dotovany, tak 10-15 na kilometr, regionalni vlaky, jezdici poloprazdne az prazdne, dotace pres 100 na kilometr). Neni ekonomicke, ekologicke..proste vubec nic, vozit tam vetsinu casu zbytecne plosinu. Navic se nedostanete na wc v busu, takze se bude muset zastavovat, tahat vas ven, zase zpet atd... Proc trestat ostatni lidi?
Nechapu o jakých "brutálních" penězích mluvíte ale jde právě o to vypravit spoj s plošinou na konkrétní jízdu?! a několika minutová přestávka třeba po čtyřech hodinách jízdy je běžná a argumentovat trestáním ostatních lidí?! jsou taky např. starší lidé kteří než se dostanou ven tak já jsem dávno na wc.
Flixtrain by se tu vůbec nevyplatil. Maximálně jakou součást nějaké mezinárodní linky, ale to by musel Flix někoho koupit a to nemá koho. Jedině že by se Leošovi podařilo mu nějak prodat těžce ztrátový LE, ale vzhledem k tomu, že ty jednotky nemůžou prakticky jinam než dneska už jezdí, tak takoví blázni nejsou ani ve Flixu. V německu je Flixtrain pouze test, kdy to pro ně stejně provozuje Leoš a převzali vlaky, ve kterých nemůžou nabídnout nic jiného, než nižší cenu. Asi jako by tady převzali nějakou rychlíkovou trať včetně starých vagonů.
Naopak, pro Jančuru může být vlak cesta, jak konkurovat Flixu dál a zbytečně se s ním nepřetahovat o cestující z autobusů.
Když jsem jel poprvé Regio-Jetem, měl jsem pocit že ani nejsem v Česku, spousta místa, čistota, kultura cestování, nikdo vás neotravoval s jízdenkama, nikdo se netlačil si sednout, nabídka jídla atd atd ....byla to revoluce v cestování. Tehdy mi došlo, že ano, i cesta může být cíl. Panu Jančurovi držím palce, aby tady zůstal a aby se nenechal rozhodit konkurencí, které jde jen o peníze, ale nemá vize.
PS: Flix bus jsem vyzkoušel na cestu do Krakowa a byl to zážitek, který už si nehodlám zopakovat
PS2: Ať si ale každý udělá názor sám :-)
Pan Jančura je plačka a podle něho mu všichni jen ubližují. Nejdříve a vlastně i tedˇpořád ČD a nyní je to zase FlixBus. Ještě by mohl někdo další začít prodávat letenky. To by pak mohl plakat na všechny strany. Přitom " vyzobává " ty nejlepší kšefty, jako je lukrativní trať do Ostravy a když si zjistil kolik cestujících se přepravuje přes Břeclav na Slovensko do Bratislavy a do Rakouska do Vídně, tak už tam honem začal jezdit také. Měl spadeno také jezdit do Německa, ale DB ho včas prokoukla a zůstala u spolupráce s ČD. Že si nevezme nějakou dotovanou lokálku?
Letenky už dávno prodává mraky firem a pokud byste o SA/RJ něco věděl, tak byste tyhle nesmysly nepsal. Dokonce to, že Jančura vstoupil konkurovat Asianě (a ta pak později na Brno) má původ v letenkovém byznysu. Jak říkám, lepší si zjistit informace než plivat v diskuzi nesmysly.
"Vyzobávání" už raději ani nekomentovat, zajímavé je, že "vyzobávání" u jiných nevadí, jen u Jančury. Jen trouba by jezdil tam, kde není zájem, dělají to tak všichni (ostatně celá strategie Flixu je zaměřena na kopírování RJ, protože když si vezmou do firmy člověka (p. Prouzu), který o autobusové dopravě neví vůbec nic a předtím dělal PR nějakému zkrachovalému projektu, tak na co by se sám Flix zmohl). Když si budete otevírat hospodu, otevřete si ji v dědině o 20 domech nebo tam, kde jsou lidi?
Lokálku má na Slovensku a nebýt problémů s nehodami na přejezdech, funguje mu to skvěle oproti státnímu dopravci. Vyhrál nějaké výběrka, která pak najednou se buď zrušila nebo ČD "překvapivě" nabídla výrazně nižší cenu (to není dumping?). Teď vyhrál nějaké tratě na Ústecku, tak uvidíme jak to bude fungovat.
Sdílím názor,že článek je jednostranný a autor si určitě nevyzkoušel cestování oběma dopravci.I dyby byl RJ o polovinu dražší než Flixbus,raději pojedu s ním.Jedna cesta do Warszawy a zpět Flixbusem mi do konce života stačí a nikdy více.Uroven cestování nesrovnatelná ve prospěch RJ.
Mohu říct že jsem jel s Flixbusem z Liberce do Prahy za 49 korun to je dobrá cena jenže ještě nemají nebo spíše neměly dokonale propracovaný systém objednávání přes internet protože teď jsem nezkoušel objednat jízdenku přes internet.Jen je škoda že nejde objednat zpáteční otevřená jízdenka a toto bych ocenil jinak cenově opravdu vynikající,ale pokud cestuji do Prahy tak radši využívám služeb Busline protože ty mi nabídnou zpáteční otevřenou jízdenku s platností na 1 rok.
Dobrý den jako bývalí řidič jak Regio Jettu tak i UMBRELLA tedy zastupce v Česku pro společnost Flix Bus mohu jen říci , že ani jeden z daných podnikatelů nedodržují zákoník práce. Neexistují žádné příplatky za práci v noci.
U Student Agenci pokud nejste Pražák bydlíte na bytě kde jsou dvě postele nad sebou a když ráno vyjedete a večer se vrátíte tak tam spí někdo jiný. HUMUS!!!
U UMBRELLY ridič je jen otrok a maximalně využívají jeho potenciál a tudíž nejsou řidiči odpočati. Když se podíváte na zelené busy jsou max rok staré a jak jsou pobouchané.
Kdyz mi dali na linku co je pres 5 statu novacka ktery jezdil na trolejbuse a neumel ani otevrit dvere a ani odbavit lidi ta co myslite jaky to ma dopad na cestujici?
Jediná vyhoda u Regio Jettu je ta že vše jde přes výplatní pásku. U zelených mají řidiči výplatu ve4 položkách a v každý jiný den. Tudíž si ani nemohou zkontrolovat zda dostali vse radne zaplaceno!!!
Abych vyl upřímný radeji bych jako cestujici jel zeleným busem protoze je tam vetsi komfort pro cestujici hlavne vyssich postav.
Ty blbe,tak co lezes na mezinarodni linky,kdyz umis uplny hovno????Prave kvuli takovym strevum,jako jsi ty,ktery si neumi ani spocitat vyplatu,se konkurencni boj dopravcu stava snazsim.Tahni zpatky pod draty a neser se do neceho o cem nevis vubec nic,ty nulo!!!!Ani bych se nedivil,ze vsichni,kteri tu kritizuji bud toho,nebo onoho,meli za ridice prave tebe!To je pak jasny,ze pisou "uz nikdy vic".Zmiz odsud a neotravuj opravdovy profesionaly!!!
Tak mi jiste rad vysvetlis,co teda napsal,ze?Je to obycejna "plačka",kterych je vsude drtiva vetsina a porad maji pocit,ze se z nich musi kazdej posrat.Nejdriv panove musite dokazat,ze neco umite a pak si muzete diktovat nejaky podminky.Ze oba dopravci nedodrzuji zakonik prace?Zertujes?Zijes v Cesku,ten chteji "ochcat" vsichni.A vetsinou se jim to dari.Ale kdybyste misto blbych kecu vic makali,vecne nad necim nebreceli,meli v hlave vic IQ nez lekla ryba,tak by mozna vsechno vypadalo jinak a stoprocentne lip!Ale kdyz se vam tady nelibi,zkuste to treba na Ukrajine,v Rumunsku,nebo treba i v blizkym Madarsku.....
Velice dobre si pamatuji na dobu kdy PHA-K.Vary jezdila Asiana -pohoda klid nikdo neprudil .lupen jsi v pohode koupil na Štaflu.ridici maximalne vstricni nekdy se stalo ze jsem musel vyuzit sluzeb Asiany a dopravit se na polovinu cesty kde nemela zastavku. koupil jsi lupen az do Varu a sofer proste zastavil .vim nema se to ale nekdy to proste jinak neslo.. Najednou Asiana nebyla a misto ni zlutej hnus kde se nedalo cokoliv ukecat domluvit a porad vam nekdo neco nutil .Zacal jsem jezdit vlakem..Jancurovi to preji .vice Flixbusu !! dnes jiz do Varu jezdi dalsi spolecnosti takze neni problem ..
Nechci se nikoho zastávat a hodnotit, ale na druhou stranu, nebýt Student Agency, tak tady dnes všude ještě jezdíme schnilými karosami z řad ČSAD a dalšími popelnicemi různých firem. Přišel Student Agency a záhy se kvalita cestování posunula někam jinam o čem se nám všem ani nesnělo a to je dobře.
Myslím si, že porážet konkurenci cenou dlouhodobě nevede k prosperitě firmy. V tom případě má firma snahu řešit i snižování nákladů a to není cesta k fungující, prosperující firmě. Zvlášť v dnešní době, kdy ekonomika je na vrcholu, není správný čas na takové chování. Čeká se v brzké době ekonomická krize,bude pak těžce vydřený monopol na trhu výhrou?
Sázím na kvalitní služby za rozumné ceny. Toť můj selský rozum.
Zluty autobusy vytlacily vsechny male podnikatele znam nektery I mi jsme meli ty Zluty staly pres 10mil.jeden KDE na to vzal ze zacatku se vtom prevazely drogy holadsko anglie to vydelavalo myliony to nikdo nevi Jezdi kamionem a vydim jaky na ne delaji razie a cidici? Hovado Co neumi Jezdit autobusem Jen at flex bus je vytlacily a skrachuje
Je tady jeden zsadní problém. Ovšem to ti, co tu tak chrochtají blahem nad tím, co tu provádí Flixbus to jaksi nechtějí vidět a nebo nepoužívají mozek v rámci nepřejícnosti vůči panu Jančurovi. Za prve pan Jančura zde díky Student Agency neuvěřitelně pozdvihnul úroveň cestování a komfortu pro cestování a tím, kdo z toho těžil byli a jsou cestující. Za druhé Pan Jančura zde autobusy vlastní, zaměstnává řidiče a vytváří zde hodnoty a jako česká firma zde platí daně z nichž se finacují i potřeby obyvatel ČR. Oproti tomu firma Flixbus je německou firmou se sídlem v Německu, nevlastní zde ani jeden autobus, nedává našim občanům práci, ale české firmy jí zde vlastně platí jen výpalné a o to pak je méně na mzdy českých řidičů, neplatí zde daně a převádí si zisk do Německa. Takže by si ti jedinci co tak plivají špínu na pana Jančuru a přejí mu vše nejhorší měli i tohle uvědomit koho tím podporují. Nadnárodní firmu, která v konečné fázi není pro naši zemi přínosem, protože by odsud zase vyvedla zisky mimo ČR. A na tom samozřejmě prodělají jen občané této země, protože jejich peníze skončí v zahraničí a v tomto případě z nich budou v Německu podporovat muslimské imigranty na sociálních dávkách.
Nevím o cem tu mluvi ti co lizou kulky fuck busu ??? Financovaný je to z nejakejch nadnárodních fondů a jestli jste vylezli nekdy z díry tak se kouknete ven! V Deutschlandu zlikvidovali veškerou konkurenci za 3 roky....... Jancura bere na pripoje a ruzne výplně i jine dopravce , svou konkurenci. To vas fb neudělá ..... A sorry ,ale vase hledani nejnižší ceny za cokoliv je fakt k zbliti . Kdyby Jancura nezkulturnil dopravu v Cr tak tu kodrcame v karosach dodnes . A radeji dam 100kč s kávou , novinama a sluchatkama pred bandou mongolu co vtrhnou na novy trh v cizi zemi a za 50 si dovolí bloudit a jezdit pozde . Je to stejne pofiderni podnik jako airbnb ,uber, a podobny internetový sracky co ničí veskerej pravej bussines......
V principu souhlasím s článkem - ovšem výhradně za podmínky že FLIX bus nebude absolutně žádný způsobem pobírat subvence od německé vlády ani od spolkových zemích a následně tyto používat k expanzi sem.
To je skutečný problém- tuhle expanzi sem platí německá vláda... výsledek bude jen že pak z nás budou ždímat peněz ještě víc.
SKutečné řešení tohoto problému je absolutní likvidace všech "národních" subvencí pro jakékoliv komerční subjekty v celé EU. AŤ se jedná o dopravce a nebo zemědělce.
Pokud má existovat nějaká subvence pro nějaké odvětví - tak má být plošná s tím že každá jedna entita na jednotku dostane dotaci v nominální hodnotě identickou.
A to bez ohledu na to kde v EU je.
Pokud zmizi SA a zustane pouze FB, tak to bude velky pruser. Bohuzel green bus neni kvalitni preprava. Zazili jsme to nekolikrat pri cestovani z Nemecka do Prahy. Nefunguje jim rezervacni system mist. Nastoupili jsme s manzelkou do plneho busu a nemohli jsme spolu sedet. Stejna situace byla u rodiny z Nemecka,ktera cestovala do Chorvatska. Flixbus pousti bus z Hamburku do Zahrebu a ve finale z Berlina jedes spolu se smrdecim Turkem, ne manzelkou. Ja to neuveritelne fiasko. Nenabizi napoje,kavu,nic. Po druhe jsme s manzelkou sice sedeli, ale pred nami vystupujici nechali drobky a spinu,nikdo to neuklidil. Setri,nemaji stuardy,je to nekomfortni.Zlaty SA.
Flixbus je normální Uber pro autobusy, nic víc. A podle toho to taky vypadá. Anonymní firma s anonymními řidiči (bulhary, ukrajinci, rusy, rumuny). Jejich služby jsou hluboko pod Jančurou, akorát mají predátorské ceny. Tzn. pro vrtače kolen komu nevadí sedět vedle tureckého individua a ušetří 10 kr na jízdence, je to dobrá alternativa. My ostatní s enecháme vozit na lepší úrovni s RJ
Autor si to krásně zjednodušil, aby mu to vyšlo tak jak potřebuje. Ve skutečnosti je situace "tehdy" a dnes zcela rozdílná.
1) Kauza Liberec nebyla o predátorských cenách, ale byla odvetou za protiprávní jednání ČSAD Liberec a nepouštění na autobusové nádraží. Cena 1 Kč platila pouze v jednom směru jako kompenzace za to, že autobusy museli zastavovat jinde, kde to nebylo pro cestující vhodné. Což nakonec potvrdil soud a Liberec za to dostal pokutu. Na ježdění za korunu by nebýt naprosto dětinské politiky ČSAD (a dědictví minulosti kdy nádraží zůstala ve vlastnictví dopravních firem zcela nelogicky) nikdy nedošlo. Naopak i když měl Jančura chvíli pak na Liberci monopol, cena zůstala prakticky na stejné výši jako u ČSAD i přes neexistenci faktické konkurence a často byla i nižší, protože se neúčtovali poplatky za každý batoh / zavazadlo.
2) Na Brně proti Asianě byla situace o něco blíže popisu v článku, ale nějak autor "zapomněl" zmínit, že první přišla s velmi nízkými cenami Asiana, RJ resp. tehdy SA udělala pouze jednu chybu - postavila ty akční jízdenky pouze proti spojům konkurence. Navíc ten výsledek soudu, na který se dlouho čekalo, nakonec může RJ pomoci ve sporu o ceny na železnici. V podstatě ani nešlo o to, kdo za kolik jezdil a zda je to ok, ale kdo je na trase dominantní, zda se na této trase má/nemá počítat i s ČD nebo ne. Pro Jančuru v podstatě win - win situace i když soud prohrál a teď se dohadují o výši náhrady, kdy Asiana uplatňuje naprosto přehnané nároky. Situace trvala v podstatě pár týdnů, dnes Flix jezdí ještě levněji v podstatě po celý rok a nevadí to autorovi?
(Navíc dost lidí zapomíná, že to nebyl ani tak boj mezi autobusovými dopravci, ale mezi dvěma nesmiřitelnými podnikateli, kdy na počátku byl spor o prodeje letenek. A vstup Asiany na Brno byl truc podnik Litvina, který už tenkrát moc dobře věděl, že tam nemá absolutně žádnou šanci, tak nasadil dumpingové ceny, aby Jančurovi sebral tržby/cestující. Nevyšlo to a co je Litvin zač, poznali brzy i další dopravci, které se snažil stáhnout pod sebe pod projektem Megabus. Naštěstí ti rozumnější z nich poznali, o co tady jde a zase vycouvali (např. Eurolines) a Jančura proti nim nijak 50tikorunové jízdenky nenasazoval.
3) Nikde jinde nejezdil Jančura pod náklady s výjimkou nějakých občasných akcí či podpoře ztrátových spojů, někdy byl cenově stejně jako dosavadní konkurence, někdy občas lehce níž, většinou někde mezi, dnes je leckde dražší a stejně to konkurenci nepomůže.
Jistě, nemusí nám být sympatické jeho (převážně dřívější) divadelní vystupování v médiích, podpora (dříve větší) ANO a vůbec motání se do politiky či nemusíme souhlasit se vším co a jak se snaží prosadit. Ale zjednodušit pohled jako autor článku tak, že nyní (ve zcela odlišné situaci, kdy se snaží bojovat proti spekulativnímu kapitálu a investorům, ne vůči nějakému dopravci jako takovému) sklízí co dělal dříve. Nedělal to programově jako Flixbus, který je schopen dotovat jak jízdenky tak vozit ve většině spojů vzduch x měsíců a čekat, zda konkurence povolí. Pokud chce autor vidět, za jaké ceny se tu bude jezdit, až Žlutý jako prakticky skoro jediný konkurent Flixu jezdit nebude, doporučuje se podívat na ceny jízdenek u řidiče nebo projít zkušenosti cestujících Flixbusu, jaké Flix dává příplatky za nákup u řidiče (což se dá pochopit u dlouhých mezinárodních linek, ale trestat násobně (ne mírný příplatkem jako má třeba AE 10 Kč) vyššími cenami cestující na linkách dlouhých pár desítek kilometrů je prasárna - třeba nebylo výjimkou Brno - Olomouc za 200 - 250 Kč u řidiče...). To tu opravdu nechci.
Vyděláš na tom tak, že na lince, kde se běžně jezdilo okolo 80 - 90 Kč (Jančura vs. menší pomalejší dopravci), po nástupu slušné konkurence v podobě AE se jezdí o pár korun níž, tak Flix kasíruje bez problémů (pokud nemá zrovna dotaci) 150 nebo u řidiče klidně 250. Ceník nikde, ceny různé u různých spojů, protože jednou to pro ně jede ten dopravce, jindy druhý, řidič neumí kolikrát ani česky. Jo na tom cestující vydělají, že tu bude jeden velkem Zelenej nepořádek, kde ani oni sami vlastně neví, jak jim ty autobusy fungují, zákaznický servis naprosto nanic, lžou o zpoždění spojů a něčeho se tam dovolat je prakticky nemožné... a taky jsem si nevšiml, že by např. řidiči RJ vyhulovali cigarety v autobusu při řízení jako ve Flixu viděno opakovaně.
Flix na jednu stranu pořád dává slevy a podráží jízdné, ovšem pokud člověk potřebuje jet "hned", tak většinou je Flix vždy podstatně dražší než RJ, zneužívají toho, že ne každý má možnost nakupovat přes net nebo aplikaci (a ta jejich funkčnost je kapitola sama pro sebe). RJ má aspoň jasné normální ceníky a nenaúčtuje mi dvě kila příplatek u řidiče.
Když přijdete k autobusu.stevartka vám řekne,že namate rezervaci a musíte si koupit novou jizdenku,i když máte potvrzenou rezervaci a potvrzení o platbě.po třech měsících reklamace vám řeknou že bylo vše v pořádku a peníze si nechají.vubec se nedivím,že krachuje.s takovou to ani jinak dopadnou nemohlo
Jak jste ji měla potvrzenou? Já jsem za posledních deset let jel s SA několik set jízd a nikdy se mi to nestalo a to jsem použil snad všechny možnosti, jak koupit jízdenku. Na konkrétní cestu v pokladně, otevřenou koupenou u stevardky, doma vytištěnou, prokázáním kreditní kartou, aplikací v telefonu připojeného na WiFi autobusu, jednou přímo u řidiče a vždy v pořádku, nikdy nebyl žádný problém. Muselo jít o něco mimořádného.
Tři poznámky:
1. Petr 766 - jde podle stylu buď přímo o p. Jančuru nebo o někoho z jeho PR odd. To je mimochodem nejvýkonnější odd. z jeho firem, jak je vidět na stále vysoké nezasloužené podpoře veřejnosti.
2. A údajná nekalá konkurence Flixbusu? Vždyť co p. Jančura udělal? Neměl žádný geniální nápad nebo vynález, jen vozí lidi z místa na místo, a kvalitativně šel jen s dobou, nic extra. Např. až teď po příchodu Flixbusu dává postupně cestujícím víc místa než měly Karosy, aby se dorovnal na Flixbus... To, co píší ostatní diskutéři, je pravda, p. Jančura dělal to, co teď vyčítá, on sám byl nekalou a neférovou konkurencí bez odpovědnosti za návaznosti, za financování ztrátových linek, za dopravu desítek tisíc lidí denně do práce a zpět, už jen "spolupráce" s odbory je oříšek, na kterém by si jako manažer - ne příliš talentovaný samouk vylámal zuby, kdyby ji musel řešit... Nemá cenu to opakovat.
Konkurence je, jak je vidět zdravá. článek má pravdu i v tom, že kde je místo pro monopolního poskytovatele, klidně se uživí i dva. P. Jančura vytlačen nebude, jen se mu snad trochu zkrátí obrat a donutí ho to myslet víc na ziskovost firmy než dosud. Ta je mimochodem u jeho firem mimořádně nízká, neboť jako majiteli mu to stačí a vůbec nemyslí na rezervy, rozvoj atd.
A poslední poznámka - v roce 2014 si p. Jančura vzal úvěr okolo 330 miliónů na další rozvoj, a hádejte u jaké banky? No přece ruská Sberbank... Holt peníze mu nesmrdí v žádné podobě... Co vy na to, Petře 766?
2. Jančura měl naprosto geniální nápad - přinesl do vnitro linek nebývalý komfort, slušnost, předvídatelnost a techniku, rezervace atd. Proti naprosto tragickým čsad linkám se 40 let starými busy jež vás napůl otrávily výfukovými plyny, v zimě chlazení a v létě topení. S neurvalými buranskými řidiči za volantem. Váš blábol, že Jančura nic nepřinesl je nesmysl. Přinesl a hodně, nebýt jeho tak ještě dnes jezdí lidé v těch dnes již 55 let starých kraksnách a sedí na vědrech místo na sedadlech s otupělým výrazem na konci cesty po inhalaci splodin. Kde si Jančura bere úvěry vám může být u prdele.
Koukám, že jsem se vás dotkl na citlivém místě, soud podle vašeho závěrečného slova :-)... Takže popořadě.
Podle vás by tedy, kdyby nepřišel spasitel Jančura, nebylo pokroku, zlepšení? To je tedy silné kafe, a je to s námi moc špatné, když máme jen jeho a pak už nikoho... Znova - vozit lidi z místa na místo není geniální nápad, je to podnikání, služba, která tady byla, je a bude i bez něj. 40 let staré busy, jistě, jako všechno tady, a podívejme - i jiné obory se zvedly a začaly být na standardní úrovni i bez Jančury, nebo snad má prsty ve všech oborech našeho života (gastronomie, lékařství, atd, strojírenství...).
Neurvalí buranští řidiči - .myslím, že křivdíte všem těm, kteří dělali svojí práci v rámci možností jak nejlépe mohli, měli ji rádi a byli na ni pyšní...
Chtělo by to trochu pokory - od vás i od něj (pokud nejste on, fakt mluvíte stejně, a mít víc jmen v diskusích je dnes běžný PR tah), nemyslet si o sobě, že jste nejlepší - nejste.
No a ty peníze - to je přece alfa a omega, mluví to o povaze. Vždyť právě v roce 2014 Rusko anektovalo Krym...
Nedotkl, jen nechápu jakou relevanci má v diskuzi o podnákladových cenách informace, kde si Jančura vzal úvěr na podnikání, s podtextem že je to jakýsi ruský špion. I ruská sberbank má českou licenci splňující české zákony, a její peníze figurují v mnoha projektech a oblastech. Jestliže je s tím problém ať se vláda postará aby tato banka ( a jiný ruský kapitál) v česku nebyl. Do té doby je to jen žvanění. Jančurovi může být Krym u prdele stejně jako jiným.
Ano, bez Jančury by dnes jezdili ty kostitřasy (jak někdo jiný v této diskuzi trefně poznamenal). On zvedl laťku. To je jeho přínos do oboru.
Mimochodem vy zcela jistě také využíváte výhod ruských peněz a komodit, jen jste tak pokrytecký že o tom ani nevíte.
Samozřejmě, že flixbus po získání monopolu výrazně zdraží. Bláboly o nalákání konkurence nejsou pravdivé. Protože jakýkoliv vstup nového hráče na trh s nízkou marží je velmi nákladný a nejistý navíc proti silnému flixbusu. Tzn. musel by se najít druhý "flixbus" který by byl nalákán, a takový tady široko daleko není. V době kdy flixbus bude na trhu uvedený jako monopol a má silné finanční zázemí jež mu umožní na vstup nového dopravce reagovat stejně jako dnes - okamžitým snížením cen na podnákladovou hladinu a dotováním ze ziskových trhů do té doby dokud nově vstoupivší společnost zase neodejde.
Tedy, vy si fakt myslíte, že Jančura je takový "Superman", že? Opět - jako by neexistovaly žádné jiné firmy, investiční kapitál apod. A co takhle - p. Jančura? Když Flixbus zdraží, může se tu objevit třeba - Senior Agency... S p. Jančurou ve vedení, který bude zatápět Flixbusu podnákladovými službami... Bude moci dotovat služby z prodeje letenek, zájezdů, z vlakového podnikání, ze ziskových trhů, jako má např. na Slovensku provozováním dotovaných linek...
Nicmně musím uznat, že Jančura konkuruje kvalitou. Flixbus je směska rusky/rumunsky/bulharsky mluvících řidičů co nikdy neslyšeli o jizdním řádu. Je to v podstatě anonymní společnost protože neví co se děje s jejich kontraktory a proč mají zpoždění jak kráva, jezdí přes všechny možné prdele atd atd . RJ je jistota. Informace jasné, přeprava mezi městy většinou po dálnici bez zajíždění do prdelí apod.
no právě. Jen ty rozinky, že? S návazností si hlavu nedělat, jen to, co je nejjednodušší a nejziskovější. Hlavně žádné "pr..le", jak říkáte... Pořád to byl Flixbus, kdo dal lidem víc místa na sedadlo, a co se teď p. Jančura snaží mocí mermo dotáhnout... Takže kvalita jen u RJ? Fakt?
Myslím, že se RegioJet nemá zatím čeho obávat. Využili jsme na stejní trase Praha-Mnichov oba přepravce a příště bych jednoznačně volil Jančuru, pokud bych měl na výběr.
Flixbus byl jen nepatrně levnější, ale bez jakýchkoli palubních služeb (káva, noviny, televize, pouze WiFi). Navíc a hlavně nedává místenky. Pokud nenastupujete v počáteční stanici, tak se vám s jistotou stane, že budete s partnerem sedět každý někde jinde. Pokud jako my navíc cestujete v noci, tak musíte sami rozvalené cestující budit, aby se uskromnili a uvolnili vám místo. Nepříjemné. Za těch pár ušetřených desetikorun to nestálo.
Pan Jančura sice všude inzeruje, co vše poskytuje v rámci ceny jízdenky zdarma, jako např. občerstvení a tisk, ale také to není vždy pravda.
Protože špatně zachází se svými zaměstnanci, má jeho firma vysokou fluktuaci a tak se např. stalo, že když jsem jeden pátek potřeboval jen jeho autobusem ze Zlína do Brna, nedostavila se stevardka a tím jsme přišli jak o občerstvení, tak o tisk.
Když jsem pak napsal stížnost p. Jančurovi, jím pověřený pracovník lhal, že poskytnutí občerstvení a tisku není závazné.
S tím jsem nemohl souhlasit, protože ve všech materiálech to bylo v té době u jeho autobusů uvedeno.
Žádal jsem o náhradu škody, ale na to mě p. Jančura ani nikdo jiný z jeho firmy ani neodpověděl - p. Jančura se tehdy totiž místo vlastní firmy staral někomu o volební kampaň a vylepoval bilboardy.
Že to není ojedinělý příklad jeho špatné péče o pracovníky své firmy dokládá situace, která proběhla na internetu, kdy nechal ubytovat celou vlakovou četu svého vlaku po příjezdu do Košic v ubytovně, která ale jako ubytovna nebyla zkoulaudovaná a celá jeho četa tam dostala pro špatné hygienické prostředí v této "ubytovně" pásový opar.
Jo kdysi, když začínal a kromě autobusu se stevardkou vypravil další bez stevardky, dával na jízdu v takovém spoji slevu, dnes na to kašle a proto si myslím, že je zcela v pořádku, když mu teď konkurence jeho způsoby vrací.
Navíc - od 1.9.2018 máme mít my důchodci nad 65 let slevu 75%, ale ještě nikde jsem neviděl nový ceník pro důchodce.
Kdysi důchodcům slevu poskytoval, po dvou letech slevy zrušil.
Pro upřesnění - na brněnském hlavním nádraží má dva stánky, ani na jednom nový ceník ještě nebyl a v Brně-Židenicích si sice udělal zastávku, ale tam nemá ani stánek, ani ceník - jen velké reklamy před nádražím!
Bohumír Z e d e k, Brno
A o čem jiném je soucasna ekonomika???Dotlacit druhého do sr...k, až vám firmu přenechá, nechá byznysu, pozere ho exekutor nebo zbankrotuje. Schovává se to za řeči volného trhu a svobody podnikání......ale nejde o nic jiného než o válku..... sice v ní nehoří lidi v pecích a po poli nejezdí tanky,...ale svým dopadem na běžný lidi stejně devastujícím. Sefici většiny"a zvlášť velkých" firem jsou jako velitele a zaměstnanci jako pěšáci ... Je to jen kdo koho palubě a podrazi, nic víc. Prostě jak uvedeno v nadpise ....sklízí co sám zasel.
Docela často jezdím busem Praha-Brno (cca 4-8x do měsíce) a roky jsem jezdil s RJ. Nedávno jsem asi na tři cesty zkusil FlixBus a už nikdy víc. Sice levnější, ale jinak hrozný, nelze koupit jízdenku na konkrétní sedadlo, žádné služby, pořád zpoždění. A jednou bus odjel z úplně jinýho nástupiště (v Brně u grandu, flixbus tam má svoje nástupiště a to bylo prázdné. Místo toho ten bus stál schovaný v druhé řadě) než měl, a to jsem tam stál a čekal už půl hodiny před odjezdem. U RJ stewardky vždy volají který je to spoj, u flixbusu nic. Takže co jsem ušetřil těmi několika hroznými cestami jsem vyhodil zase za ten bus, co mi ujel. Za těch pár korun navíc RJ fakt stojí
Jančurovi vadí nízké ceny FlixBusu, ale proč na ně nadává, když nemá důvod? Já jsem osobně s FlixBusem nikdy nejela a ani bych jet nechtěla, neboť k čemu je mi nízká cena za jízdné, když do daného cíle dojedu min. s průměrným 3 - 4 hodinovým zpožděním oproti času uvedenému v jízdním řádu? Takový dopravce je pro mě naprosto nespolehlivý. Tyto časy jsem si nevymyslela. Téměř pravidelně je slýchám na autobusovém nádraží Florenc v Praze. Takže z mého pohledu si raději připlatím a dojedu na místo včas, než abych svým drahoceným časem mrhala pro pár korun. Nehledě na to, že být delší dobu na Florenci, tak bych se asi jako žena zbláznila.
Velký spor je od roku 2013 i mezi poskytovateli mobilních služeb. Pokud by český telekomunikační trh fungoval lépe tak T-Mobile ani Vodafone si nedovolí tak být otevření.
Jediný operátor O2 zvolil nejlepší cestu. Tak pořád věřím tomu, že v sítích T-Mobile a Vodafone se počet poskytovatelů mobilních služeb také výrazně zmenší. Protože bohatě by na trhu stačilo mít Axfone, ČD Telematika, ČEZ Prodej, Dragon internet, FAYN Telecommunications, ha-vel internet, IPEX, MATERNA Communications, MAXPROGRES mobile, miniTel, Nordic Telecom, PODA, Quadruple, TERMS a samozřejmě zn. BLESKmobil, KAKTUS, MOBIL.cz, Oskarta, OpenCall, SAZKA mobil, TESCO mobile nemyslím si, že jiní poskytovatelé případně přeprodejci mobilních služeb zde mají šanci uspět. Je přitom velká škoda, že NWT a GTS Alive - Studentfone již na telekomunikačním trhu nepůsobí. ČTÚ by měl zatrhnout fungování šedivých operátorů přeprodejce firemních tarifů. V tomto mě hodně překvapuje MoraviaTel který je plnohodnotný virtuální mobilní operátor a má slušné ceny. Samozřejmě, že Adagio mobile a Tarif365 měli podvodnou nabídku jako Neurra, ale tarif obsahují 2500 MB dat - 3000 MB dat 2000 volných minut - neomezené volání 500 volných SMS - neomezené SMS za 399 - 499 Kč • bez smlouvy - smlouva na 18 měsíců komu by se taková nabídka tarifu nelíbila? Snad budoucnost přivede do Česka výraznější změny a bude to jen cesta k lepšímu.
Snad RegioJet bude spadat pod pražskou integrovanou dopravu a zajistí výhodnější cestování na trase Praha, Černý Most - Mladá Boleslav; Praha, Na Knížecí - Tábor. Přeci jen by PID mohl více spolupracovat s DÚK a Libereckým krajem a poskytnout zajímavější cestování i do těchto krajů. Určitě by byl žádaný také autobus na trase Praha - Drážďany. Sazko naštěstí již nyní přichází s českými nápisy v pohraničí, ale také v Drážďanech a v Königstainu. Protože je Čechy hodně navštěvované. V Ústeckém kraji se samozřejmě o to více objevuje němčina.
Boj mezi dopravci mně moc nezajímá, je to jejich boj. Myslím si že cestující z toho tak jako tak vyjde vítězně. Mně spíš trápí jak to že můžou autobusy jezdit do přetíženého centra měst viz. Praha Florenc. Kdo to dovolil a co zato dostal??? Přitom na okraji Prahy je u metra spousta míst pro tuto dopravu a jízda metrem je podstatně rychlejší, argumentaci o komfortu pro cestující neberu !!!!! Co letiště ????
Kdyby nebylo daňových polatníků,tak pan Jančura nevypraví jediný vlak a autobus.Z jídenek na jednu cestu z Prahy do Ostravy vše nikdy nezaplatí.Z našich daní dostává krásné peníze aby mohl jezdit.Jsou to stovky milionů.Jenže o tom se asi nesmí mluvit.On nedostává dotace,ale příspěvek na konkurenceschopnost.Tak proč by nevyužil další dopravce otevřené státní podpory.Je dobře že má konkurenci,konečně nebude v takové pohodě jako dosud.
A už je to tady, na jedné straně podnikatel, který má dobře rozjeto, na druhé nová konkurence. Vzhledem k tomu, že RJ je již celkem dobře zaběhaný, a myslím si, že dnes je důležité udržet zákazníka a já osobně mám ráda stabilitu .... takže i kdyby tu jezdil někdo úplně zdarma, tak uplatňuji pravidlo dávání a přijímání a tak, jak si hodnotíme druhé, tak se nám ta hodnota vrací. když pomyslím na to, že v naší ulici jsou čtyři květinářství a každé má své zákazníky a jedou ... tak být panem Jančurou - tak se tohoto nebojím ... vždyť konkurence nám otevírá oči, činí nás kreativnějšími a nenechá nás usnout na vavřínech ...
Jezdil jsem z Liberce do Prahy za jednu korunu a z druhou zpátky, takovou měl cenu jízdenky když pokládal konkurenci, ČSAD Liberec. To byl ještě Student Agency, co se čertí? Flixbus mě vozí furt ještě za draho, platím za jízdenku z Liberce do Prahy 49 korun v lepším případě, a také 59 korun v tom standardním případě. Kde je tedy ekonomické ničení Regiojetu ? Ani mi nebude vadit když regiojet z linky Liberec Praha a zpět zmizí.
Nic proti panu Jancurovi a jeho zlutym autobusum. Nikdy jsem nemel tu cest, stejne tak u Flixbusu. Nicmene se zlutym vlakem RegioJet jsem jel jednou a stacilo. Bylo to na trase Praha - Ostrava. Tam jsem jel Pendolinem a zpet RegioJetem, takze celkem srovnani. A vysledek. ČD byly vice nez o polovinu drazsi na jizdence, ale sedel jsem ve vagonu sam, ticha zona, v klidu, sedacka pohodlna a semnou tam byl na cely vagon jeden dalsi clovek. V cili jsem byl o 30min drive nez s RegioJetem zpet. Zluty vlak mel uz na zacatku problem s klimatizaci a okna se tam nedaji otevrit, takze ve vagonu na padnuti, neb bylo leto v plnem proudu. Personal se sice snazil presouvat lidi do jinych vagonu, kde klima bezela, ale co je to platny, opet jen na ukor dalsi ztraty komfortu. Jasne, aktivita personalu zluteho vlaku a predpokladam, ze obdobne to je i ve zlutem busu, je vyrazne vyssi. Snazi se vam prodat kde co, od jidla pres noviny atp a to kazdou chvili, az to na me dela ocividny dojem, ze si potrebuji zahojit ztraty na snizene cene jizdenky za kazdou cenu, vcetne nadmerneho obtezovani cestujicich. Jiste muzete to ignorovat a myslet si svoje, ale kdyz uz jdu na krev s cenou, nemusim to davat cestujicim tak na jevo, protoze spoustu z nich to urcite odradi. Jsem pro ferovou soutez. Kazdy at si to vyzkousi a vybere co mu vyhovuje. Za me diky, nechci slevu zadarmo. Kdyz uz musim nekam cestovat mastnou tyci (=hromadnym prostredkem), radeji si priplatim.
Nechápu, proč člověk, který vyžaduje samotu nejezdí výhradně vlastním autem a nebo taxíkem a jezdí hromadnou dopravou? Pokud jezdí prázdný spoj, myslím nedotovaný, tak to zjevně o něčem svědčí. Sám jezdím dotovanou příměstskou linkou, které říkám soukromé taxi díky tomu, že celou cestu jedu sám, max. ve dvou. No, při poslední jízdě nás jelo 5 - slovy pět.
Pendolinem pravidelně jezdím, konkrétně v tichém oddílu, obsazenost ve slabší dny (pondělí) tipuji tak ze dvou třetin, jinak (čtvrtky apod.) plno, ani jedno volné místo. Co se týče jídla, v Pendolinu si jej můžete objednat a zaplatit přes internetový portál s donáškou na místo (obtěžování cestujících netřeba). Samozřejmě se bavíme o plnohodnotném teplém pokrmu (svíčková apod.), točeném pivu apod., nikoli o studeném bufetu konkurenčních vlaků revoluční vyšší kultury cestování.
A co se týče doby jízdy, to máte těžké. RGJ na koridor pravidelně vypravuje lokomotivy s max. rychlostí 140 km/h + co nejvíc vagónů. Občas zdrží i ostatní, kteří se za ním musí ploužit.
Tak to je super. Jezdit si předraženým pendolinem za státní peníze. Sám v prázdném vagonu, který tedy musí jet s obrovskou ztrátou, kterou zase zadotuje stát. Věřím, že se vám to líbí, ale chce to trochu přemýšlet. Místo toho abyste vy jel v brutálně předraženém ( a 10 let zpožděném) stroji sám a zadotovalo se to z vašich daní, tak já raději pojedu ekonomicky profitním RJ a ušetřené peníze na dotaci prázdného vagonu pendolina bych raději použil na zubařskou photovost v mém dosahu, platy lékařů a sester, stavbu domova důchodcú atd atd. Kvůli takovým jako vy ovšem dotujeme ztrátové nesmysly jménem ČD. Nefňukejte až se vy nebo vaši příbuzní nedostanou do domova seniorů.
Asi nevíte o čem píšete - pendolíno za státní peníze. Pendolíno na trase PH - OV ČD provozují na podnikatelské riziko, pokud nevíte co to je, tak úplně stejně jako váš ekonomicky profitní RJ a z vašich daní na to nedostanou ani halíř, ale zajímalo by mně a nejen mně, kdo dotuje RJ
Kdo platil nákup Pendolina? Kdo hradí dluhy, které čd naseká? Kdo pobírá nejvíce dotovaných spojů na dráze? Kdo provozuje nejvíc spojů na dráze? Jste tak hloupý nebo to jenom děláte?
A pozor teď přijde to nejlepší finále, které snad pochopíte i vy a ostatní hlupáci - kdo vlastní České Dráhy?
Jaku študent jsem jezdíval se Student Agency zrovna když začalo, takže jsem měl porovnání. Ta kvalita cestování šla nahoru brutálně. To samé RegioJet. Díky němu se evoluce ve veřejné dopravě v ČR urychlila nejméně o 10 let.
Jedna příhoda za všechny. Porouchal se autobus. Omluvili se, řekli, že za hodinu přijede servis a pro ty co spěchají, tak za 20 minut je vyzvedne jiný jejich bus kde je 6 míst a za 45 minut další, kde jsou 4 místa. Nakonec bylo zpoždění opravdu ta deklarovaná hodina. Zajímavé, že se nestrhl boj o ta volná místa v autobusech co jeli okolo. Asi to souviselo s tím příjemným prostředím a ochotnou obsluhou. To u ČSAD nebo ČD jste čekali klidně 3-4 hodiny a tlampač vám odjezd posouval neustále o 15 minut.
Nedávno jsem chtěl jet Arrivou a autobus nepřijel. Po 15 minut s okolními cestujícími projíždíme telefony a tam o zpoždění ani slova. Volám na info linku, kde to nikdo nebral...
A že jezdí jenom tam kde se to vyplatí? Věřím, že kdyby bral dotace jako jiní pověření dopravci, tak by klidně jezdil všude.
Před rokem jsem jel s Polski Busem z Brna do Krakova. Proč to píšu? Polski bus už je teď vlastněn Flixbusem. Autobus vůbec nepřijel. Museli jsme čekat asi 4h na další a ještě nám pak otevřeně lhali, že zde ten bus na nádraží byl... To jsme asi byly skupinka 15-cti hodně nepozorných cestujících;-) Pochybuju, že Flixbus propustil všechny lidi z Polski Busu a nahradil je někým, kdo nelže a jezdí na čas. Hrozná zkušenost spojená s arogancí polských řidičů. Podobně jako letošní cesta s Flixbusem do Vídně. Ať se choval Jančura v minulosti jakkoli, to, co teď dělá Flixbus v podobě dumpingových cen si zaslouží pozornost. Stojím spíš o přítomnost obou firem na trhu bez možnosti dlouhodobého cenového dumpingu.
je zajímavé sledovat, co závistivců vůči Student Agency se objevilo. Je pěkné jet s Flixbusem do Brna z Prahy za 25 Kč, ale ti co takto jezdí často by si měli uvědomit, že až FlixBus odstaví Student Agency trvale , tak ceny rapidně poskočí směrem vzhůru. Žádná konkurence = možnost stanovit si cenu jak chci. Pak to nebude ani 25,- ani 225 Kč ale 550 Kč. FlixBus aktuálně jezdí za dumpingové ceny s cílem zlikvidovat na vybraných trasách konkurenci, a někteří slaboduší čecháčci ještě tento nadnárodní německý kolos vychvalují.