Tři poznámky:
1. Petr 766 - jde podle stylu buď přímo o p. Jančuru nebo o někoho z jeho PR odd. To je mimochodem nejvýkonnější odd. z jeho firem, jak je vidět na stále vysoké nezasloužené podpoře veřejnosti.
2. A údajná nekalá konkurence Flixbusu? Vždyť co p. Jančura udělal? Neměl žádný geniální nápad nebo vynález, jen vozí lidi z místa na místo, a kvalitativně šel jen s dobou, nic extra. Např. až teď po příchodu Flixbusu dává postupně cestujícím víc místa než měly Karosy, aby se dorovnal na Flixbus... To, co píší ostatní diskutéři, je pravda, p. Jančura dělal to, co teď vyčítá, on sám byl nekalou a neférovou konkurencí bez odpovědnosti za návaznosti, za financování ztrátových linek, za dopravu desítek tisíc lidí denně do práce a zpět, už jen "spolupráce" s odbory je oříšek, na kterém by si jako manažer - ne příliš talentovaný samouk vylámal zuby, kdyby ji musel řešit... Nemá cenu to opakovat.
Konkurence je, jak je vidět zdravá. článek má pravdu i v tom, že kde je místo pro monopolního poskytovatele, klidně se uživí i dva. P. Jančura vytlačen nebude, jen se mu snad trochu zkrátí obrat a donutí ho to myslet víc na ziskovost firmy než dosud. Ta je mimochodem u jeho firem mimořádně nízká, neboť jako majiteli mu to stačí a vůbec nemyslí na rezervy, rozvoj atd.
A poslední poznámka - v roce 2014 si p. Jančura vzal úvěr okolo 330 miliónů na další rozvoj, a hádejte u jaké banky? No přece ruská Sberbank... Holt peníze mu nesmrdí v žádné podobě... Co vy na to, Petře 766?
2. Jančura měl naprosto geniální nápad - přinesl do vnitro linek nebývalý komfort, slušnost, předvídatelnost a techniku, rezervace atd. Proti naprosto tragickým čsad linkám se 40 let starými busy jež vás napůl otrávily výfukovými plyny, v zimě chlazení a v létě topení. S neurvalými buranskými řidiči za volantem. Váš blábol, že Jančura nic nepřinesl je nesmysl. Přinesl a hodně, nebýt jeho tak ještě dnes jezdí lidé v těch dnes již 55 let starých kraksnách a sedí na vědrech místo na sedadlech s otupělým výrazem na konci cesty po inhalaci splodin. Kde si Jančura bere úvěry vám může být u prdele.
Koukám, že jsem se vás dotkl na citlivém místě, soud podle vašeho závěrečného slova :-)... Takže popořadě.
Podle vás by tedy, kdyby nepřišel spasitel Jančura, nebylo pokroku, zlepšení? To je tedy silné kafe, a je to s námi moc špatné, když máme jen jeho a pak už nikoho... Znova - vozit lidi z místa na místo není geniální nápad, je to podnikání, služba, která tady byla, je a bude i bez něj. 40 let staré busy, jistě, jako všechno tady, a podívejme - i jiné obory se zvedly a začaly být na standardní úrovni i bez Jančury, nebo snad má prsty ve všech oborech našeho života (gastronomie, lékařství, atd, strojírenství...).
Neurvalí buranští řidiči - .myslím, že křivdíte všem těm, kteří dělali svojí práci v rámci možností jak nejlépe mohli, měli ji rádi a byli na ni pyšní...
Chtělo by to trochu pokory - od vás i od něj (pokud nejste on, fakt mluvíte stejně, a mít víc jmen v diskusích je dnes běžný PR tah), nemyslet si o sobě, že jste nejlepší - nejste.
No a ty peníze - to je přece alfa a omega, mluví to o povaze. Vždyť právě v roce 2014 Rusko anektovalo Krym...
Nedotkl, jen nechápu jakou relevanci má v diskuzi o podnákladových cenách informace, kde si Jančura vzal úvěr na podnikání, s podtextem že je to jakýsi ruský špion. I ruská sberbank má českou licenci splňující české zákony, a její peníze figurují v mnoha projektech a oblastech. Jestliže je s tím problém ať se vláda postará aby tato banka ( a jiný ruský kapitál) v česku nebyl. Do té doby je to jen žvanění. Jančurovi může být Krym u prdele stejně jako jiným.
Ano, bez Jančury by dnes jezdili ty kostitřasy (jak někdo jiný v této diskuzi trefně poznamenal). On zvedl laťku. To je jeho přínos do oboru.
Mimochodem vy zcela jistě také využíváte výhod ruských peněz a komodit, jen jste tak pokrytecký že o tom ani nevíte.