Nic proti panu Jancurovi a jeho zlutym autobusum. Nikdy jsem nemel tu cest, stejne tak u Flixbusu. Nicmene se zlutym vlakem RegioJet jsem jel jednou a stacilo. Bylo to na trase Praha - Ostrava. Tam jsem jel Pendolinem a zpet RegioJetem, takze celkem srovnani. A vysledek. ČD byly vice nez o polovinu drazsi na jizdence, ale sedel jsem ve vagonu sam, ticha zona, v klidu, sedacka pohodlna a semnou tam byl na cely vagon jeden dalsi clovek. V cili jsem byl o 30min drive nez s RegioJetem zpet. Zluty vlak mel uz na zacatku problem s klimatizaci a okna se tam nedaji otevrit, takze ve vagonu na padnuti, neb bylo leto v plnem proudu. Personal se sice snazil presouvat lidi do jinych vagonu, kde klima bezela, ale co je to platny, opet jen na ukor dalsi ztraty komfortu. Jasne, aktivita personalu zluteho vlaku a predpokladam, ze obdobne to je i ve zlutem busu, je vyrazne vyssi. Snazi se vam prodat kde co, od jidla pres noviny atp a to kazdou chvili, az to na me dela ocividny dojem, ze si potrebuji zahojit ztraty na snizene cene jizdenky za kazdou cenu, vcetne nadmerneho obtezovani cestujicich. Jiste muzete to ignorovat a myslet si svoje, ale kdyz uz jdu na krev s cenou, nemusim to davat cestujicim tak na jevo, protoze spoustu z nich to urcite odradi. Jsem pro ferovou soutez. Kazdy at si to vyzkousi a vybere co mu vyhovuje. Za me diky, nechci slevu zadarmo. Kdyz uz musim nekam cestovat mastnou tyci (=hromadnym prostredkem), radeji si priplatim.
Nechápu, proč člověk, který vyžaduje samotu nejezdí výhradně vlastním autem a nebo taxíkem a jezdí hromadnou dopravou? Pokud jezdí prázdný spoj, myslím nedotovaný, tak to zjevně o něčem svědčí. Sám jezdím dotovanou příměstskou linkou, které říkám soukromé taxi díky tomu, že celou cestu jedu sám, max. ve dvou. No, při poslední jízdě nás jelo 5 - slovy pět.
Pendolinem pravidelně jezdím, konkrétně v tichém oddílu, obsazenost ve slabší dny (pondělí) tipuji tak ze dvou třetin, jinak (čtvrtky apod.) plno, ani jedno volné místo. Co se týče jídla, v Pendolinu si jej můžete objednat a zaplatit přes internetový portál s donáškou na místo (obtěžování cestujících netřeba). Samozřejmě se bavíme o plnohodnotném teplém pokrmu (svíčková apod.), točeném pivu apod., nikoli o studeném bufetu konkurenčních vlaků revoluční vyšší kultury cestování.
A co se týče doby jízdy, to máte těžké. RGJ na koridor pravidelně vypravuje lokomotivy s max. rychlostí 140 km/h + co nejvíc vagónů. Občas zdrží i ostatní, kteří se za ním musí ploužit.
Tak to je super. Jezdit si předraženým pendolinem za státní peníze. Sám v prázdném vagonu, který tedy musí jet s obrovskou ztrátou, kterou zase zadotuje stát. Věřím, že se vám to líbí, ale chce to trochu přemýšlet. Místo toho abyste vy jel v brutálně předraženém ( a 10 let zpožděném) stroji sám a zadotovalo se to z vašich daní, tak já raději pojedu ekonomicky profitním RJ a ušetřené peníze na dotaci prázdného vagonu pendolina bych raději použil na zubařskou photovost v mém dosahu, platy lékařů a sester, stavbu domova důchodcú atd atd. Kvůli takovým jako vy ovšem dotujeme ztrátové nesmysly jménem ČD. Nefňukejte až se vy nebo vaši příbuzní nedostanou do domova seniorů.
Asi nevíte o čem píšete - pendolíno za státní peníze. Pendolíno na trase PH - OV ČD provozují na podnikatelské riziko, pokud nevíte co to je, tak úplně stejně jako váš ekonomicky profitní RJ a z vašich daní na to nedostanou ani halíř, ale zajímalo by mně a nejen mně, kdo dotuje RJ
Kdo platil nákup Pendolina? Kdo hradí dluhy, které čd naseká? Kdo pobírá nejvíce dotovaných spojů na dráze? Kdo provozuje nejvíc spojů na dráze? Jste tak hloupý nebo to jenom děláte?
A pozor teď přijde to nejlepší finále, které snad pochopíte i vy a ostatní hlupáci - kdo vlastní České Dráhy?