Důvěra klientů v banky ve vyspělých zemích Evropy klesla. Výjimkou je Česko, Rusko a Turecko, kde jsou klienti vůči svým bankám nejoptimističtější. Uvádí se v průzkumu Ernst & Youg. Z mezinárodního výzkumu dále vyplývá, že Češi si stěžují na to, že tuzemské banky dobře neznají jejich skutečné potřeby a produkty těmto potřebám nepřizpůsobují.
Češi chtějí, aby se banky uměly lépe přizpůsobit
Pouze 27 % českých respondentů a 44 % klientů celosvětově se domnívá, že jejich banka v současnosti přizpůsobuje produkty a služby jejich potřebám. 63 % českých klientů (70 % klientů celosvětově) by přitom bance poskytlo i podrobnější osobní údaje výměnou za kvalitnější služby.
Čtěte také: Nechce vám dát banka úvěr? Využijte nových státních záruk pro malé firmy a OSVČ
Zatímco v západní Evropě vládne skepse, čeští klienti vnímají české banky spíše jako bezpečný přístav. Češi bankám stále důvěřují a netrápí je výrazně ani makroekonomické podmínky,
říká Pavel Riegger, partner oddělení poradenství pro finanční instituce společnosti Ernst & Young.
Podle Rieggera jsou čeští klienti bank nejméně spokojeni s kvalitou s kvalitou poskytovaného poradenství, služeb a produktů. Časy se mění a čeští klienti bank začínají vyžadovat sofistikovanější služby. Finanční gramotnost běžných bankovních klientů je sice stále poměrně nízká, ale funguje zde dobře osobní doporučení,
připomněl Pavel Riegger.
Čtěte také: Kde vzít do startu peníze? Většinou si musíte vystačit s vlastními prostředky
Ten doplnil, že Češi při rozhodování o bankovních službách dají na radu rodiny a přátel. Stále významnější roli podle něj také hrají sociální sítě, diskusní fóra a srovnávací internetové portály.
Banky by měly lépe zpřehlednit své poplatky
Dvanáct procent Čechů tvrdí, že ze strany banky se jim nedostává žádné pozornosti. Přibližně stejný počet lidí tvrdí, že jsou kontaktováni bankou velmi často. K většímu nárůstu spokojenosti s bankovními službami by přispěla změna struktury poplatků (21 % respondentů celosvětově) následovaná zlepšeními v oblasti internetového a mobilního bankovnictví (11%) a schopností banky zareagovat na změnu životní situace klienta (10 %).
Čtěte také: Čechy stále štvou bankovní poplatky. Ke změně banky je to ale nemotivuje
Pro české klienty bank je nejdůležitějším aspektem zjednodušení struktury poplatků, což požaduje 34 % českých respondentů, uzavírá mezinárodní výzkum společnosti Ernst & Young.
Foto: www.isifa.com