Obchodníci se nad křesťanskými svátky mnou ruce. Přinesou jim po Vánocích další tržby, i když ty se konci roku nevyrovnají. Nákupy ale budou probíhat už na konci tohoto týdne, v průběhu Velikonočního pondělí budou Češi sedět doma za pecí.
Češi stráví Velikonoce doma
Online banka Zuno provedla výzkum, z něhož vyplývá, že Češi si Velikonoce budou užívat v pohodlí domova. Velikonoce navíc patří v Česku mezi velmi oblíbené svátky a to i přesto, že už se v současnosti neoslavují jako kdysi.
Podle průzkumu banky plánuje více než polovina Čechů zůstat doma se svou rodinou a trávit čas tradičním způsobem. Zvykem bývá výzdoba domácnosti barevnými vajíčky, čokoládovými zajíčky a mazanci pro koledníky.
Jen 10 % respondentů by raději trávilo tento sváteční čas s přáteli. Ještě méně Čechů, 7 %, se hlásí k možnosti výletu mimo domov – což je nejnovější a velmi populární trend v jiných evropských zemích. Dodejme ještě, že 23 % Čechů neplánuje na svátky nic zvláštního,
dodala Karina Ludz z online banky Zuno.
Hitem letošních Velikonoc bude opět čokoláda
Peněženky ani letos nebudou zahálet. Jejich obsah se vyprázdní především při nákupu cukrářských výrobků, cukrovinek a čokolády. Letos hodně vydělají opět e-shopy. Potvrzují to data z loňského roku, kdy se prodej v kategorii cukrovinek zvýšil o 114 %. Největším hitem jsou bonbony a čokoládu, jejich prodeje loni vzrostly dokonce o 223 %,
říká Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz.
Kromě stálic jako je čokoláda jsou tahákem letošních Velikonoc hotové výrobky jako medovníky, dorty, velikonoční perníčky nebo velikonoční beránci.
Dalším zbožím, o které je před Velikonoci zájem větší než v jiných obdobích roku, jsou tématické ozdoby. I když se sváteční ozdoby prodávají nejvíce před Vánoci, velikonoční dekorace a ozdoby spojené s příchodem jara se také před Velikonoci vyhledávají více než trojnásobně,
uzavřela Papežová.