Češi jsou mistři světa v hokeji a facebookové blbosti

26. 5. 2010
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: 258398
Titul mistrů světa v hokeji přilákal na Staromák tisíce fanoušků. Vymyšlené slevy na hamburgery jich na Facebooku získaly 80 000 a protest proti neexistující hrozbě zpoplatnění Facebooku dokonce přes 200 000. Slavme další titul.

Česká republika po pěti letech opět získala zlaté medaile na mistrovství světa v hokeji. Do konce finálového duelu s Ruskem zbývá 7 vteřin a obránce národního týmu Němec vyhazuje puk ze třetiny, je rozhodnuto, jsme mistři světa. Podceňované mužstvo, které například prohrálo s Norskem a Švýcarskem, dokráčelo až k titulu. Trenérovi Růžičkovi se podařilo utvořit tým, který tahal za jeden provaz a na cestě ke zlatu porazil všechny favorizované soupeře. Zaslouženě se tedy Česko stalo mistrem světa v hokeji.

Mistři světa v facebookové blbosti

Češi jsou však přeborníci i v řadě dalších činností, například v pití piva či ve facebookové blbosti. Sociální sítě a jejich možnosti odhalily v plné nahotě vlastnosti českého národa: odpor k jakémukoli placení za cokoli, účast na všem, co je zdarma či na co je sleva a touha po šmírování ostatních. Buďte si jistí, že jakmile na jednom z těchto prvků vytvoříte na Facebooku skupinu, do měsíce v ní máte desítky tisíc členů. Stačí jen slíbit hamburger za polovinu či se zaštítit odporem proti placení za Facebook.

Rekordmanem se v tomto ohledu stala skupina „Kdo si prohlíží tvůj profil – STALKER CATCHER“, která svým členům slibovala, že budou moci zjistit, kdo si prohlíží jejich profil. Stačilo jen rozeslat pozvánku svým přátelům a odhalení Velkého Bratra mělo být na světě. Jediné, co však uživatelé zjistili, že nic takového nelze a že jde o plané sliby. Přesto se do skupiny přihlásilo necelých 650 000 členů. Čtěte také: ODS s převahou válcuje ČSSD v sociálních sítích.

Jen o něco menší úspěch oslavila podobná skupina s názvem „Velký Bratr – zjistěte kdo si prohlíží Tvůj profil“, která přilákala do svých řad přes 525 000 lidí. Jejím tvůrcem není nikdo jiný než odsouzený spamer Radovan Kaluža, který skupinu nyní využívá k propagaci ODS a odsuzování levice a k prezentování sama sebe a skupiny BANÁN. Nejde však pouze o skupinu Velkého bratra, Kaluža má též prsty v dalších podvodných skupinách jako „Změn si barvu pozadí a jiné vlastnosti Tvého Facebooku !!! „ či „NAJDI SVOU LÁSKU NEBO KAMARÁDA na facebooku – NÁVOD ZDE !!“. Prvně jmenovaná atakuje hranici 400 000 členů, druhá natáhla do svých řad asi 88 000 členů.

Jako výsměch zdravému rozumu a elementárním znalostem internetu pak působí povzdechy některých členů: Proč mi to nefunguje??? Prostě já to nezjistím, kdo courá po mém profilu… nebo Stejně to nefunguje, či Také nevím, jak to funguje, ví to někdo? Touha zjistit, kdo se o mě zajímá, je tak pro řadu lidí silnější než zapojení mozkových buněk a uvědomění si, že ne všechno je zlato, co se třpytí.

Slevy na Čechy platí

Nejde jen o šmírování profilů, Češi slyší i na slevy. Proto se nedá divit tomu, že další podvodná skupina „Nová akce od McDonald's! Získej až 50% slevu na vše!“ přitáhla necelých 80 000 lidí. Princip klasický jako o skupin Kaluži, aby dotyční získali slevu, musí pozvat své kamarády a čím více kamarádů, tím větší sleva. Proti skupině se však ohradila firma McDonald's, která jasně prohlásila, že jde o lež, a to dokonce na své facebookové stránce. Firmě se nakonec podařilo prosadit zrušení podvodné skupiny. Čtěte také: Sociální sítě ušité na míru firmám? Skvělý podnikatelský záměr.

Nejen, že lidé chtějí slevy, ale především nechtějí platit nic. A už vůbec ne za to, co bylo dříve zadarmo. Stačí si tak vymyslet, že Facebook chtějí zpoplatnit a jistotu úspěchu máte zaručenou. Skupina „Facebook má být od roku 2011 za měsíční poplatek! ČR petice proti tomu ZDE!“ obsahuje 68 000 lidí a provázané události „1.7.2010 – 1.den, kdy se chystají zpoplatnit Facebook. Protestuju!“ se už „účastní“ asi 217 000 občanů.

Jako reakce na podvodné skupiny vznikly i jejich opoziční a parodické sestry. Na závěr jedna krásná za všechny: „Změň si barvu vody, která ti poteče z kohoutku rovnou z FACEBOOKU!!!“

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. Chystá nový byznysový podcast.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).