Češi jsou nevěrníci, alespoň co se týká e-shopů. Pořád jdou po ceně

19. 6. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Věrnost k e-shopům se u Čechů snížila. I když jsou se službami spokojeni, stále je pro ně rozhodujícím faktorem, kde nakoupí, cena.

Většina českých zákazníků není věrná prakticky žádnému e-shopu. Naopak věnují čas tomu, aby našli na internetu co nejvýhodnější cenu.

K hledání navíc využívají více míst a srovnávačů. Vyplývá to z průzkumu agentury PPM Factum pro Kasa.cz. Celkově věrnost jednotlivým e-shopům dokonce meziročně klesla průměrně o deset procent. 

Myslete na komunikaci se zákazníkem

Pokud si na něco Češi u e-shopů stěžují, tak je to kvalita služby, komunikace se zákazníkem a způsob doručení zboží. Mezi negativa, která lidé vnímají při nákupu online, řadí například i to, že si zboží nemohou osobně prohlédnout. 

Čtěte také: Jak přitáhnout zákazníka k opuštěnému košíku? Nejlepší cestou je e-mailing

Třetina lidí má stále strach z nákupu přes internet, obávají se plateb online a reklamací. Na nakupování v e-shopech naopak většina oslovených nejvíc oceňuje široký sortiment zboží a výhodnější cenu. 

Oslovit výhodnou nabídkou je dobré Čechy v průběhu večera. V průběhu dne je to pak mezi 10. a 12. hodinou a potom mezi 18. a 21. hodinou. 

Stále je hitem internetu elektronika, nastupují ale i nové trendy

Nejvíce se na internetu nakupuje elektronika, ale už také vestavné spotřebiče, mobily, hodinky, tablety, herní konzole nebo třeba notebooky. Nově zákazníci nakupují na internetu také sortiment pro zahradu, dílnu, chovatele, volnočasové aktivity, kempingové vybavení nebo zboží pro děti. 

Čtěte také: Pro a proti zapamatovaných platebních karet. Je rozumné je akceptovat?

Přes 65 procent zákazníků oceňuje, když si mohou zboží sami zdarma vyzvednout. Tento způsob doručování objednaného zboží je čím dál tím častější. Zároveň roste počet zákazníků, kteří nakupují přes mobil. 

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Lepší než slevy jsou slevové kupóny

Na slevy zákazníci e-shopů slyší. Ale zajímavější než samotná uváděná cena je pro ně slevový kupón, kterým si mohou snížit skutečnou cenu oproti e-shopem uměle navýšenou, kterou poté obchod sníží. 

Čtěte také: Povinnosti internetových portálů a e-shopů při ochraně osobních údajů zákazníků

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).