Češi jsou při nákupech opatrnější. Razantně roste využívání internetových nákupních rádců a srovnávačů cen. Jsou oblíbené nejen díky tomu, že vyhledají nejpříznivější cenu daného výrobku, ale zároveň zde uživatelé hodnotí jednotlivé internetové obchody. Nákup na internetu za nejlevnější cenu totiž nemusí být vždy výhra. V APEK (Asociaci pro internetovou komerci) evidujeme spousty stížností na případy, kdy zákazník po zaplacení nedostal své zboží nebo se nedomohl například reklamace,
říká Martin Rozhoň, členem předsednictva APEK.
Kromě příznivé ceny a kvalitních služeb dají Češi čím dál více na doporučení a reference ostatních spotřebitelů. Ačkoliv vývoj maloobchodních tržeb opakovaně klesá, přední internetoví prodejci hlásí pravidelné nárůsty prodejů. Kromě výše zmíněných aspektů, jako je cena, kvalita služeb a doporučení ostatních zákazníků, požadují nakupující také široký výběr nabízeného zboží a odborné poradenství,
dodává Martin Rozhoň.