Češi jsou v nakupování nejrychlejší a nejefektivnější ve srovnání s Ruskem, Lotyšskem, Polskem, Maďarskem a Rumunskem. Kvůli běžným nákupům obchod navštíví zhruba desetkrát za měsíc, což je o polovinu méně než většina ostatních zkoumaných zemí. Navíc tam strávíme až o třetinu méně času při srovnatelné útratě.
Češi zajdou do obchodu za účelem běžného nákupu zhruba desetkrát do měsíce. Je to téměř o polovinu méně než u Rusů, Rumunů a Poláků. Své nákupy navíc Češi při srovnatelné útratě vyřídí až o třetinu rychleji, tedy za šest hodin měsíčně, informuje o výsledcích svého průzkumu GE Money Multiservis.
Z velké části je to dáno oblibou a dostupností hypermarketů a supermarketů v Česku. Zatímco lidé v ostatních zemích mnohem častěji navštěvují rozličné malé obchody v okolí svého bydliště, kde tráví i hodně času, Češi preferují větší prodejny, kde nakupují běžné zboží na několik dní dopředu,
uvedl Charlie Coode, předseda představenstva a generální ředitel společnosti GE Money Multiservis. Podle průzkumu v supermarketech a podobných obchodech nakupuje pravidelně sedm z deseti Čechů. Menší obchůdky preferují spíše Poláci.
Oblíbenou prodejnu si obyvatelé České republiky volí podle nabízených cen a její dostupnosti z práce či domova. Důležitou roli také hraje otevírací doba a předchozí zkušenosti. Průměrně český občan za běžné nákupy utratí 56 736 korun ročně a nejčastěji za ně platí hotovostí i když trend platebních karet začíná být mezi nákupními zvyklostmi velmi podstatný. Průzkum také zjistil, že ženy se nakupováním častěji spíše baví a některé jej dokonce považují za svůj koníček. Muži se jím naopak stresují a považují nákupy za ztrátu času.