Češi si oblíbili nakupování. Loni v desítce největších maloobchodních skupin utratili přes 289 miliard korun, což je přes třicet miliard více než v předchozím roce. Zjistila to analytická firma Incoma Research a časopis Moderní obchod.
Podle výsledků tržeb Češi nejvíc utráceli v hypermarketech Kaufland a diskontech Lidl, které patří do skupiny Schwarz. Odhadované tržby dosáhly 51,1 miliard korun. O druhou a třetí příčku se dělily společnosti Ahold provozující Alberty a Hypernovy a Tesco Stores ČR. Každá z nich loni vykázala tržby 42 miliard korun. Na čtvrté pozici se umístila velkoobchodní společnost Makro Cash and Carry s tržbami 39,3 miliardy korun a pátá byla skupina Rewe (31,6 miliardy korun), která v Česku vlastní supermarkety Billa a diskontní prodejny Penny Market.
Loni vzrotly nejvíce tržby společnosti Tesco Stores ČR, a to o šest miliard korun. Tesco totiž v roce 2006 do své maloobchodní sítě začlenilo 11 hypermarketů Carrefour a 27 supermarketů Edeka a v loňském roce otevřelo nové prodejny.