Češi na internetu utrácí o sto šest, ročně i desetitisíce

20. 4. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 258398
Češi berou nakupování na internetu jako stále vetší samozřejmost. Více než pětina z nich utratí v e-shopech za rok více než 20 000 korun.

Více než pětina uživatelů internetu utratí ročně v e-shopech více než 20 000 korun. Za více než 5000 korun nakoupilo zboží v posledním roce dokonce 65 % uživatelů. Nejčastěji se jedná o oblečení, doplňky, obuv a bílou techniku. Vyplynulo to z průzkumu internetového srovnávače Heureka.cz a obchodního portálu Aukro.cz, kterého se zúčastnilo necelých 7 000 uživatelů.

Nejvíce uživatelů utratilo při nákupech na internetu v loňském roce podle jejich vlastního odhadu 5 – 10 000 Kč, na Slovensku je situace obdobná, říká Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz. Takřka stejné množství uživatelů ale nakoupilo zboží i v rozmezí 10 001 korun až 20 000 korun a více než 20 000 korun. 

Češi si na internetu především pořizují oblečení a módní doplňky (37,9 %), bílé elektro (31,2 %) a dětské zboží (27 %). Nejsilnějším měsícem pro nákup oblečení na Aukru je listopad, protože zákazníci pořizují právě oblečení jako oblíbený vánoční dárek. Naopak nejméně se oblečení prodává v srpnu, uvedla Michaela Papežová, mluvčí obchodního portálu Aukro.cz.

Průzkum probíhal i mezi slovenskými uživateli. Co se týče velikosti útraty, výsledky jsou podobné jako v Česku. Oproti Čechům však Slováci nakupují na internetu výrazně méně dětského zboží a více knih. Čtěte také: Jak být stále zákazníkům nablízku? Několik tipů a rad připravil Google

 Kolik Češi a Slováci utratili za nákup na internetu za posledních 12 měsíců

Utracená částka za posledních 12 měsíců na internetu Česká republika Slovensko
0 Kč 0,14 % 0,16 %
1 – 1000 Kč 2,78 % 4,09 %
1001 Kč – 3000 Kč 11,21 % 14,72 %
3001 Kč – 5000 Kč 14,87 % 12,38 %
5001 Kč – 10 000 Kč 22,56 % 22,37 %
10 001 Kč – 20 000 Kč 21,53 % 21,47 %
Více jak 20 000 Kč 20,49 % 19,66 %
Nevím/nechci odpovědět 6,41 % 5,15 %

Zdroj: Heureka.cz

Foto: www.isifa.com

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).