Více než pětina uživatelů internetu utratí ročně v e-shopech více než 20 000 korun. Za více než 5000 korun nakoupilo zboží v posledním roce dokonce 65 % uživatelů. Nejčastěji se jedná o oblečení, doplňky, obuv a bílou techniku. Vyplynulo to z průzkumu internetového srovnávače Heureka.cz a obchodního portálu Aukro.cz, kterého se zúčastnilo necelých 7 000 uživatelů.
Nejvíce uživatelů utratilo při nákupech na internetu v loňském roce podle jejich vlastního odhadu 5 – 10 000 Kč, na Slovensku je situace obdobná,
říká Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz. Takřka stejné množství uživatelů ale nakoupilo zboží i v rozmezí 10 001 korun až 20 000 korun a více než 20 000 korun.
Češi si na internetu především pořizují oblečení a módní doplňky (37,9 %), bílé elektro (31,2 %) a dětské zboží (27 %). Nejsilnějším měsícem pro nákup oblečení na Aukru je listopad, protože zákazníci pořizují právě oblečení jako oblíbený vánoční dárek. Naopak nejméně se oblečení prodává v srpnu,
uvedla Michaela Papežová, mluvčí obchodního portálu Aukro.cz.
Průzkum probíhal i mezi slovenskými uživateli. Co se týče velikosti útraty, výsledky jsou podobné jako v Česku. Oproti Čechům však Slováci nakupují na internetu výrazně méně dětského zboží a více knih. Čtěte také: Jak být stále zákazníkům nablízku? Několik tipů a rad připravil Google
Kolik Češi a Slováci utratili za nákup na internetu za posledních 12 měsíců
Utracená částka za posledních 12 měsíců na internetu | Česká republika | Slovensko |
---|---|---|
0 Kč | 0,14 % | 0,16 % |
1 – 1000 Kč | 2,78 % | 4,09 % |
1001 Kč – 3000 Kč | 11,21 % | 14,72 % |
3001 Kč – 5000 Kč | 14,87 % | 12,38 % |
5001 Kč – 10 000 Kč | 22,56 % | 22,37 % |
10 001 Kč – 20 000 Kč | 21,53 % | 21,47 % |
Více jak 20 000 Kč | 20,49 % | 19,66 % |
Nevím/nechci odpovědět | 6,41 % | 5,15 % |
Zdroj: Heureka.cz
Foto: www.isifa.com