Češi nakupují na internetu, i když zrovna sedí na toaletě

31. 7. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Nejen toaletní papír je vhozen do nákupního košíku, když zrovna Čech nakupuje na internetu přes eshop a přitom “trůní”.

Nakupujete na internetu, když sedíte na toaletě? Ano, odpovědělo hned 19 procent Čechů, kteří se zúčastnili ankety. Ta zjišťovala nákupní zvyklosti českých nakupujících.

Výzkumu realizoval obchodní portál Aukro.cz, podle kterého lidé pro nakupování po internetu stále častěji používají mobilní telefon či tablet a rádi nakupují doma.


Autor: www.isifa.com

Češi nakupují přes internet i na toaletě.

Zde je nejoblíbenější místností obývací pokoj, pětina dotázaných se však přiznala, že nakupování nebo hledání inspirace k nákupu přes mobilní telefony provádí na toaletě.

Za obývacím pokojem je oblíbená ložnice – respektive postel, kterou uvedlo 55 % dotázaných. Jedná se o místnosti, kde lidé tráví pravděpodobně nejvíce volného času v domácnosti, proto zde také nakupují nejčastěji, přibližuje výsledky průzkumu Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz.

Čas nakupováním na toaletě tráví Češi nejen s mobilním telefonem ale i tabletem. Ten je pro nákup po internetu využíván hlavně v obývacím pokoji. Jak připomněla Papežová, nákupy přes mobilní zařízení zaznamenávají čím dál tím větší oblibu: Nejvíce peněz utratili zákazníci za počítače a hry, sběratelské kousky nebo starožitnosti, největší počet nákupů se pak uskutečňuje v kategorii s oblečením, obuví a doplňky, upřesnila Papežová.

Výsledky ankety

Zdroj: Aukro.cz

Pro realizaci nákupu po internetu pak Češi využívají z mobilních telefonů především tzv. smartphony. Více než třetina Čechů s chytrými telefony si jejich prostřednictvím prohlíží zboží v e-shopech, potvrdil už dříve Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz s tím, že častěji jsou to muži, kterých takto prohlíží zboží 38 %, žen je 27 %.

Čtěte také: Bez mobilní verze jsou e-shopy jen poloviční, podřiďte se zákazníkům

Mobilní verze jsou tak pro eshopy určitě trendem, který kopíruje současnou situaci kolem chytrých telefonů a tabletů. Dle našich indicií se zákazníci v kamenných obchodech nově chovají tak, že si cenu zboží ověřují v prodejně právě přes své chytré telefony. Pomocí mobilních verzí jim tuto práci zjednodušíme, komentoval vývoj mobilní verze e-shopů výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK), Jan Vetyška.

Začít provozovat svůj vlastní e-shop není žádná věda. Poradíme

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).