Češi nakupují na internetu i několikrát měsíčně. Balíčky chtějí zaslat ke dveřím

14. 10. 2019
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Téměř 50 % Čechů nakupuje na internetu alespoň jednou měsíčně, a to hlavně elektroniku nebo módu. Upřednostňují přitom služby přepravců před výdejnami zásilek.

Výsledky vychází z průzkumu, který si nechala zpracovat česká služba Foxdeli. Proběhl skrze online nástroj Instant Research agentury IPSOS na reprezentativním vzorku více než 500 Čechů.

Mezi nejoblíbenější položky ve virtuálních košících patří elektronika (nakupuje ji zde 54 % respondentů), móda (51 %) a drogerie (40 %). Oblibě se těší také zájezdy, zážitky či služby (36 %) nebo nářadí (30 %). Z hlediska četnosti nákupů na internetu nakupuje alespoň jednou měsíčně 45 % Čechů, 21 % dvakrát a 13 % až třikrát měsíčně. Jen 5 % dotázaných na webu nenakupuje vůbec.

Před výdejnami upřednostňují Češi služby přepravců. Dopravit až ke dveřím si balíčky nechá zhruba 20 % Čechů, většinou tuto možnost zvolí 47 % z nich. Výdejny pak preferuje 28 % a výhradně jejich služeb využívá 5 % nakupujících. Mezi nejoblíbenějšími přepravci lidé uvedli PPL (32 % dotázaných) a Zásilkovnu (31 %), ačkoliv ta není přepravcem, ale jen výdejnou. V závěsu za nimi se umístila Česká pošta (13 %).

O problémech s doručováním České pošty jsme psali v článku Balík do ruky není vždy do ruky, zlobí se e-shopy. Není to standard, říká pošta

skoleni_8_1

Problémy, ať řeší e-shop

Výsledky dále ukázaly, že 68 % lidí si myslí, že doručení objednávky z e-shopu má na starosti přepravce a necelých 90 % si zároveň myslí, že by problémy s doručením měly řešit e-shopy samy. Problémem je také, že si zákazníci své zboží často nestihnou vyzvednout. V tomto průzkumu se jednalo o 8 % lidí. Možným řešením je služba Foxdeli, díky které se mohou e-shopy problémovým zásilkám detailněji věnovat, aniž jsou odkázané na prostředníka (tedy přepravní společnost). Využitím Foxdeli zároveň e-shopy naplní poptávku veřejnosti po tom, aby tyto věci řešily ze své strany – jak vyplynulo z průzkumu. Při beta testování našeho produktu se navíc ukázalo, že tento přístup umí snížit vratkovost zásilek o 45 %, tvrdí Martin Jareš, CEO a zakladatel služby Foxdeli, která si nechala průzkum zpracovat.

Přečtěte si, jaké výhody i úskalí jsou spojené s expanzí internetového obchodu do zahraničí: Máte e-shop a český trh je vám malý? Pak je na čase přemýšlet nad expanzí

Autor článku

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).