Češi nejvíc lační po zboží z Anglie

14. 5. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek. Autor: http://www.isifa.com
Ilustrační obrázek.
Při online nákupu v zahraničí míříme hlavně do Velké Británie. České e-shopy pak naopak lákají hlavně Slováky a Poláky.

Češi velmi rádi nakupují v britských e-shopech. Hlavními důvody pro jejich vysokou oblibu je jejich bezpečnost, jednoduchost a také pohodlnost nákupu. Nakupuje na nich více než 30 % zákazníků, kteří přes internet utrácejí v zahraničí. Po britských internetových obchodech jsou druhé nejoblíbenější irské se 7% a třetí pozici si drží Německo, kde online nakupuje 5 % Čechů. Vyplývá to ze zjištění společnosti Visa Europe, která vyhodnotila data držitelů karet Visa.

skoleni_8_1

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com

Ilustrační obrázek.

Naopak v České republice v rámci nakupování na internetu nejraději utrácejí Slováci a Poláci. Ti, stejně jako Češi, na internetu stále nejraději nakupují elektroniku nebo oblečení. I v nákupním chování ale dochází k postupným změnám. Podle údajů Visa Europe totiž více roste počet placení kartou na internetu než částka, kterou Češi na internetu utratí. Namísto elektroniky se přechází k levnějšímu zboží. Velký boom rovněž zažívá nákup takzvaného digitálního obsahu, jako jsou mobilní aplikace nebo hudba. Výraznou roli také sehrává široká nabídka slevových portálů, komentuje regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko Marcel Gajdoš.

O kvalitě e-shopu rozhoduje i kvalita dopravy

Nejen ceny a zboží, ale také způsob jeho dopravy hraje při rozhodování o nákupu velkou roli. Shodlo se na tom 2000 uživatelů nákuního rádce Heureka.cz. Zákazníci ocení, pokud mají ve-shopu na výběr více možností dopravy. Zákazníci mají rádi kontrolu nad tím, jak si zboží vyzvednout a kdy, proto jim je příjemné, když má e-shop v nabídce hned několik druhů dopravy. Jako důležitou roli při výběru e-shopu to uvedlo 90 % zákazníků, říká Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz. Doprava není pro zákazníky důležitá jen při výběru obchodu, ale také při jeho hodnocení. Služby dopravce bere při hodnocení v potaz 82 % zákazníků. Nedostatečná komunikace ze strany dopravce, zpoždění bez omluvy, poškozené zásilky, hrubé chování řidičů – to vše může zkazit celkový dojem z nákupu na internetu a pak se odrazit v celkovém  odnocení internetového obchodu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).