Češi utratí v e-shopech o 15 miliard více, stoupá zájem o oblečení a potraviny

25. 10. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Rok 2016 bude pro e-commerce scénu úspěšný. Zvyšující se útratu zákazníků pociťují především e-shopy, které nabízí oblečení, jídlo nebo kosmetiku.

Mezi další dynamicky rostoucí segmenty patří také zboží týkající se domu a zahrady. Lidé také stále častěji do online košíku vhazují kosmetické produkty a věci týkající se sportování.

Podle nákupního portálu Heureka je odhadovaný obrat českých e-shopů pro letošní rok 96 miliard korun, což je o 19 % více, než tomu bylo vloni. Letní méně úspěšnou sezónu, kdy zákazník utrácí na internetu méně, vykompenzuje tradičně období před Vánoci, kdy se provozovatelé e-shopů nezastaví.

Mohlo by vás zaujmout: 7 rad pro e-shopy z E-Business Fora, díky kterým utužíte loajalitu zákazníků

Před Vánoci využívají e-shopy k nákupu samozřejmě zkušení zákazníci, kteří jsou v nich zvyklí nakupovat často. Dále pak online nakupují ti, pro které to není běžnou záležitostí, ale s nákupem přes e-shopy už určitou zkušenost mají. No a každoročně se samozřejmě přidají ti, pro které je právě nákup vánočního dárku impulsem k prvnímu online nákupu, říká Tomáš Braverman, ředitel nákupního portálu Heureka.cz.

Chcete-li si z obratu ukrojit, nabízejte v e-shopu jídlo a oblečení

Mezi online zákazníky stoupá zájem o nákup oblečení, ale také potravin. Tradičně zůstává nejsilnějším segmentem elektronika. A to jak mobily a notebooky, tak černá a bílá technika. Lidé v e-shopech také stále častěji nakupují kosmetiku.

Čtěte více: 7 drobností, kterými v e-shopu usnadníte zákazníkům nákup z mobilu

A nejenom druh zboží rozhoduje o úspěšnosti e-shopu, ale také zda se přizpůsobil trendům a poskytuje zákazníkům možnost nakupovat přes mobilní zařízení. Tento způsob nákupu je totiž stále oblíbenější. Podíl návštěv z mobilních zařízení dosáhl 36 %. Neoblíbenější kategorií na mobilu, je stejně jako na počítači samozřejmě elektronika – mobily nebo notebooky. Velmi oblíbené je i bílé elektro jako pračky, myčky nebo lednice. U tohoto sortimentu lidé na mobilech porovnávají parametry, čtou recenze a srovnávají, dodává Braverman.

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Čtěte více: 7 základních prvků, bez kterých se neobejde žádná mobilní verze e-shopu

Počet e-shopů nepatrně klesá

Podle čísel Heureky zaznamenala česká e-commerce scéna nepatrný pokles, co se počtu e-shopů týká, a to o 2 procenta. Aktuální stav je 36 200 internetových obchodů. 

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).