Česká e-commerce se mění. Roste obliba ekologických a rukodělných produktů

18. 12. 2019
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
K nejprodávanějšímu vánočnímu sortimentu patří zboží z kategorie móda, dům a zahrada a elektronika. Ty však dohání i ekologické a rukodělné produkty.

Podle analýzy společnosti Shoptet vzrostl prodej rukodělných a ekologických produktů přibližně o 31 %, což je dvojnásobné tempo oproti nejoblíbenějším kategoriím, které tvoří více než třetinový (34 %) podíl na veškerém online prodeji. 

Hlavním důvodem jsou podle Shoptetu změny ve struktuře české e-commerce, kdy místní producenti nebo výrobci stále častěji prodávají produkty napřímo přes nově zakládané e-shopy. Dosavadní čísla ukazují rychle rostoucí trend obliby rukodělného zboží od českých výrobců. Kategorie, do kterých toto zboží nejčastěji spadá, tedy potraviny, kosmetika a chovatelské potřeby, mají nejvyšší meziroční nárůst. 

U kosmetiky je to o 40 % více než loni, u chovatelských potřeb o 32 %, a u potravin dokonce o 70 %. Oproti minulému roku se Češi mnohem více dožadují lokálních produktů s jasným původem. Velká poptávka je po ekologickém zboží, které je šetrné k přírodě, uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet. Podle něj internetové obchody na nárůst poptávky po takových produktech rychle reagují. 

Podívejte se, jaké věci vyrábějí Nikola Dunková a Eva Tumpachová z projektu NyNy věci: 

Oblíbené jsou cyklistické potřeby i erotické pomůcky

Češi jsou vášnivými cyklisty a cyklistické potřeby jsou tak oblíbeným dárkem. Oproti loňskému roku prodeje v této kategorii vzrostly o 24 %. Je zajímavé, že v tomto segmentu neroste počet objednávek, ale průměrná cena nakupovaného zboží. Přímo u kol to je meziročně skoro 25% nárůst, dodává Miroslav Uďan. 

Na vánočních prodejích je znát také to, že jsou Češi národem chatařů a chalupářů – produktů souvisejících s touto zálibou se letos prodává o 20 % více než minulý rok. Znatelně stoupají také prodeje erotického zboží, kdy lidé nejčastěji kupují vibrátory, gely a erotické převleky. Podle odhadů odborníků i dostupných dat dosáhne letos obrat tohoto sortimentu 1,7 miliardy korun.

Autor článku

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).