Česká pošta zakončila loňský rok s několikanásobně větším ziskem, než se původně předpokládalo. Zatímco plány počítaly s hospodářským výsledkem v roce 2010 ve výši 50 milionů korun, zisk České pošty ve skutečnosti dosáhl 250 až 280 milionů korun, vyplývá to z předběžných údajů, které pošta dnes zveřejnila. Přesná čísla ukáže v březnu auditovaná finanční závěrka.
Ať už budou konkrétní výsledky za rok 2010 jakékoli, každopádně předčí zisk z roku 2009, kdy pošta vydělala 126 milionů korun. Výrazného překročení plánovaného zisku jsme dosáhli jednak zvýšením obchodních aktivit, kdy jsme v druhé polovině roku začali například významně posilovat na balíkovém trhu, jednak se nám podařilo podstatně snížit náklady ve všech oblastech, které nesouvisejí s rozvojovými aktivitami podniku,
říká Marcela Hrdá, generální ředitelka České pošty.
Poště podle slov Marcely Hrdé rovněž pomohla změna přístupu k výběrovým řízení, která začala firma vypisovat jen tehdy, kdy bylo jisté, že získá výhodnější cenu. Výsledky nových výběrových řízení naše úvahy potvrdily a ovlivnily tak nejenom hospodaření v tomto roce, ale pozitivně se samozřejmě projeví i v následujícím období,
dodává Hrdá.