Vedení České pošty vypracovalo pětiletý strategický plán, jehož cílem je zvýšit hodnotu státního podniku a umožnit tak výhodnější privatizaci. Podle Hospodářských novin by měla nová strategie pomoci zvýšit výdělek pošty do pěti let o šest miliard, přičemž letošní tržby se očekávají zhruba ve výši sedmnácti miliard. Přeměna pošty ze státního podniku na akciovou společnost se předpokládá do konce příštího roku.
Pošta bude nadále poskytovat služby ze zákona, jako je doručování obyčejných zásilek a některých balíků do všech míst a základní peněžní služby. Ovšem vzhledem k tomu, že tyto služby jsou ztrátové, chce mít možnost ceny zvýšit tak, aby pokryly alespoň náklady, popř. na ně čerpat státní dotace.
Podle šéfa České pošty Karla Kratiny se bude řešit i síť poboček. Ty, které jsou neekonomické, nahradí motorizované doručování a tam, kde vznikla potřeba nové pobočky, se nová i zřídí. Kratina také uvedl, že Česká pošta bere vážně výzkum telekomunikačního úřadu, podle kterého je čtvrtina lidí a pětina firem nespokojena se službami pošty. Nová strategie tak má za cíl i zlepšit pověst podniku a vyrovnat se tak např. německé poště.