Česká pošta ztrácí své pozice v online byznysu

22. 11. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Přestože nejvíce zboží z e-shopů pořád dopravuje Česká pošta, její pozice v této oblasti dlouhodobně slábne. Prodávající i nakupující stále více upřednostňují soukromé přepravce, jako jsou PPL, DPD, DHL či TopTrans. Vyplývá to ze statistik internetového srovnávače Heureka.cz.

V říjnu letošního roku přepravila Česká pošta 47,9 % ze všech zásilek e-shopů. Poprvé tak její podíl poklesl pod 50 %. Pozici druhého nejvyužívanějšího přepravce si naopak upevnila společnost PPL s 34,8 %, jejiž podíl vzrostl z 31 % z června 2010. Třetí místo zaujímá firma DPD s 4,9 %, i ta si však oproti červnu polepšila o více než 3 %.

Z hodnocení zákazníků vyplývá, že jsou spokojenější s přístupem dopravců, kteří před dodáním zboží telefonují a flexibilně se domlouvají na hodině či místě předání, říká Tomáš Hodboď z internetového srovnávače cen Heureka.cz. Zároveň u alternativních dopravců lépe hodnotí rychlost dodání.

Soukromé dopravce hodnotí lépe i obchodníci, protože dokáží lépe vyhovět jejich potřebám. „Jako jednu z výhod uvádějí prodejci například to, že přepravní společnosti jsou variabilnější v přístupu k potřebám obchodníků. Zároveň oceňují opětovné doručování, lepší informovanost a v neposlední řadě přístup k řešení reklamací, uzavírá Tomáš Hodboď.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).