E-commerce v celé Evropě dosáhla v minulém roce obratů 547 miliard EUR, letos by měla růst o více než 13 %. V České republice dokonce ještě rychleji
Jak ukazují data asociace Ecommerce Europe, jež vydala aktuální studii, na které se za Českou republiku podílela Asociace pro elektronickou komerci (APEK), z celých 66 % se na obratech podílí západní Evropa, střední Evropa pak z 6 %.
Přečtěte si: Tváří se jako český e-shop, ale pak přijde balíček z Číny. Co na to naše zákony?
Česká republika patří svým růstem e-commerce mezi ty státy EU, které se nadále dynamicky rozvíjí. Zatímco meziroční růst v Evropě jako celku přesáhl vloni 11 %, v ČR to bylo více než 17 %. Co do objemu ale máme samozřejmě stále kam růst,
komentuje výsledky výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
Češi jsou věrní hlavně českým e-shopům
Přeshraničně v rámci EU nakupuje jen 19 % českých spotřebitelů, ze třetích zemí mimo Evropu si pak zboží v roce 2018 objednalo pouze 10 % Čechů. Přeshraniční nakupování ovlivňuje do značné míry samozřejmě poloha či jazyková bariéra. Věřím, že naopak české internetové obchody mají velké předpoklady do zahraničí úspěšně prodávat,
říká Jan Vetyška.
O cenách v internetových obchodech: Podle evropského průzkumu e-shopy čarují s cenami. Jaká je situace u nás?
Asociace pro elektronickou komerci provedla v průběhu loňského roku průzkum zaměřený na věkové skupiny online zákazníků. Z něj vyplynulo, že alespoň jednou za půl roku zboží na internetu objedná 72 % uživatelů internetu ve věku 55+. Pro obchodníky má tedy tato skupina nakupujících do budoucna velký význam. Především v oblasti prodeje zboží denní spotřeby, potravin a dalšího malého zboží může v budoucnu dojít k dalšímu velkému boomu. Dodání objednávky až domů může být pro seniory, kteří si zvyknou na nákup po internetu, do budoucna velkou výhodou,
uzavírá Jan Vetyška.