Agentura CzechTourism se rozhodla po necelých deseti letech změnit destinační značku České republiky. Podle Rostislava Vondrušky, šéfa CzechTourismu, působí stávající logo příliš konzervativně. Nové logo by mělo více odkazovat na kulturní hodnoty země a vyvolávat pozitivní asociace u turistů.
Pokud chceme zlepšit image ČR jako otevřené, přátelské a rozmanité země, je potřeba naší destinační značku změnit. Na nové značce chceme spolupracovat jak s odbornou veřejností z oblasti cestovního ruchu, marketingu, ale i s našimi partnery v regionech, s ministerstvem pro místní rozvoj i s ministerstvem zahraničí,
doplnil Vondruška.
Změnu loga podporuje i odborná veřejnost. Myslím, že není pochyb o tom, že změnit značku České republiky je skutečně potřeba. Nejedná se jen o samotné logo, ubírat bychom se měli cestou jednotného a zastřešujícího brandu především v českém cestovním ruchu,
uvedl odborník na reklamu a marketing Jiří Mikeš z Vysoké školy ekonomické v Praze.
Nové logo vítá rovněž ministerstvo zahraničních věcí, které je připraveno na nové značce s agenturou CzechTourism spolupracovat. Soutěž o nové logo plánuje agentura vyhlásit v polovině září a vítěze by měla vybrat odborná porota. S novou destinační značkou pak chce CzechTourism rozjet další kampaně na všech trzích, se kterými dnes spolupracuje.
Změna destinační značky není v Evropě ničím výjimečným. Nedávno logo změnila třeba Velká Británie, Slovinsko a Slovensko. Agentura CzechTourism doufá, že nové logo jí pomůže změnit vnímání Česka v zahraničí, kdy řada obyvatel západních zemí vnímá ČR stále jako zaostalou postkomunistickou zemi.
Destinační značky některých zemí