České e-shopy hlásí zahraniční expanzi

28. 2. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Server o českém internetu Lupa.cz si všímá expanze velkých českých e-shopů do zahraničí a analyzuje český trh elektronického nakupování.

Jiří Hlavenka se ve svém článku zabývá důvody zahraniční expanze společností Internet Mall a Kasa.cz. Domnívá se totiž, že český trh není zdaleka nasycený a že i na domácí půdě mají firmy v tomto oboru velký růstový potenciál. Autor poukazuje na skutečnost, jak nesmírně obtížné je pro českou firmu vybudovat panevropské impérium a docílit ve všech zahraničních pobočkách stejně vysoké kvality služeb jako doma, o podobném obchodním úspěchu ani nemluvě. Častým cílem expanze jsou přitom Slovensko, Maďarsko, Polsko a Německo.

Hlavenka zjišťuje, proč si firmy zvolily expanzi, tedy těžší cestu. Jednodušší je podle něj postupovat formou akvizicí místních menších společností, které už ale jsou na trhu zavedené.

Expandující firmy přitom mají společné, že jim cestu do zahraničí umožnilo získání silného investora.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).