Akce srovnávače Heureka.cz registruje konkrétně už 1306 zapojených e-shopů. Potvrdila to serveru Podnikatel.cz mluvčí Heureka.cz Adéla Berková.
Den dopravy zdarma (DDZ) se navíc letos rozšiřuje na celé 3 dny. Startuje v poledne 13. listopadu a končí 15. listopadu o půlnoci. Stejně jako v předchozích letech se bude jednat o jedno z nejsilnějších období vánoční sezóny.
3 dny dopravy zdarma si vyžádali samotní prodejci
Prodloužit akci na tři dny jsme se rozhodli na základě ankety mezi samotnými prodejci,
říká k akci Jan Kriegel, ředitel zákaznického centra nákupního rádce Heureka.cz, a pokračuje: Ne každý se během 24 hodin rozhodne k tomu, co nakoupí a kde. Chtěli jsme zákazníkům dopřát více času na to, všechny nákupy dobře promyslet a následně v klidu a pohodlí uskutečnit.
Jak připomněla Adéla Berková, v loňském roce se před Vánoci významně zvýšil počet stížností na dopravce. Některé objednávky měly zpoždění až o 14 dní,
připomíná Adéla Berková. Proto se DDZ koná už v půlce listopadu.
Na druhou stranu Den dopravy zdarma trpěl v loňském roce nízkou propagací a samotní provozovatelé e-shopů si v průběhu ročníků stěžovali, že jim toho akce příliš nepřinesla.
E-shopy nejsou z DDZ vždy příliš nadšeny
Výsledek akce jsem očekával mnohem lepší. Mimo jiné jsme akci podpořili kampaněmi na Facebooku, rozeslali jsme emaily stávajícím zákazníkům a výsledek není takový, jaký jsem si představoval. U nás to byla akce spíše pro zákazníky,
komentoval akci po předloňském ročníku Martin Krupička, provozovatel e-shopu Nejleginy.cz. DDZ nám dle statistik přinesl sice více návštěv z Heureky, ale konverze byly přibližně stejné. A tak jsme DDZ spíše příliš nezaznamenali,
souhlasil s ním vloni Milan Polák, provozovatel obchodu Different.cz.
Čtěte více: Den dopravy zdarma trpí slabou propagací, Heureka promuje jen samu sebe
Alza.cz kopíruje DDZ, také nabídne 3 dny dopravy zdarma
Mnohem spokojenější s výsledky prodeje u dnů dopravy zdarma je Alza.cz. Ta se do marketingové akce Heureka, z níž ostatně nechal e-shop odstranit i všechny srovnávané ceny svého prodeje, nezapojí. Spustí akci vlastní, která tak kopíruje systém marketingové akce DDZ.
Jak serveru Podnikatel.cz potvrdila mluvčí Alza.cz Patricie Šedivá, v brzké době bude na tuto akci navazovat i tradiční Black Friday, v průběhu kterého nabídne největší český e-shop výrazné slevy na vybrané výrobky.
Letošní listopadové nákupy v e-shopech napoví, co by se nejčastěji mohlo objevovat pod vánočními stromečky. Zatím z našich statistik vidíme, že je zájem o chytré přístroje a příslušenství – chytré hodinky, diagnostické váhy a podobně,
říká za Heureka.cz Jan Kriegel. Pro navození příjemné vánoční atmosféry jsou letos v kurzu také různé typy adventních kalendářů – například s hračkami, čaji, svíčkami nebo luxusními čokoládami.