České firmy jsou výhledově optimistické. Vytvoří další nová pracovní místa

16. 10. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
České ekonomice se daří, a to se projeví v dalších měsících také v investicích českých firem. Většina z nich vytvoří nová pracovní místa.

Nové investice plánuje celkem 85 procent českých firem. V příštích šesti měsících plánují vytvářet pracovní místa čtyři české firmy z pěti.

Nová pracovní místa a nové technologie, to je plán českých firem

V porovnání o státními zeměmi jde o nejvyšší číslo. Kromě nových pracovních míst chtějí české firmy investovat také do nových technologií. Vyplývá to z průzkumu personálně-poradenské společnosti Antal International mezi téměř 700 firmami ve čtyřech zemích střední Evropy.

Ptejte se odborníka v poradně Mzdové účetnictví
PhDr. Dagmar Kučerová
mzdový poradce

Celých 60 procent českých společností plánuje také dát více peněz do rozvoje svých zaměstnanců, komentovala výsledky průzkumu ředitelka Antal International pro Česko a Slovensko Anna Šefčíková.


Autor: Antal International

Ta upozornila, že české firmy si stěžují na nízkou podporu ze strany státní a veřejné správy. V rámci Česka jsou s kvalitou prostředí pro podnikání zdaleka nejspokojenější firmy z Prahy, o něco méně v Brně a nejméně v Ostravě.

České firmy jsou také nejméně spokojené s počtem dostupných nových zaměstnanců na trhu. Nejhůře se podle firem shánějí méně kvalifikovaní zaměstnanci.

Kvalita života je podle firem nejhorší v Ostravě

Co se týká celkové kvality života v zemi působení, české firmy ji hodnotí jako vysokou (vyšší než v Polsku a Maďarsku), celkové průměrné číslo ale snižuje výsledek z Ostravy, kde je podle vyjádření tamních firem kvalita života výrazně nižší než v Praze a Brně. V rámci této odpovědi se hodnotily například místní zdravotní služby, kulturní vyžití, bezpečnost, kvalita životního prostředí, nákupní možnosti a podobně.

Ostrava ostatně pokulhávala za Prahou a Brnem i v jiných zkoumaných faktorech, jako je například dopravní infrastruktura nebo kvalita vzdělávání z pohledu zaměstnavatelů, doplnila Šefčíková.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).