České firmy nereagují na trendy světového obchodu

27. 9. 2010
Doba čtení: do minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

České malé a střední firmy příliš nereagují na globální trendy světového obchodu. To je zjištění, které vyplynulo z výsledků rozsáhlého průzkumu, který byl proveden mezi českými exportními společnostmi.

Stále je patrná velká závislost exportérů na Evropské unii. Nedostatečná je orientace na Asii, Latinskou Ameriku a ostatní rozvíjející se trhy. Nepříznivé je také zjištění, že za hlavní konkurenční výhodu firmy stále považují tradici a cenu, uvedl Tomáš Nymburský, ředitel exportních finančních služeb HSBC. Pouze necelých 11 procent respondentů vidí svou konkurenční výhodu v inovativnosti výrobku a v lepší technologii, než nabízí konkurence.

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).