Ochranná známka „České pivo“ definitivně vstoupila v platnost. Ač se očekávaly námitky z Německa, či Rakouska, žádné nakonec nepřišly. Termín, do kterého je mohly subjekty doručit, vypršel o půlnoci.
Generální ředitelství pro zemědělství a rozvoj venkova včera oficiálně oznámilo, že nebyly vzneseny žádné námitky proti registraci názvu „České pivo“ jako chráněného zeměpisného označení. Zveřejnění příslušného registračního nařízení Evropské komise se očekává v říjnu nebo listopadu,
uvedl ministr zemědělství Petr Gandalovič. Kritéria specifikující chráněné zeměpisné označení jsou přísná. Označení „České pivo“ bude možné použít například jen pro piva s objemovým procentem alkoholu mezi 2,6 – 6% a piva vařená pouze v České republice,
doplňuje Petr Gandalovič
.
Používání tohoto zeměpisného označení bude informací zákazníkům v tuzemsku i v zahraničí, že výrobek pochází ze schváleného území, k jeho výrobě byly použity tradiční suroviny, že byl vyroben tradiční technologií a že výsledné senzorické i analytické charakteristiky odpovídají schváleným standardům. V tomto smyslu používání chráněného označení bude přinášet všem pivovarům významnou marketingovou výhodu,
řekl Jan Veselý, ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven a dodal: Další výhodou je, že v současnosti široce a obecně užívané označení české pivo je touto registrací definováno, že tedy je možno jasně stanovit, které pivo je české a které ne.
Systém ochranných známek vznikl již v roce 1992. Má především chránit před zneužíváním kvalitních a ověřených značek a též prezentovat kvalitu výrobků EU vůči jiným zemím. Dostat ochrannou známku však není levná záležitost. Čtěte více: Ochranné známky Společenství jen pro bohaté podnikatele?