České podniky stále nalévají mladistvým alkohol

3. 6. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Tuzemské podniky stále nalévají mladistvým alkohol. Vyplynulo to z kontroly, kterou uskutečnila na konci května Česká obchodní inspekce (ČOI) v prodejnách potravin a smíšených prodejnách, v restauračních zařízeních, barech a diskotékách.

Kontrola probíhala za účasti policie, která pomocí alkohol testeru provedla u mladistvých dechovou zkoušku. Z celkových 54 kontrol zjistila inspekce alkohol v 30 případech, což činí 55,5 %. Podávání alkoholických nápojů se pak zjistilo v 21 případech. Ve 4 případech také v provozovně neumístili zjevně viditelný text o zákazu prodeje alkoholických nápojů osobám mladším 18 let.

I nadále budeme této problematice věnovat intenzivní pozornost, uvedla Jana Příhodová, ústřední ředitelka České obchodní inspekce.

ČOI registrovala i porušení jiných právních předpisů. Nejčastěji se jednalo o nedodržení deklarované míry podávaných nápojů, podání nápojů s ledem bez vyžádání spotřebitele, nesprávné účtování v neprospěch spotřebitele a vydání dokladu bez předepsaných náležitostí. Čtěte také: Spotřební daně: Nejde jen o naplnění státního rozpočtu.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. Chystá nový byznysový podcast.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).