Zatímco někde se specializují na velká prsa a z veletrhů vozí domů světové trendy, jinde vsázejí na nadčasovost a minimalismus nebo šijí prádlo rovnou na míru.
Co se dozvíte v článku
- Bardotka odhalila bradavky, teď letí kulatá prsa
- Nejdřív šila s babičkou, nyní má vlastní značku
- Ženy hledají rafinovanost, muži kupují „akorát do ruky“
- Potřeby stvořily bralettku pro větší prsa
- Mají vášeň pro udržitelné materiály
- Bez retuší, make-upu, všech postav i věků
- Rosteme, asijské zboží na tom pohořelo
- A do budoucna chytrá podprsenka
Bardotka odhalila bradavky, teď letí kulatá prsa
Triola je česká značka, jejíž historie začíná už v roce 1919. Lýdie Malchárková, která má ve firmě na starosti public relations, obecně připomíná, jak prádlo kopíruje módní trendy. Když přišly v 60. letech bokové kalhoty a sukně, začali výrobci prádla nabízet nízké bokové kalhotky. V padesátkách to byly široké kolové sukně do pasu a jiné než pasové kalhotky se nikde nekoupily. Brigitte Bardot se objevila ve filmu v bikinách s podprsenkou střihu Balcony a výrobci prádla začali šít balkonetky – podprsenky s vodorovným vrchním dílem, který hodně odhaluje horní část ňader skoro až k bradavkám,
dává příklad proměn prádla.
Dnes jsou podle Lýdie trendy kulatá prsa a podprsenky se tomuto tvaru chtějí přiblížit. Trendy se ale podle ní mění i během roku. Na Valentýna frčí červené a černé krajkové prádlo, v létě prádlo s tenkými nebo zdobenými ramínky, i samodržicí podprsenky bez ramínek či hodně vykrojené pro letní výstřihy a v pastelových barvách. S podzimem nastupují pohodlné modely s uzavřenou fazonou a tlumenými barvami. Před Vánocemi se pak vrací krajkové a exkluzivní prádlo, miniaturní a sexy.
Nejdřív šila s babičkou, nyní má vlastní značku
Když fotomodelka Petra Lorencová nemohla sehnat žádné spodní prádlo na focení, které by jí vyhovovalo, zaangažovala svou babičku, aby jí ho ušila. V té době Petra studovala práva, naučila se však tvořit střihy a šít a založila svou značku dámského spodního prádla Lorii lingerie. Zakládáme si na osobním přístupu s důvtipem, proto dokážeme našim zákaznicím dobře poradit, někdy je i pobavit, a vytvořit tak pro ně prostředí, kde se nebojí na cokoliv zeptat,
odpovídá na otázku, jak se jí s její značkou podařilo prosadit na trhu, kde je prádla k dispozici nepřeberné množství, a u zákaznic zabodovat.
Protože vsází spíš na minimalismus, má vlastní rukopis, tvoří nadčasové kousky a o módní trendy se moc nestará. Raději vytváří trendy vlastní – pásky v dekoltu či obvodu prsou, mašličky, volánky. A co teď u jejích zákaznic nejvíc letí? Naším dlouhodobě nejoblíbenějším kouskem je černá podprsenka s pásky v dekoltu. V létě jí ale šlape na paty růžová romantická podprsenka Pink Lady,
prozrazuje Petra, která zároveň plánuje novinky. Letos to jsou svatební podvazky a komplety a na příští rok kolekce oblečení, kterou bude kombinovat s prádlem. A hledá dílnu, která by s výrobou pomohla. Chtěla bych svou značku rozšířit i o pohodlné kousky na doma, pyžámka a župánky. Do budoucna bych ráda, kdyby se mi podařilo otevřít obchod, kde si budou moci zákaznice obléct Lorii od hlavy až k patě,
prozrazuje plány.
Ženy hledají rafinovanost, muži kupují „akorát do ruky“
Z řad zákaznic na Petřino prádlo slyší hlavně ženy, které mají rády rafinovanost, pohodlí a originalitu. Chtějí se cítit krásně, přitažlivě, stylově i komfortně. Se svými produkty se snažíme naučit ženy sebelásku, podpořit jejich přirozenou krásu a ukázat, že i v pohodlném prádle se mohou cítit stylově a sexy,
uvádí s tím, že má ovšem i takové zákaznice, které nakupují jen fashion kolekce a limitované kousky nebo si nechají prádlo šít rovnou na míru.
Mezi její klientelu však patří i muži, pro něž má speciální tabulku velikostí. Přestože často volí velikost „akorát do ruky“, většinou se společným úsilím do velikosti trefíme a oni mohou svou přítelkyni obdarovat dárkem, ze kterého mají i oni radost, přestože klasický krám by si třeba netroufli navštívit,
říká Petra.
Podívejte se na další kousky z její dílny:
V centru její snahy však je samotný produkt, staví na promyšleném střihu, který tělo tvaruje, ale je i pohodlný. Ve fashion kolekcích pak přidáváme různé pásky a aplikace, které ženské křivky ještě zdůrazní. A snažíme se s našimi zákazníky vybudovat vztah, který bude je i nás bavit; jsem moc ráda, že se nám to daří,
dodává.
Potřeby stvořily bralettku pro větší prsa
Být transparentní, co se týče výroby a materiálů. Budovat systematicky brand. Být co nejblíž k zákazníkům a naslouchat jejich potřebám – právě reakcí na ně je nová kolekce bralettek (podprsenek bez kostic a výztuže) pro větší prsa. To jsou základy, na nichž svou firmu Paon label budují Andrea Kopalová a Togi Roštínská Burmaa. Původně vysokoškolský projekt rozvinuli do značky, která, jak Andrea informuje, láká hlavně ženy v mladším věku, s chutí nosit lokální výrobky, cítit se pohodlně, ale zároveň mít na sobě udržitelné spodní prádlo. Mezi naše zákazníky patří od minulého podzimu i muži. Tehdy jsme vydali první kolekci spodního prádla z bambusu,
objasňuje.
Mají vášeň pro udržitelné materiály
Andrea říká, že i v prádle se trendy stále opakují, za stálici však označuje krajkové prádlo. U nás se na příčkách bestsellerů drží spodní prádlo z průhledného tylu a GOTS certifikované biobavlny a právě na takové udržitelné prádlo se zaměřujeme. V nové kolekci kombinujeme bambus a přírodní udržitelné krajky,
říká podnikatelka s tím, že u střihů se čím dál více žen odvrací od kostic a nosí bralettky. To také vidí jako současný trend, který se už pár let buduje. Pod svou značkou Andrea a Togi šijí i prádlo na míru nebo ho na míru upravují. A poptávka je po tom celkem velká, protože málokterá žena má v reálu stejně úměrnou velikost košíčku s obvodem podle klasických konfekčních velikostí,
tvrdí Andrea.
Budoucnost spojují s budováním své značky a její zákaznické komunity. Andrea říká, že chtějí být nejen značka spodního prádla, ale také vytvářet prostor pro rozvoj ženskosti, přátelství a sdílení. Chceme neustále hledat nové udržitelné materiály, které budou co nejméně zatěžovat planetu. A rády bychom rozšířily náš sortiment o nové produkty,
dodává. Přečtěte si také článek o tom, jak podniká korzetiérka a tvůrkyně prádla Riwaa Nerona: Šije korzety a spodní prádlo. Je to dřina, při níž využije i brusku a kladivo.
Bez retuší, make-upu, všech postav i věků
Anna Bolha založila značku Corpus lingerie se svou sestrou Alžbětou Žákovou. Už když jsme značku zakládaly, věděly jsme, že nechceme tvořit jen kusy oblečení. Potřebovaly jsme za ní vidět něco hlubšího. A tak s Corpusem začala vyrůstat komunita, která se společně snaží okolí dodávat sebevědomí tam, kde ho samo obtížně hledá,
vysvětluje Anna, z čeho ve svém podnikání vycházejí. Věří, že když si zákaznice kupují jejich spodní prádlo, nevloží ho do košíku jen proto, že je organické, lokálně a eticky vyráběné, ale protože se také ztotožňují s tím, jak značka vnímá a zobrazuje ženy – bez retuší, make-upu, všech postav i věkových skupin. Rozdílné a krásné. Takové, jaké opravdu jsou,
dodává.
Jejich zákaznice (a nově i zákazníci) se přitom pohybují nejčastěji ve věku mezi osmnácti a pětatřiceti lety. Jsou spíš z větších měst, ale postupně přibývají i lidé z menších měst i vesnic. A to nejen v Česku, balíčky od nich putují například i na Slovensko nebo do jižní Evropy.
Anna s Alžbětou přizpůsobily svou nabídku svým preferencím a přesvědčení. A podle Anny pozorují, že čím dál více žen opouští klasické podprsenky a vyhledává prádlo, které jejich tělo neničí.. Tedy takové, po kterém na kůži nezůstávají otlačeniny. Vyhledávají kvalitu a pohodlí, přírodní materiály,
vysvětluje podnikatelka s tím, že na spadnutí je u nich nový e-shop, pracují na kalkulačce velikostí pro snadnější výběr podprsenky a chystají nové produkty. Začínáme dlouho poptávaným body a končit budeme… To zatím neprozradíme. Osobně se velmi těším na nové odstíny. Tělová barva nás čeká už ke konci července,
sděluje Anna. Z podomácku spíchnutých trenýrek vybudoval byznys. Přečtěte si také příběh Jakuba Kofroně: Začalo to měkkým vánočním dárkem, teď jejich trenýrky nosí celé rodiny.
Rosteme, asijské zboží na tom pohořelo
Lýdie z Trioly se vrací k tomu, jak na svých kolekcích prádla i plavek pracují oni: Inspirujeme se na zahraničních módních veletrzích v Paříži, Cannes a v Milánu. Trendy pak přenášíme a aplikujeme na portfolio našich zákaznic.
Mezi ně podle ní patří ženy plných slovanských křivek, s velkými prsy a pevnými boky. Jsou vzory a materiály, které sluší jen štíhlým modelkám. Ale pro českou ženu s prsy velikosti K a s kalhotkami 95 se některé materiály a vzory vůbec nehodí,
dodává s tím, že trendem posledního desetiletí je evidentně to, že se lidé zvětšují.
Rostou do výšky, mají větší nohy, obvod stehen i boků a ženy větší prsa. Před patnácti, dvaceti lety tak byly podle Lýdie nejprodávanější podprsenky s košíčky B, dnes jsou na prvních místech prodejních tabulek Déčka. Takže se v Triole soustředí na top velikosti. Máme k tomu know-how a letité zkušenosti. A ne každý výrobce umí takové velikosti šít. Právě i proto jsme v minulosti odolali náporu levného asijského zboží, které v tomto sortimentu pohořelo, neboť české krásky prostě neobléklo,
dodává pohled z podnikatelského zákulisí.
A do budoucna chytrá podprsenka
Také Lýdie tvrdí, že prim teď hraje v prádle pohodlnost, ale zároveň musí být prádlo funkční – podprsenka musí držet prsa v ideální výšce, zeštíhlit tak postavu a také svou nositelku nutit, aby se nehrbila. Ale zároveň musí podprsenka vypadat křehce, jemně a něžně, musí být pohodlná a komfortní, nikde neškrábat, netlačit a nepřebývat. Ideálně, aby žena vůbec netušila, že podprsenku má,
vysvětluje.
I v materiálech se dnes podle ní klade stále větší důraz na funkčnost a odolnost. A celosvětově jsou trendem technologie s co nejmenším přírodním dopadem. Klíčovými inovacemi podle ní budou biomateriály, hydrofobické tkaniny i nanovlákna, tkaniny, které uvolňují vůně a feromony, nebo materiály se zabudovanými senzory. V Triole se teď ostatně v rámci svého VaV projektu věnují smart textiliím.