"k tomu, aby se obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží" -- tak tohle je tedy fajn na výklad... Pár spotřebitelů si udělalo z obchodů půjčovny, tak teď dáme do rukou obchodníků zbraň proti všem spotřebitelům. Kupříkladu člověk si chce koupit mobilní telefon: co je přesně to obeznámení? Podívat se na ten telefon? Zapnout ho? Vložit simkartu? Nainstalovat svoje aplikace? A co když zjistim po 2 dnech používání že se mi ten telefon seká a výkonostně nestačí (což mi prodejce nedokázal říct)?
Už dřív byl problém (aspoň u mě) s vracením náhlavních sluchátek, kdy se nejmenovaný obchodník vymlouval na hygienu (to jsou ty slouchátka co se dotýkají jen ucha, což je v podstatě jako kdybyste se výrobku dotýkali rukou). A to jsem je jen používal 5 minut. Co řekne teď? Vrátíme Vám desetinu ceny?