"k tomu, aby se obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží" -- tak tohle je tedy fajn na výklad... Pár spotřebitelů si udělalo z obchodů půjčovny, tak teď dáme do rukou obchodníků zbraň proti všem spotřebitelům. Kupříkladu člověk si chce koupit mobilní telefon: co je přesně to obeznámení? Podívat se na ten telefon? Zapnout ho? Vložit simkartu? Nainstalovat svoje aplikace? A co když zjistim po 2 dnech používání že se mi ten telefon seká a výkonostně nestačí (což mi prodejce nedokázal říct)?
Už dřív byl problém (aspoň u mě) s vracením náhlavních sluchátek, kdy se nejmenovaný obchodník vymlouval na hygienu (to jsou ty slouchátka co se dotýkají jen ucha, což je v podstatě jako kdybyste se výrobku dotýkali rukou). A to jsem je jen používal 5 minut. Co řekne teď? Vrátíme Vám desetinu ceny?
Vy mi chcete říct, že když jdete do kamenného obchodu koupit sluchátka, tak je vybalíte z krabičky, narvete si je do uší, poslechnete si pár oblíbených songů a pak je zamazané ušním mazem vrátíte zpět do regálu???? Pokud toto opravdu děláte se zbožím z eshopu, tak je dobře, že tento zákon bude zpřísněn. Jste jeden z důvodů a je mi zle z Vašeho přístupu.
Já se tu bavím o náhlavních sluchátkách (to jsou ty které se stěží dotýkají boltců ucha), ne ear-in sluchátkách. Už jste měl někdy náhlavní sluchátka? Kde se přesně umazají od mazu?
A ne, pár songů ne... Stačí mi jeden, dva. Ani nejsou mé oblíbené, většinou to jsou nahrávky které testují rozsah sluchátek a jak jsou nebo nejsou přebasovaná (typický problém).