Navenek, směrem do zahraničí, vystupuje Česko tak trochu jako firma, má proto své turistické logo a celkový vizuální styl. Nyní je po deseti letech mění. Nový vizuální styl a logo představila agenturaCzechTourism. Autor vítězného návrhu, grafické studio Marvil, vzešel z výběrového řízení a uspěl mezi dvanáctkou soutěžících.
Současný a sebevědomý styl
Vítězný návrh vizuálního stylu naplnil naše očekávání. Obsahuje v sobě pozitivní emoce, je jedinečný a odlišný od ostatních destinačních značek. Koncept like navíc nabízí široké možnosti pro další využití zejména v online marketingu, kterému se chceme podle naší marketingové strategie věnovat stále více,
komentuje výsledky výběrového řízení a také další plány v oblasti marketingu Česka generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška
Nový vizuální styl a logo chválí také Rostislav Vaněk, vedoucí Ateliéru grafického designu a vizuální komunikace na VŠUP: Vizuální styl a logo, které je jeho základem, jsou výsledky zdařilé profesní práce. Jsou svým výrazem současné a sebevědomé. Výhodou loga, které nepoužívá žádný obrazový symbol, je jeho nadčasovost, navíc není závislé na barevnosti. Vítězný vizuální styl také vytváří vhodný prostor pro práci s fotografií,
tvrdí.
Novým vizuálním stylem a logem se začne Česká republika naplno prezentovat od 1. ledna 2013. CzechTourism si od novinky slibuje, že pomůže zvýšit atraktivitu Česka u zahraničních návštěvníků. Pokud se to povede, mohli by z toho benefitovat také podnikatelé. Jiný názor mají na nový vizuál uživatelé sociálních sítí, během pár hodin na něj vytvořili parodii, která reflektuje především aktuální politické kauzy. Prohlédněte si parodující fotografii
Podle Agentury CzechTourism vloni turisté v Česku utratili 135 miliard korun a přijelo rekordních 6,8 milionu zahraničních turistů. Na tvorbě HDP se cestovní ruch podílí 3 % a zaměstnává téměř čtvrt milionu lidí.
Zvýší novinka podnikatelům tržby?
Podnikatelé totiž s trendy v příjezdovém cestovním ruchu zatím moc spokojení nejsou. Jak totiž ukázaly výsledky statistického zjišťování Ministerstva pro místní rozvoj ČR (MMR), problémem českého příjezdového turistického ruchu není ani tak počet zahraničních turistů, kteří do země zavítají, jako nízké částky, které tu utratí. A v roce 2011 tržby podnikatelů v hotelnictví za osobu a noc podle Jana Papeže, místopředsedy Asociace cestovních kanceláří České republiky, klesly. Zahraniční turisté podle dat MMR v Česku utratí průměrně pouhých 2402 korun na osobu a den, jednodenní návštěvníci dokonce jen 1509 korun na osobu a den. Počty turistů rostou, ale výdaje na hlavu ne,
konstatoval k meziročnímu srovnání počtu turistů a jejich útraty Aleš Hozdecký, ředitel odboru cestovního ruchu Ministerstva pro místní rozvoj ČR.
Čtěte více: 2402 Kč na osobu a den utratí zahraniční turisté v Česku. Podnikatelé nejásají
Foto: www.isifa.com