V roce 2018 se prodalo v České republice online zboží za 135 miliard korun. Částečnou statistiku jsme zveřejnili už v prosinci (viz Obraty internetových obchodů trhají rekordy). Konečný výsledek byl ale ještě lepší, než se čekalo.
U zákazníků, kteří nakupují přes internet, stále vede elektronika, postupně se ale přidávají další druhy zboží. Rychle rostoucím segmentem jsou nyní třeba potraviny nebo drogérie,
řekl ve videorozhovoru pro náš sesterský web Lupa.cz Tomáš Braverman, šéf největšího českého srovnávače cen Heureka.cz.
Jím vedená společnost spočítala, že nyní v Česku existuje kolem 43,5 tisíc e-shopů. „A pořád další vznikají. Rozdělil bych je na tři typy. První jsou to ty malé lokální e-shopy, které nahrazují drobné provozovny, ale díky novým formám marketingu mají šanci uspět. Pak do online vstupují klasické retaily typu Lidl nebo Zara. A do třetice vznikají e-shopy s unikátními produkty,“ konstatuje Braverman.
Podívejte se na videorozhovor
Nabízíme vám ho i ve formě podcastu: