Česká republika patří mezi ráje slevových serverů, alespoň občas na nich nakupuje polovina tuzemské dospělé populace. Největší zájem pak zákazníci mají o vouchery do restaurací a kaváren, na kosmetiku a služby zaměřené na zdraví, hubnutí a krásu a na služby nabízející sportovní aktivity Vyplynulo to z lokálního průzkumu, který pro společnost KPMG Česká republika realizovala výzkumná agentura Ipsos Tambor.
K hlavním uživatelům slevových serverů patří především mladí lidé ve věku 18 až 24 let se středoškolským nebo vysokoškolským vzděláním. Z hlediska měsíčních příjmů se řadí spíše k průměru. Průzkum nicméně potvrdil, že i když zákazníky slevových serverů tvoří lidé téměř všech věkových kategorií, bez ohledu na vzdělání a bydliště, mezi obyvateli větších měst a mezi lidmi s vyšším vzděláním je obliba slevových serverů přeci jen vyšší,
komentovala Marie Konečná, partnerka společnosti KPMG Česká republika. Čtěte více: Hlavní rada při zakládání nového slevového serveru? Nezačínejte
V Česku v součanosti funguje již kolem 200 slevových portálů. První slevové servery u nás vznikly v první polovině roku 2010. Ze začátku se jejich nabídky zaměřovaly hlavně na jídlo v restauracích a masáže, dnes však nabízejí i specializovanější zboží. Jedná se třeba o poukazy na značkové zboží, dětské oblečení, víno či vstup na golfové hřiště. Od jara obecně 2010 registrujeme enormní nárůst slevových portálů. Pomalu se blížíme stavu, kdy nabídka překračuje poptávku. Vývoj v tomto segmentu bude jistě ještě zajímavý,
doplnila Konečná.
Odborníci v tomto ohledu již řadu měsíců hovoří o konsolidaci trhu. K té začíná podle všeho skutečně docházet. Před několika dny po dlouhém vyjednávání zakoupila jednička tuzemského trhu, server Slevomat.cz, 51% podíl v druhém největším slevovém serveru Zapakatelu. Díky tomu získá Slevomat zpět nadpoloviční podíl na trhu, jelikož již delší dobu vlastní také podíl v serveru. Vykupto.cz. Čtěte více na Lupa.cz: Potvrzeno: Slevomat získal nadpoloviční podíl v Zapakatel.cz