Český rozhlas chce další peníze od firem. Brzy dostanete výzvu

30. 9. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Český rozhlas připravuje desítky tisíc výzev, které bude adresovat jak firmám, tak soukromým osobám. Chce získat více peněz z koncesionářských poplatků.

Český rozhlas začíná apelovat na firmy, aby poctivě odváděly koncesionářské poplatky. V následujících týdnech budou 10 000 právnickým osobám rozeslány výzvy k řádnému placení. Koncem týdne o tom rozhodlo vedení Českého rozhlasu na svém posledním jednání. Informaci přinesl jako první server Mediář.cz.

Tento týden spouštíme další oslovovací akci na právnické osoby v oblasti provozovatelů autoparku, to znamená cílíme zase na přijímače umístěné v osobních a nákladních autech, prohlásil Ladislav Musil, náměstek generálního ředitele pro správu a provoz Českého rozhlasu. Placení koncesionářských poplatků za autorádia bylo před dvěma roky velkým tématem. Intergram, tedy nezávislá společnost výkonných umělců a výrobců zvukových a zvukově obrazových záznamů, na základě doporučení ministerstva kultury ustoupila od výběru autorských poplatků za autorádia ve služebních autech. Mnoho lidí si pak tuto informaci špatně vyložilo a mělo za to, že se za autorádia nemusí platit ani koncesionářský poplatek. To ale není pravda.

Nelze totiž spojovat povinnosti plynoucích z autorského zákona č. 121/2000 Sb. a povinnosti právnických a fyzických podnikajících osob podle zákona č. 348/2005 Sb., o rozhlasových a televizních poplatcích. Podle zákona o rozhlasových a televizních poplatcích v platném znění je každé autorádio rozhlasovým přijímačem, ze kterého se platí rozhlasový poplatek 45 korun měsíčně. Tato zákonná povinnost je vázána čistě na vlastnictví rozhlasového přijímače, respektive provozování dopravního prostředku, vysvětluje Jakub Čížek, ředitel odboru komunikace a vnějších vztahů Českého rozhlasu. Podrobnosti o tomto tématu čtěte v článku: Stovkám podnikatelů vrátí Intergram zaplacené autorské poplatky


Autor: www.isifa.com

Podnikatelé musí odvádět koncesionářský poplatek i za autorádia. Děláte to? 

Po firmách a podnikatelích se Český rozhlas zaměří i na běžné občany. Výzvu dostane každý, kdo ještě není v evidenci veřejnoprávního rozhlasu, ale je odběratelem elektrické energie. Povinnost platit koncesionářský poplatek odběratelům elektřiny plyne ze zákona. Vyhnout se mu dá je tak, že soukromá osoba podá čestné prohlášení, že nemá rádiový přijímač. Český rozhlas má k dispozici data od distributorů energie a v tuto chvíli je zpracovává.

Výběr koncesionářských poplatků je nutný pro zachování provozu Českého rozhlasu, protože tyto tvoří jeho hlavní příjem. Za rok 2012 bylo vybráno 1, 95 miliardy korun, letos by částka měla být minimálně stejná, protože poplatek se pro rok 2013 nezvýšil. Domácnosti platí 45 korun měsíčně za jeden přijímač, podnikatelé a organizace pak za každé vlastněné nebo držené rádio.

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Při porušení povinností poplatníka může Český rozhlas udělovat pokuty, a to až do výše 5000 korun. Vše o povinnostech podnikatelů v souvislosti s koncesionářskými poplatky je možné se dočíst na: www.rozhlasovypoplatek.cz

Dále čtěte: Za hudbu se platí. Přinášíme příběh podnikatele, který bojuje proti poplatkům

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).