Český rozhlas získal 50 000 nových koncesionářů

9. 11. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Český rozhlas získal zhruba 50.000 občanů, kteří nově zaplatili rozhlasové poplatky. Ve druhé půlce října rozjel Český rozhlas akci a oslovil potenciálních 300 000 neplatičů. Během 14 dnů se šestina z oslovených lidí skutečně k placení poplatků přihlásila. Rozhlas považuji uskutečněnou akci za úspěšnou.

Na úspěchu celého projektu měl hlavně podíl fakt, že lidé se mohli přihlásit k placení poplatků prostřednictvím SMS zprávy. Tuto možnost využilo 35 000 občanů. Přes deset tisíc oslovených občanů Českému rozhlasu oznámilo, že rádio v domácnosti nemají.

Koncesionářské poplatky tvoří hlavní zdroj příjmů Českého rozhlasu podobně jako u České televize. Výnosy rozhlasu činily podle výroční zprávy 2,13 miliardy korun, což je zhruba o 60 milionů více, než se očekávalo. Zvětšit příjem z koncesionářských poplatků chce i Česká televize. Zvažujete proto zpoplatnění počítačů s internetem, na kterých jde sledovat streamované televizní vysílání. Čtěte více: Máte počítač s internetem? „Plaťte nám poplatky!“ chce ČT.

Na konci roku 2007 platilo koncesionářské poplatky 2,96 milionů fyzických osob, což činí skoro o 40.000 více než v předchozím roce. V letošním roce se toto číslo zřejmě ještě zvýší.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).