Čeští dopravci už vědí, jak si Brusel představuje takzvanou kabotáž. Ta určuje, kolik mohou vzít dopravci nákladu na své zpáteční cestě ze zahraničí. Dopravci z ČR budou moci brát náklad v EU častěji, ale s omezeními. V unijní dohodě se objevila rovněž formulace, která členským státům v podstatě umožňuje, aby kabotáž na svém území zakázaly. Čeští dopravci nejsou z dohody nadšení.
EU se shodla, že dopravci budou moci na své zpáteční cestě ze zahraničí celkem třikrát převézt různý náklad v libovolné zemi během sedmi dní. Jde o takzvané pravidlo tři ze sedmi.
Tuzemští autodopravci podle mluvčího sdružení Česmad Bohemia Martina Felixe chápou, že kabotáž má být pouze příležitostnou vnitrostání dopravou. Budeme upozorňovat dopravce, že se nesmí jednat o pravidelnou činnost, pokud se nechtějí dostat do problémů,
dodal. S provozováním kabotáže zatím souhlasila zhruba polovina zemí unie.