Já bych to nedramatizoval. Prostě normální podnikatelské riziko. Pokud to lidé vrátí v pořádku, tak proč ne. Mě těch 14 dní přijde jako rozumná věc, protože spoustu věcí člověk zjistí až při používání daného výrobku. Např. u takového telefonu je něco takového nezbytné aby měl člověk delší dobu na otestování.
Jenže vadné zboží musí (prý) projít nejprve reklamačním řízením.
Před více než 10-ti lety jsem kupoval v prodejně Oskara mobil. Po vybalení neměl nabíjecí konektor. Tak jsem šel na prodejnu, ať mi to vymění. A to prý ne, 30-dní lhůta na reklamaci. Co na tom chtějí zkoumat, to mi slečna vedoucí nebyla schopna říci.
Tak jsem využil právo na odstoupeníé od smlouvy v kombinaci s reklamací, a zboží si koupil jinde. Jen to zdrželo vrácení peněz o několik týdnů.
A poenta? V jejich statistikách se toto jevilo ne jako neochota řešit reklamaci, ale "nespokojenost s příslušenstvím". Takhle to napsali do svého interního protokolu. Dnes by tam asi napsali "půjčovna".
Něco jiného je 14-denní lhůta na vrácení zboží bez udání důvodu a něco jiného je samozřejmě záruka na zboží jako taková. Tam platí i u eshopů klasická zákonná 30-denní lhůta pro vyřízení a jak už to bývá někdo ji důsledně dodržuje a třeba i záměrně prodlužuje, někdo jako třeba já vyřeší obratem výměnou za jiné zboží, aby tím zákazník utrpěl co možná nejméně.... Pěkný den všem!