Vlákno názorů k článku Čeští kujóni vymysleli, jak na dovolenou získat foťák nebo navigaci zdarma od Tomáš Fuk - Myslím, že EU a Brusel zvlášť, by potřebovali...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 8. 2013 7:57

    Tomáš Fuk (neregistrovaný)

    Myslím, že EU a Brusel zvlášť, by potřebovali pár ran do hlavy, aby se jim už konečně rozsvítilo a "soudruzi z unie" nevymýšleli kraviny.
    Dle mě je 14 dnů zbytečně nadnesených, v kamenném obchodě na to máte taky jen minuty, max. hodiny, takže dva dny považuji za dostačující až dost.
    Raději, pokud zboží vykazuje vadu, aby se hned vyměnilo za jiné nebo vrácení peněz, ne, že budu za svoje peníze čekat měsíc na opravu, pak znovu a pak znovu.. (lepší prodejci to mění hned sami bez řečí). Já také platím platnými penězi hned....

  • 12. 8. 2013 10:32

    OH (neregistrovaný)

    V kamenném obchodě na to máte minuty? Tak to je váš problém, že si nenecháte výrobek pořádně předvést. Na internetu nemáte nic, kromě fotek, oslavných popisů, které e-shopy opisují jeden od druhého nebo z propagačních materiálů výrobce, kde i ten největší šunt je zázrakem techniky. V kamenném obchodě můžete posoudit reálný vzhled výrobku místo toho, jak někdo umí s photoshopem. Můžete si přímo vyzkoušet, jak vám výrobek "sedne", jestli logiku ovládání nevymýšlel makýz de Sade, jestli všechny vlastnosti uvedené v popisu jsou taky realita...
    Jo, dva dny jsou víc než dost, zejména, když věc vyžaduje složitější instalaci nebo to koupíte někomu jako dárek. Pokud zboží vykazuje vadu, je to na reklamaci. Těch 14 dnů je na vrácení bezvadného, ale zákazníkovi vzhledem nebo funkcí nevyhovujícího zboží.
    Ale každá příležitost k stížnostem na "soudruhy z unie" se hodí, že. Jenže ono je to takhle - buď si obchodníci udrží poctivost a solidní přístup sami, nebo po čase někdo (stát, EU, místní vrchní mafián) usoudí, že potřebují protézu. Ano, ta protéze tlačí a vůbec je nepohodlná. Taky je to jen náhrada...

  • 12. 8. 2013 11:36

    h4x0r

    Netuším, zda jste komik a chcete nám tu chladné pochmurné pondělní dopoledne trochu zpříjemnit nebo zda to myslíte vážně.

    Na e-shopu máme fotky, popisy, specifikace, leckdy i videa. V kamenném obchodu nemáme nic než název výrobku a cenovku. Ano, když si vybíráte kávovar, máte teoreticky možnost jít do kamenného obchodu a požádat obsluhu o předvedení všech druhů kávovarů, které mají, z každého uvařit kafe a ochutnat, zda odpovídá vašim představám. V praxi však máte smůlu (nevěříte-li, zkuste si sám, pohrozit ČOIkou samozřejmě můžete, ale váš problém to nevyřeší). Zkuste si v obchodě "vyzkoušet" notebook, že si na něj nainstalujete všechny možné programy, které byste kdy chtěl používat a budete zkoušet, zda se chovají korektně. Reklamní kecy výrobců jsou v kamenné prodejně ještě častější než na netu, protože prodejci rádi vyzdobují své prodejny různými reklamními plakáty.

    Takže spíš mi přijde, že se snažíte tady vytvářet nějakou virtuální realitu. Při nákupu přes net mám podstatně - a to bych zdůraznil - menší šanci, že si vyberu nevhodný výrobek na rozdíl od situace, kdy obíhám kamenné obchody. Důvody jsem už částečně zmiňoval
    - na netu jsem jeden klik o recenzí, videorecenzí, technických specifikací, manuálů, oficiálních informací výrobce apod. V kamenné prodejně nemám k dispozici nic z toho bez vyžádání, po vyžádání mi tak možná půjčí manuál, abych si mohl udělat obrázek o tom, jak to funguje
    - v obchodě vás nikdy (doslova!) nenechají výrobek vyzkoušet tak důkladně, jak důkladné videorecenze se dají najít.
    - na netu jsem mj. i jeden klik od nabídky desítek podobných produktů, srovnávacích testů apod., což mi ještě lépe dovolí vybrat si to, co mi bude skutečně vyhovovat. V kamenném krámu jsem omezen na to, co mají momentálně VYSTAVENO, jinak musím jet o dům dál

    Takže jediné, v čem má kamenný obchod výhodu, je víceméně to, že u vystaveného výrobku mohu posoudit vzhled. Tak bych mohl vyloučit např. nákup notebooku, který byl sice parametricky OK, ale tak hnusně hrubý levný plast, ze kterého byl vyroben, měl za následek, že jsem ho vrátil. To bych si v obchodě všiml. Protože když už se oháníte realitou, tak musíte moc dobře vědět, že ač jsou prodejci povinni zboží na vyžádání předvést, v praxi to nedělají (jo, já to rozbalím, vy si to nekoupíte a potom mi to tu zbyde) a pokud ano, tak maximálně vybalit a ukázat, v tom nejlepším případě ještě zapojit do zásuvky, aby bylo vidět, že to naběhlo. Ale o nějaké zkoušení, zda něco sedne, si můžete skutečně nechat jen zdát.

  • 12. 8. 2013 23:00

    P2010 (neregistrovaný)

    V eshopu si uz kupuji konkretni vyrobek v konkretni konfiguraci. Vic me nezajima. V kamennem obchode jej ostatne na 99% bud vubec nemaji a pokud ano, tak za silenou cenu.

    Vybirat se dnes da pouze podle kvalitnich recenzi (Dpreview, Notebookcheck atd.) a dale pak v showroomu v eshopech. Urcite ne podle nejakych propagacnich materialu nebo snad zvastu "odborneho" personalu v nejakem electromegacosi.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).