Česká obchodní inspekce (ČOI) si posvítila na cestovní kanceláře. V období od 1. dubna do 30. června prověřila nabídku služeb 90 cestovních kanceláří a agentur a porušení povinností zjistila v každé čtvrté z nich. Jak vyplývá z informací ČOI, výsledky kontrol prokázaly, že nejčastěji jsou porušovány povinnosti stanovené zákonem o ochraně spotřebitele. Nejčastěji se jednalo o chybějící informace o ceně služby (10 případů). Dalším častým porušením je neseznámení spotřebitele s podmínkami uplatnění reklamací (9 případů).
I přesto došlo oproti loňskému roku ke zlepšení na straně cestovních kanceláří. Za celý loňský rok totiž ČOI zjistila závady u třetiny kontrolovaných. Podle Tomio Okamury, viceprezidenta Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) se tak pozitivně projevila užší spolupráce právě mezi inspekcí a samotnými cestovkami.