Cestovní kanceláře se snaží čelit krizi, letos proto Last minute i s měsíčním předstihem

28. 5. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Cestovním kancelářím se letos propadají prodeje zájezdů přibližně o 10 %. Velká část z nich proto přichází s různými marketingovými tahy, které mají prodejnosti pomoci. Letošní novinkou se tak například staly tzv. Hot Last minute zájezdy nebo Mega Last minute zájezdy, šrotovné, kapesné, či třeba sluneční sleva. Vždy v podstatě jde o jinak pojmenovanou slevu z původní hodnoty zájezdu.

Také v případě načasování prodeje Last minute dochází letos ke změnám. Zatímco do loňska se formou Last minute prodávaly zájezdy s odjezdem cca maximálně za 20 dní, letos se formou Last minute prodávají zájezdy i ve více než měsíčním předstihu, doplnil Tomio Okamura, tiskový mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA).

Podle analýz AČCKA by se mělo v roce 2009 prodat formou Last minute přibližně 800 tis.zájezdů, čož činí 40 % všech zájezdů v České republice. Cena prodaných Last minute zájezdů by měla dosáhnout 6 miliard korun.

Formou Last minute se nejvíce prodávají zájezdy charterovými leteckými spoji, jelikož u těchto zájezdů cestovní kanceláře garantují leteckým společnostem nasmlouvaná místa v letadle a proto je maximální snaha tato místa prodat, uzavírá Okamura. Čtěte také: Okamura: Jsem rád, že pan Čunek už na ministerstvu nezdržuje.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. Chystá nový byznysový podcast.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).