Na co by se mělo správné pojištění vztahovat?
Nejjednodušší produkty Evropské Cestovní Pojišťovny zahrnují léčebné a související výlohy, asistenční služby včetně nutných převozů, repatriace a opatrovníka, dále pojištění úrazu a osobních věcí. Produkty se širší pojistnou ochranou jsou doplněny o odpovědnost za škodu na zdraví nebo na majetku, právní ochranu, zmeškání či zpoždění odjezdu, únos dopravního prostředku atd. Pro řadu specifických aktivit a rizik, kterým jsme při cestování vystaveni, je možné sjednat připojištění.
Je dostačující cestovní pojištění v rámci platební karty?
Finanční instituce působící na našem trhu nabízejí k platební kartě různé doplňkové služby včetně cestovního pojištění. Některé z nich už poskytují ke kartám poměrně kvalitní cestovní pojištění, jehož úroveň a výše pojistných plnění lze srovnat se standardními pojistnými produkty. Stále však platí, že se jedná pouze o doplňkovou službou. Pojištění může mít nedostačující limity pojistného plnění, v některých případech je navíc potřeba „aktivovat“ cestovní pojištění úhradou služby (např. ubytování, letenka) v zahraničí kartou. Navíc držitel karty často nezná kontakt na příslušnou asistenční službu, jejíž servis je u cestovního pojištění zcela nezbytný. Je tedy vhodné v těchto případech sjednat kvalitní cestovní pojištění individuálně.