ČEZ nabízí podnikatelům posunout si splatnost záloh, podnikatelé to považují za marketingové gesto

17. 2. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Vlnu reakcí dnes spustila zpráva společnosti ČEZ. Energetický gigant přišel s veřejnou nabídkou mimo jiné i pro podnikatele, která spočívá v odkladu splatnosti záloh za elektřinu o 30 dní. Místo 12 měsíčních plateb by tak v roce 2009 zaplatili pouze 11.

Dorovnání 12. platby by tak provedli až ročním vyúčtováním v roce 2010. Podle ČEZu se tak českým živnostníkům uvolní až 800 milionů korun. Podnikatelé připouštějí, že taková nabídka může být pro ně zajímavá, nicméně stále požadují snížení cen elektřiny, které podle nich neodpovídají současným cenám trhu na energetické burze, poklesu cen ropy na světových trzích a snižování cen elektřiny v okolních zemích: Přestože ceny elektřiny se ve většině zemí snižují nebo zůstávají na úrovni z minulého roku, v České republice je trend spíše opačný, a to dokonce v době krize, kdy mnoho českých firem čelí existenčním problémům, způsobeným dramatickým poklesem výroby a zakázek, zdůrazňuje prezident Hospodářské komory Petr Kužel.

Jako likvidační vidí současné ceny elektrické energie také Unie malých a středních podniků, apeluje proto na vládu, aby využila svého vlivu a pokusila se minimalizovat ceny elektřiny v roce 2009 na úroveň z roku 2008. Unie navíc označila současnou nabídku ČEZu spíše za marketingové gesto: Lhůta třiceti dnů vypadá spíše jako marketingové gesto, než skutečná pomoc, říká předseda Unie malých a středních podniků David Šeich.

ČEZ dnes přišel s nabídkou i pro domácnosti, kterým nabízí pojištění plateb za elektřinu pro případ ztráty zaměstnání. Každý, kdo přijde o práci a přihlásí se na pracovní úřad po 1. 3. 2009, nebude muset podle ČEZu platit tři měsíční zálohy na elektřinu. Zaplatí je za něj pojišťovna. Krize nejvíce postihne ty, kdo přijdou o zaměstnání. Proto jim chceme pomoci vytvořit si v prvních měsících po ztrátě zaměstnání finanční rezervu, která jim umožní zvládnout obtížné období, uvedl Daniel Beneš, výkonný ředitel ČEZ.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).