Společnost ČEZ Prodej umožní domácnostem v odůvodněných případech odklad plateb až o tři měsíce a zároveň dočasně přestane vydávat požadavky na odpojení elektřiny a plynu u zákazníků, kteří budou kvůli epidemii v prodlení se splatností. S úlevami pro zákazníky počítá i společnost ČEZ ESCO dodávající energie podnikům.
Můžete si odložit platbu záloh
Předseda představenstva a generální ředitel ČEZ Daniel Beneš říká, že v ČEZ chtějí zákazníkům vyjít vstříc a ukázat jim, že jsou s nimi i v této náročné době. Domácnostem, které se v důsledku epidemie koronaviru dostanou do těžkostí s placením, umožníme odklad plateb záloh až o tři měsíce, aby teď lidé mohli uspořené prostředky použít na nejnutnější věci,
popisuje.
ČEZ Prodej také přestane až do odvolání vydávat pokyny k odpojení od energií u domácností, které se kvůli současné situaci dostanou do problémů. Například v případě, že by zapomněli využít prvního opatření a nesnížili si na první tři měsíce zálohy. Kvůli snížení záloh nemusí lidé na pobočku, vše lze řešit ideálně přes internet pomocí aplikace ČEZ ON-LINE na www.cezonline.cz. Zákazníci, kteří nevyužívají internet, se mohou s požadavkem snížení záloh obrátit na linku 800 810 820, která je zdarma,
dodává generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.
V případě nedoplatku mohou zákazníci ČEZ využít také bezúročných splátkových kalendářů. Tyto kroky nejsou zaměřeny na chronické neplatiče, ale řádné zákazníky, kterým chceme umožnit překlenout toto náročné období. Naši pracovníci v obsluze dostali už dnes potřebné pokyny,
shrnuje Tomáš Kadlec.
Výhody svým zákazníkům přinesli také mobilní operátoři. Přečtěte si více v článku Mobilní operátoři myslí na své zákazníky. Přináší jim výhody i mimořádné nabídky
Úlevy se týkají i podnikatelů a firem
Stejná pravidla budou platit u ČEZ Prodej i pro živnostníky a malé firmy. Střední a větší společnosti odebírají energie od společnosti ČEZ ESCO. Ta v této době svým zákazníkům také dovolí odklad splatnosti, snížení záloh a vstřícnější přístup při sjednání splátkových kalendářů, které budou navíc rovněž bezúročné. Našim zákazníkům jsme s ohledem na charakter naší úzké spolupráce připraveni nabídnout individuální přístup při řešení nastalé situace tak, abychom vždy zohlednili všechny důležité okolnosti,
vysvětluje generální ředitel ČEZ ESCO Kamil Čermák.
Požadavky řešte online
Kvůli epidemii jsou nyní zavřena zákaznická centra ČEZ a technická konzultační místa pro řešení distribučních požadavků. Zaměstnanci společnosti však i nadále pracují na vyřizování zákaznických požadavků. ČEZ umožňuje vyřešit řadu požadavků online z pohodlí domova jako například vyřešit změnu záloh, spravovat smlouvy, zadat samoodečet a vyřešit i přepis odběrného místa. Distribuční požadavky lze řešit prostřednictvím Distribučního informačního portálu nebo prostřednictvím bezplatné telefonické linky 800 850 860.
Podívejte se na další úlevy spojené s aktuální situací: